Jump to content
Annons

Nu har jag köpt ny bil igen!


Eternal

Recommended Posts

Tja!

Nu har jag köpt en Toyota Supra med en 6:a på 3 liter. Givetvis också turbo.

Bilder kommer inom några dagar.

Just nu är bilen ganska original. Enda som är gjort är ett sportavgassystem med 3" från turbon och katten. 4" utblås.

Låter gött och går ganska bra som ni kan förstå!

Fast jag har lite planer med den. Just nu har den 250hk och detta ska givetvis ändras.

Redigerat av Eternal
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)

MYYYYYS! 😏

Vad äre för årsmodell? Eller, det jag är ute efter; vad äre för kaross?

Är ingen Toyota expert, men just Supran har man ju fått upp ögonen för. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Vafan, nog är ju den äldre modellen och har mera kuk. Definitivt inte en sån där rundad skitloppa som ser ut som en jävla krympt familjebil. Kör hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Mk4:an med original-body ser hemsk ut. Då är Mk3:an med original-body mycket bättre! 🙁

Är det svårt att hitta body-styling till Mk3:an?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fnys.. Sånna bilar man brukar få som leksaker i frukostflingepaket ju.. Gnäller och tjuter och pyser.

Och vad har jag att komma med då.. undrar ni.. Jo en Hemicuda -68 går som SS/AA med bästatid 9.28 och 248 i slutfart.. 1439 Kg (med förare) och 897 HP på utgående axel 🙁 Inge turbo eller lustgas eller annat modernt löjligt tjafs behövs inte..

"Nothing kills cubic inch" 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Fnys.. Sånna bilar man brukar få som leksaker i frukostflingepaket ju.. Gnäller och tjuter och pyser.

Och vad har jag att komma med då.. undrar ni.. Jo en Hemicuda -68 går som SS/AA med bästatid 9.28 och 248 i slutfart.. 1439 Kg (med förare) och 897 HP på utgående axel 🙁 Inge turbo eller lustgas eller annat modernt löjligt tjafs behövs inte..

"Nothing kills cubic inch" 😠

Now we´re talking...Plymouth... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Shaidar (oregistrerad)
Fnys.. Sånna bilar man brukar få som leksaker i frukostflingepaket ju.. Gnäller och tjuter och pyser.

Och vad har jag att komma med då.. undrar ni.. Jo en Hemicuda -68 går som SS/AA med bästatid 9.28 och 248 i slutfart.. 1439 Kg (med förare) och 897 HP på utgående axel 🙁 Inge turbo eller lustgas eller annat modernt löjligt tjafs behövs inte..

"Nothing kills cubic inch" 😄

Now we´re talking...Plymouth... 🙂

*tummen up*

Mo'par to ya 😕

Men en supra e rätt cool med... nästan i samma nivå som en 240z 😠 (min drömriskokare)

Redigerat av Shaidar
Link to comment
Dela på andra sajter

Fnys.. Sånna bilar man brukar få som leksaker i frukostflingepaket ju.. Gnäller och tjuter och pyser.

Och vad har jag att komma med då.. undrar ni.. Jo en Hemicuda -68 går som SS/AA med bästatid 9.28 och 248 i slutfart.. 1439 Kg (med förare) och 897 HP på utgående axel 😆 Inge turbo eller lustgas eller annat modernt löjligt tjafs behövs inte..

"Nothing kills cubic inch" 😛

Now we´re talking...Plymouth... 😛

*tummen up*

Mo'par to ya 😄

Men en supra e rätt cool med... nästan i samma nivå som en 240z 😉 (min drömriskokare)

Klart jag kan ju inte låta bli att retas lite.. En Supra är nog säkert helt ok, om inte för att slida med... Men jag gillar 426ans brutala muller mera. Det är nåt häftigt ruggit att dra i väg med nosen 1 meter ovanför backen på både 1 ans och 2 ans växel och växla en så pass stor gjutjärnsmotor vid 8200 RPM. Och att veta att 0-100 averkas på 18 meter (motsvarande 1,67 sekunder) det är en speciell känsla.. Axlar och block är balanserade och blueprintade i Vilhelmina hos Raceparts medans toppar och insug är prepade av Ray Barton (USA) 😛

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Fnys.. Sånna bilar man brukar få som leksaker i frukostflingepaket ju.. Gnäller och tjuter och pyser.

Och vad har jag att komma med då.. undrar ni.. Jo en Hemicuda -68 går som SS/AA med bästatid 9.28 och 248 i slutfart.. 1439 Kg (med förare) och 897 HP på utgående axel 😉 Inge turbo eller lustgas eller annat modernt löjligt tjafs behövs inte..

