Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte höra om det fortfarande är så att det är vissa chipsets tillverkare som man bör passa sig för när man ska köpa dator för musikprogram. Tex. för så var vad jag vet, sis chipseten inte så anpassade för musikproduktion.

Sen skulle jag vilja ha hjälp med en bra översättning vad AMD athlon 2500+ är om man jämnför med en intel dator? kan nämligen inte deras beteckningar.

Jag hittade nämligen en bärbar ferrari dator till bra pris och funderar om det kan vara något?

Vore tacksam för lite hjälp!

Annons
dennisss (oregistrerad)
Postat

hört att en del har problem med Ferrari datorerna, men vet ingen som använder en till musik...

/Dennis

Postat

acer är rent av shitt för musikproduktion. nästan alla externa ljudkort får problem pga att dessa datorer har nåt slags energisparfunktion som inte går att stänga av.. så håll dej borta från dom. generellt är det intel-maskiner du bör satsa på.

Postat

Kollegan kör en sedan ett bra tag (den börjar bli gammal). Han har dock inte skojat med musik på den. Han är mer road av Linux-hackande.

Här är en länk med data på Ferrari-dator om vad den innehåller.

Ferrari-dator

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.