Jump to content
Annons

Battle of wine


Recommended Posts

Artist:Harmonica mike

Gitarr komp:Josse

Gitarr solo:Robert

Övrigt slammer:Spikande grannar,Hund,biltutor,dörrsignal..Harmonica mike 😎

Genre:Blues Rock

Text:Harmonica mike

Musik:Harmonica mike

Prod:Harmonica mike

Låtstatus:Demo,,nästan klar - behöver lite feedback

Inspelnings år:2006/skriven 1988

Storlek.ca.6 meg

Hej.

Matar på med en ny låt..synpunkter på allt tas tacksamt emot!

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Yeah, bluesy man!!!

Kul och bra låt ju!

Fast lite knepig effekt på sången tycker jag mig höra i mina kassa datahögtalare här(?) Det hade låtit bättre med en nära, intim, okonstlad sång på den här. Kan vara mina högt. som spökar dock. Saknade en schysst kvinnokör med feta negresser där i bak någonstans i "Life is just what it is"refrängen också 😎 .

Annars gungar jag loss till detta. Very well done!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ska vi se..

Dark of light: Jo jag tyckte också att sång ljudet blev lite "skumt"..även på munspelet..det ligger lite "rundgångs" ljud med ...antar att det är ett eq problem..

Jag har ny sång mick,så man kanske inte har lärt sig den riktigt än..Kul att du gillar låten..sånt värmer 🙂

bimbamboop:Tack Mats..vet vad du menar 🙂 ,Hur tyckte du munspelet lät ljud mässigt? Jag tycker det blev lite skumt..se svaret till "Dark of light"..ska gå in i dom andra låtarna och kolla vad jag använt för inställningar - och skapa en fil för ljudet,det kan vara klokt..med tanke på vad som kommer 😑

Håll ut!! Det kommer mera.Tack till er båda.

Jag vill väldigt gärna ha mera synpunkter,,så ni som läser detta..ös på med FEEDBACK!!!

MVH

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Då ska vi se..

Dark of light: Jo jag tyckte också att sång ljudet blev lite "skumt"..även på munspelet..det ligger lite "rundgångs" ljud med ...antar att det är ett eq problem..

Jag har ny sång mick,så man kanske inte har lärt sig den riktigt än..Kul att du gillar låten..sånt värmer 😄

bimbamboop:Tack Mats..vet vad du menar 😄 ,Hur tyckte du munspelet lät ljud mässigt? Jag tycker det blev lite skumt..se svaret till "Dark of light"..ska gå in i dom andra låtarna och kolla vad jag använt för inställningar - och skapa en fil för ljudet,det kan vara klokt..med tanke på vad som kommer 😄

Håll ut!! Det kommer mera.Tack till er båda.

Jag vill väldigt gärna ha mera synpunkter,,så ni som läser detta..ös på med FEEDBACK!!!

MVH

Micael

Vet inte... jag tycker munspelet låter bra, kanske är det lite mycket "rum" på munspelet - lite avlägset. Du kan ju prova att låta munspelet och sången komma "närmare" . Jag lyssnar i ett par tejpade femhundrakronorslurar och i dom låter det helt okej, men dom luras allt som oftast.

Rum och reverb och sånt kan ju vara lite marigt att balansera rätt. Jag vill själv gärna få på lite för mycket rum.

Bra låt och som vanligt bra gitarrlir av polarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes skärper mig nu! Introt får mig och tänka på någon gammal Spencer Davis-låt eller Creeps kanske och sedan mer åt Zetterberghållet. Gillar verkligen det här stuket, kanonbra munspelssolon och gitarrsolo. Annars en god mellanlåt från dig, krävs något ytterligare för att det skall lyfta än mer, om det nu ska det?? Ljudbilden är helt ok. Bra med mindre utpannat munspel nu men fortfarande lite väl mycket reverb, blir på bekostnad av närheten. Men jag är definitivt inte någon mixolog. Tack för några trivsamma lyssningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, coolt gung som inte vill lyfta riktigt. Saknar något stick så man tycker att det blir skönt att gunga tillbaka igen. Gillar orgeln som gott kunde upp lite till. Är inte lika förtjust i ditt munspelande på denna som på de andra låtarna. Tycker att första solona börjar lite taffligt ( även andra förresten)och fööör sökande, hade gillat lite mer självförtroende i spelandet. Det kan du ju! Gitarrsolot är ok. Jag saknar ett riktigt slut på låten.

Sången är bra, med skön klang, men allt som allt är låten lite för såsig för mig. Du kan bättre! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes Yes Yes...

Equality:Spencer davis..man bugar.Jo det är nog en mellan låt som du säger..kul ändå att du gillade det..och jätte tack för din FEEDBACK!

Grannen:Som vanligt klockren analys..Övervägde om jag skulle köra munspel eller inte.Under första solot så ligger det ett hammond solo..det var första tanken -nu ska jag bara dra upp det i volym och skippa munspelet!

Munspel solo två:(ska jag också skippa)..Där ska jag lägga in en sångvers,för att avsluta med nåt rytmiskt sång/kör arr,,,samt försöka få till nåt bra slut..tror också att det skulle bli läckert med en volymsänkning under sista vesen - samt kör arret,(som ännu inte finns..) Funderat kring ett stick..men har inga ideer..Det kanske får mogna fram - om jag låter bli den här ett tag..det brukar funka!

ETT MEGA TACK TILL DIG FÖR DIN FEEDBACK!!!

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Yeah... 😕

Fram med wiskeyn.

