golly Posted April 17, 2006 Posted April 17, 2006 Tänkte höra om det fortfarande är så att det är vissa chipsets tillverkare som man bör passa sig för när man ska köpa dator för musikprogram. Tex. för så var vad jag vet, sis chipseten inte så anpassade för musikproduktion. Sen skulle jag vilja ha hjälp med en bra översättning vad AMD athlon 2500+ är om man jämnför med en intel dator? kan nämligen inte deras beteckningar. Jag hittade nämligen en bärbar ferrari dator till bra pris och funderar om det kan vara något? Vore tacksam för lite hjälp!
Guest dennisss Posted April 23, 2006 Posted April 23, 2006 hört att en del har problem med Ferrari datorerna, men vet ingen som använder en till musik... /Dennis
godhead Posted April 23, 2006 Posted April 23, 2006 acer är rent av shitt för musikproduktion. nästan alla externa ljudkort får problem pga att dessa datorer har nåt slags energisparfunktion som inte går att stänga av.. så håll dej borta från dom. generellt är det intel-maskiner du bör satsa på.
Lee Posted April 23, 2006 Posted April 23, 2006 Kollegan kör en sedan ett bra tag (den börjar bli gammal). Han har dock inte skojat med musik på den. Han är mer road av Linux-hackande. Här är en länk med data på Ferrari-dator om vad den innehåller. Ferrari-dator
Recommended Posts