Jump to content
Annons

Hej! Jag är ny medlem här!


Tokai

Recommended Posts

Annons

Hej och välkommen!

Snygg låt det här 😄. Gillar det...

Titta lite mer på nivåerna kanske. Pianot känns ganska stampigt och dominant, går det att dämpa lite, det är något som gör att låten blir lite... bam bam bam... hela tiden. Kanske vissa delar klarar sig helt utan markeringar. Ibland när man vill att något skall karakterisera en låt så är det nästan bättre att använda det lite mindre och på mer utvalda ställen. Funderade även på om den skall gå lite snabbare.

Ps.. ta en titt på reglerna för postning av låtar 🙂

Ha det gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och tack för kritiken.

Att pianot är lite för högt får jag väl skylla på McCarneys nya skiva, första spåret. Ville få det att låta likadant. Tidigare var inte pianot så högt i min inspelning.

Har å andra sidan spelat upp låten för andra som tyckt att pianot försviner i låten ( den gamla versionen) så det är en svår balansgång. Men som du säger, Stajo, borde jag kanske poängtera pianot bara på vissa ställen.

Jag ser framemot att lyssna på andras alster och komma med kommentarer, och att även lägga ut egna alster för konstruktiv kritik.

Ang. reglerna för postning var jag nog lite för het på gröten. Oj, det är en massa som ska fyllas i. Varför? Svara mig inte, det står nog nånstans...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...