"Nothing kills cubic inch" 😛

Now we´re talking...Plymouth... 😛

*tummen up*

Mo'par to ya 😄

Men en supra e rätt cool med... nästan i samma nivå som en 240z 😛 (min drömriskokare)

Klart jag kan ju inte låta bli att retas lite.. En Supra är nog säkert helt ok, om inte för att slida med... Men jag gillar 426ans brutala muller mera. Det är nåt häftigt ruggit att dra i väg med nosen 1 meter ovanför backen på både 1 ans och 2 ans växel och växla en så pass stor gjutjärnsmotor vid 8200 RPM. Och att veta att 0-100 averkas på 18 meter (motsvarande 1,67 sekunder) det är en speciell känsla.. Axlar och block är balanserade och blueprintade i Vilhelmina hos Raceparts medans toppar och insug är prepade av Ray Barton (USA) 😄

Vilddjur med andra ord... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag gillar 426ans brutala muller mera. Det är nåt häftigt ruggit att dra i väg med nosen 1 meter ovanför backen på både 1 ans och 2 ans växel och växla en så pass stor gjutjärnsmotor vid 8200 RPM. Och att veta att 0-100 averkas på 18 meter (motsvarande 1,67 sekunder) det är en speciell känsla.. Axlar och block är balanserade och blueprintade i Vilhelmina hos Raceparts medans toppar och insug är prepade av Ray Barton  (USA) 😄

Ojoj. giftiga siffror. Definitivt ansiktslyftning när man "droppar hammaren"...

Det är inte Edelbrock och Tri-Y som gäller här utan det verkar vara mer "serious bizniz"... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Fnys.. Sånna bilar man brukar få som leksaker i frukostflingepaket ju.. Gnäller och tjuter och pyser.

Och vad har jag att komma med då.. undrar ni.. Jo en Hemicuda -68 går som SS/AA med bästatid 9.28 och 248 i slutfart.. 1439 Kg (med förare) och 897 HP på utgående axel 😄 Inge turbo eller lustgas eller annat modernt löjligt tjafs behövs inte..

"Nothing kills cubic inch" 😄

Har du en sådan? Helt klart imponerande siffror.

Tyvärr (för din del) finns det många supror som knäcker "din" på strippen. Sedan går ju en supra att svänga med också 😄

---------------------------------------------------------------------------

Det var väl inte helt rättvist när jag visade bilder på mk3:an och mk4:an.

Mk3:an var stylad medan mk4:an var ostylad.

Tycker att den nyare ser bra mycket bättre ut, speciellt bakifrån. Plus att jag gillar de där runda formerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fnys.. Sånna bilar man brukar få som leksaker i frukostflingepaket ju.. Gnäller och tjuter och pyser.

Och vad har jag att komma med då.. undrar ni.. Jo en Hemicuda -68 går som SS/AA med bästatid 9.28 och 248 i slutfart.. 1439 Kg (med förare) och 897 HP på utgående axel 😄 Inge turbo eller lustgas eller annat modernt löjligt tjafs behövs inte..

"Nothing kills cubic inch" 😄

Now we´re talking...Plymouth... 🙂

*tummen up*

Mo'par to ya 🙁

Men en supra e rätt cool med... nästan i samma nivå som en 240z 😄 (min drömriskokare)

Klart jag kan ju inte låta bli att retas lite.. En Supra är nog säkert helt ok, om inte för att slida med... Men jag gillar 426ans brutala muller mera. Det är nåt häftigt ruggit att dra i väg med nosen 1 meter ovanför backen på både 1 ans och 2 ans växel och växla en så pass stor gjutjärnsmotor vid 8200 RPM. Och att veta att 0-100 averkas på 18 meter (motsvarande 1,67 sekunder) det är en speciell känsla.. Axlar och block är balanserade och blueprintade i Vilhelmina hos Raceparts medans toppar och insug är prepade av Ray Barton (USA) 😄

Coolt. 🙂 Bilder?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är inte en bil, utan ett verktyg för ett och endast ett ändamål ju?

Klart att det är en bil... Och vill jag att den ska gå igenom Svensk bilprovning så behöver jag bara byta baksulorna till mönstrade och stoppa på ljudämpare.

Allt är ju standandprylar så...

Skulle vilja se den Supra som går igenom Svensk bilprovning som eventuellt (NOT) skulle matcha Cudan 😉

Och tackar till Hackeman.. Jag får väl ta och bjuda dig med en vip-biljett på nån tävling i söder i sommar.. Det är jädrigt kul, och många öl blir det 😛 . Men jag har inte hela körschemat klart ännu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Shaidar (oregistrerad)

Lägg upp körschemat när du får den färdigt Hegobald! Det skulle vara riktigt kul att se bilen lajv!

Jag vill minnas att det har varit nån tävling på en flygfällt nånstans i närheten av mig tidigare....

Redigerat av Shaidar
Link to comment
Dela på andra sajter

Och tackar till Hackeman.. Jag får väl ta och bjuda dig med en vip-biljett på nån tävling i söder i sommar.. Det är jädrigt kul, och många öl blir det 😄 . Men jag har inte hela körschemat klart ännu..

Jag kommer. För ölens skull! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

SMR Supra:

Bästa ET 8,76

Bästa fart 267 km/h @402m

Oj.. 😏 Det var ruggigt snabbt det.. Jag får väl trösta mig med att Cudan varken behöver konstgjord anding (turbo) eller syrgas (NoS) för att göra sitt jobb. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

På Malmö Open för cirkus 11-12 år sen såg jag Mange Gasfot i sin rappa Chevelle... 🙂

Han och tjejen körde ner från Eskilstuna i kärran (som då var Europas snabbaste gatbil), klämde av en solouppvisning med tre hjul i luften på åttondelen...och körde hem till Eskilstuna igen... :rolleyes:

Det kallar jag gatbil... 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...