Jump to content
Annons

Recommended Posts

Guest musik
Posted

Toastmaster

Vad gör en sån?

Förutom att se till att det vita brödet blir jämnt rostat på bägge sidor alltså...

:rolleyes:

:musik

Annons
Posted

Ja, det beror lite på vad det är för tillställning.. Bröllop?

Jag har varit toastmaster på bröllop iaf, och då har man haft koll på festen, dvs, ordnat med dom som ska tala, läsa telegram.. kanske hjälpa brudparet inför bröllopet... hur dom vill att saker och ting ska flyta på... Kanske hålla i allsång?.... Om det nu är ett bröllop du ska toasmastra (?).

Posted
Toastmaster

Vad gör en sån?

Förutom att se till att det vita brödet blir jämnt rostat på bägge sidor alltså...

😎

Om brödet är brunt då, vad heter det då? 😄😆😆

Guest musik
Posted

Hej!

Overkill, bränt bröd antar jag?

Allsång På bröllop? Allvarligt talat...hur vanligt är det?

Och detta med tal... Det är väl ändå "bara" max 4 stycken eller vad?

Angående musiken: brukar det vara modern musik, typ schlagers...eller bara 1800-talsvalser?

Toastmastern är alltså en slags organisatör och lektant. Tur att det inte är jag som ska vara det!

😆

Posted
Hej!

Angående musiken: brukar det vara modern musik, typ schlagers...eller bara 1800-talsvalser?

Toastmastern är alltså en slags organisatör och lektant. Tur att det inte är jag som ska vara det!

😄

Låter ungefär som mamma när man hade barnkalas 😆

Posted

I bästa fall ja... Mer normalt är väl att halva jäkla festen vill hålla tal, så då gäller det att se till att alla som vill hålla tal ska få det, men se till att talen blir så korta som möjligt så att den andra halvan av gästerna som ska lyssna på alla talen inte somnar innan efterrätten är serverad... 😱

Men läs mer på Bröllopsguiden om du är intresserad av vad som ska göras av toastmastern.

/Henning.

Posted
Hej!

😄

inte fasen vet jag, om det skall vara "allsång" eller dryckervisor eller vad de nu kan vara.... Men det brukar vara toasmastern som håller i det..

Sen efter middagen å det hela ätandet så kan de nog vara himla bra att ordna me en dj eller nån annan som rattar musiken under kvällen/natten

Guest musik
Posted

Jag tror de ska ha en mindre stråkensemble.

😄