Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har sökt febrilt pÄ forumet men har dessvÀrre inte hittat det jag söker. Kanske Àr det bara jag som undrar men jag Àr i alla fall i stort behov av ett svar.

Hur gör jag för att anvÀnda vst-pluggar och vsti? FrÄn det att jag trycker "download" har jag ingen aning om hur jag ska göra. Var ska jag spara det och hur fÄr jag in det i inspelningsprogrammet osv. Jag anvÀnder Cubase och PC.

MVH

Johannes

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

RTFM? PÄ riktigt. Detta Àr vÀl ganska utförligt beskrivet dÀr? StÀll gÀrna detaljerade f rÄgor son om nÄt Àr oklart Ànnu.

Postat

I Cubase har jag för mig att det finns under properties nÄgonstans en funktion som gör att Cubase "scannar" igenom efter pluggar sÄ dom poppar upp en efter en i VST-listan (om dom Àr korrekt installerade) funktionen brukar man i regel inte anvÀnda dÄ pluggarna hittar rÀtt ÀndÄ.

Postat
RTFM? PÄ riktigt. Detta Àr vÀl ganska utförligt beskrivet dÀr? StÀll gÀrna detaljerade f rÄgor son om nÄt Àr oklart Ànnu.

Det Àr svÄrt att vara detaljrik nÀr man inte kan sÄ mycket...

Hur som helst sÄ löste jag problemet sjÀlv. Jag upptcÀkte att VSTi behövde sparas i "synths"-mappen under "Vstpluggins" för att de skulle kunna anvÀndas.

Tack för hjÀlpen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.