Det som inte funkat för mig är trummkompet och verbet på munspelet. Ett kort slapback verb genom en stärkare så det distar lite gött skulle nog göra susen.

Trummkompet måste bli mer varierat och "levande" i ett sådant här sammanhang.

Allt enligt tycke och smak men härlig helhet.

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej emser..

Vet inte om du hann läsa mitt svar till grannen..men det blir nog lte större förändringar i den här..jag skippar munspelet helt..kanske lite sorg för dig,som verkar gilla det..När jag spelade in det här så tänkte jag inte köra munspel..det blev en nödlösning..tack för din feedback ändå,kul med olika åsikter..önskar att jag hade kvar min gamla trummis - för utbytande av trum ideer..jag är ju definitivt ingen trummis..så det är därför det blir så här..

MEN - finns det nån grym trummis där ute som har riggat set/möjlighet att lägga det så skulle jag bli väldigt glad..man kan ju alltid byta med sång/munspel..

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja härligt skitbra kort sagt. Kan se det framför mig står och hänger i baren på Linköpings Jazz och bluesfestival sippar på en god bira oj vasst gitarrlir kom det nu fin kille på gitarr minsann. Munspelet ligger lite lång bak kanske och trumljudet blir lite diskantigt på nått sätt men småsaker är det och jag förmodar att den inte är färdigmeckad ännu. En får tacka för underhållningen.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja härligt skitbra kort sagt. Kan se det framför mig står och hänger i baren på Linköpings Jazz och bluesfestival sippar på en god bira oj vasst gitarrlir kom det nu fin kille på gitarr minsann. Munspelet ligger lite lång bak kanske och trumljudet blir lite diskantigt på nått sätt men småsaker är det och jag förmodar att den inte är färdigmeckad ännu. En får tacka för underhållningen.

Göran

Tjena Göran..

Nää,det är inte klart än..ska skippa munspelet..blev aldrig nöjd med ljud/lir..

Gitarr solot..jo,han är riktigt grym Robert(The man on the moon)..Nu håller han på att flytta tillbaka till min stad..övertygad om att det kommer att bli mera av den varan 😄

MVH

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej emser..

Vet inte om du hann läsa mitt svar till grannen..men det blir nog lte större förändringar i den här..jag skippar munspelet helt..kanske lite sorg för dig,som verkar gilla det..När jag spelade in det här så tänkte jag inte köra munspel..det blev en nödlösning..tack för din feedback ändå,kul med olika åsikter..önskar att jag hade kvar min gamla trummis - för utbytande av trum ideer..jag är ju definitivt ingen trummis..så det är därför det blir så här..

MEN - finns det nån grym trummis där ute som har riggat set/möjlighet att lägga det så skulle jag bli väldigt glad..man kan ju alltid byta med sång/munspel..

MVH

Harmonica mike

Om du tror att jag kan tillföra något inom trumprogrammering så får du gärna skicka ett trumlöst spår via http://www.yousendit.com

Jag behöver bpm och som wav, aiff eller sd2.

Om du har lust alltså. 🙂

/emser

ps. något napp på songbox?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt...bra sång och röstfärg!....tycker dock att munspelet har för mycket efterklang...och ligger en aning för högt i volym i ljudbilden..annars mycket bra solo där oxå.. 😄

Vad glad jag blev..valdez..

Nu är jag tveksam om jag ska skippa munspelet..några verkar ju gilla det..

Ljudet är inte bra..funderar på att dista,skipp reverb..eq:a dom ljusa frekvenserna - skära alltså..så det blir lite botten..och lira ett nytt solo...

Mången tack

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej du ska inte skippa munspelet...det passar alldeles utmärkt i denna låt...men däremot fixa lite med ljudet..alltså efterklangen är lite för stark och även volymen..det kommer att smälta in som gjutet tror jag om du tar bort den där efterklangen och sänker den lite i volym!..

Är du dock inte nöjd med munspelsliret så ska du naturligtvis göra om det...för viktigast är ju att man känner sig nöjd sjäv!...Dock tycker jag du har gjort det här mycket bra!..

Link to comment
Dela på andra sajter

skönt gung... som vanligt 😆 . Det är något i munspelets klang som jag tycker stör lite, annars är det ju snyggt spelat som... :rolleyes:. Gitarren kommer också in bra.

Saknar lite spänning, trampar liksom bara på. Kanske kan man göra något mer med trummorna?

Får lust att gå ut och ta en öl ikväll i alla fall 🙂 .

jo sa jag att det var bra, jo det tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej stajo..

Och tack för att du gillar låten.Jag ska skicka låten till emser...han ska prova att göra något åt trummorna..Munspels ljudet är ju inte bra..ska på det i en ny mix,funderar också på att lägga in en sångvers - alternativt lägga nåt kör arr på slutet där låten ligger på grund ackordet..vi får se hur det blir..

MVH

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

hör också lite Creeps fast skulle föredra om det varit mer tryck och något högre tempo.

Annars låter det bra, både sången och låten är skön. munspelet låter inte illa men något avlägset.

Link to comment
Dela på andra sajter

hör också lite Creeps fast skulle föredra om det varit mer tryck och något högre tempo.

Annars låter det bra, både sången och låten är skön. munspelet låter inte illa men något avlägset.

Tack sixties..

Strulade till munspels ljudet i mixen..håller på och "Fixar" det..debtten har gått fram och tillbaka..om jag skall behålla munspelet..behålla - ligger klart på plus sidan..så det blir en kompromiss..

Tack för din lyssning..och din FEEDBACK!

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...