Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Sitter här och använder rätt mycket ljud från Kompakt i ett projekt för tillfället. Det funkar utmärkt förutom att jag inte kan hitta vart man ställer in alla utgångar. Jag vill helt enkelt inte behöva starta nya vst för att använda ett nytt ljud, utan endast behöva byta output på det ljudet. Vet att det ska gå, men kan inte hitta funktionen.

Någon som kan hjäpa till?

Nu behöver jag också hjälp med Absynth 😕 Läs längre ner.

Redigerat av Exil
Annons
Postat

Om du kollar här och klickar på kompaktbilden så ser du att de har markerat ett instrument på kanal 3 i samplern som heter "brass quartet".

Tittar du sen på midi symbolen så står den på omni vilket betyder att du kan använda valfri midikanal i ditt projekt. Enklast är dock att ange vilken kanal.

Sen när det gäller vad din fråga handlar om så är det den lilla symbolen som förgrenar sig, snett nere under transposefunktionen, dvs sendfunktionen där du bestämmer vilken audiokanal i mixern som ljudet ska gå ut till. På bilden har de angivit stereokanal paret 1/2. Ändra där så ska det funka.

Lycka till

Mvh / djonas

Postat

Tack så mycket både Claes och djonas. Nu får jag sitta och lägga in alla ljud på endast en kompakt. Och även lägga nya effekter på alla spår. Men man kan väl kopiera kanaler i Cubase, och sedan kopiera in på en ny kanal? Annars kommer det ta låååång tid.

Postat

Ja då kommer samma fråga fast till Absynth 3.

Jag antar att det har någon att göra med setup - output setup. Men jag har itne riktigt förståt hur man kan ställa in allt där. Man kan välja bla. omni, och det är ju bekant från kompakt player.

Så ännu en gång. Claes, djonas? Ni var ju så snälla och svarade sist så ni kanske vet även detta?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.