Jump to content
Annons

kritisera min mix!


Recommended Posts

tja!

jag är helt ny här på forumet, och tänkte lägga upp en mix om någon skulle vilja komma med lite kritik på den. Det är en halvgammal inspelning av mitt gamla band som jag hittade och mixade om för ett tag sedan... självklart finns det en del grejer jag inte gillar i mixen, men det hade varit sjysst med lite kommentarer utifrån! eh... och jag ber om ursäkt för det stundom duktigt otighta spelet!

rock on!

LÅTNAMN: Crave wicked deeds

ARTIST/GRUPP: Next Err

GENRE: Metal

LÅTLÄNGD: 5:11 min

KOMPOSITÖR: Emil J

PRODUCENT: Karl (that's me)

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK:

STATUS: demolåt

Crave_wicked_Master.mp3

Redigerat av floaty
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mmmm... Jag tycker mixen låter bra för att va en demo. Men det kommer nog en hel hög synpunkter snart som jag inte hört. Vänta till ljudnördarna vaknat! :rolleyes:

Introt va mycket bra tycker jag. Men sen va det inte så bra, tycker melodislingan är väldigt pubertal. Men det hörs att om bara ni jobbar på så kan ni nog få till det. Men denna låten saknar "DET". Sorry... Men jobba på, lyssna mycket på musik så släpper det ska du se, alla har varit nybörjare någon gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

ok, tack för dina synpunkter Axl!

men jag är egentligen mest intresserad av tankar och tips om mixen. Jag har inte skrivit låten och känner inte riktigt att jag kan stå för själva låtmaterialet direkt. Det bandet som spelade in den här låten finns inte heller längre, så åsikter om själva musiken är välkomna men inte det viktiga för mig!

rock on!

Redigerat av floaty
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är för mycket diskant på trummorna eller möjligen för lite bas. Det finns liksom ingen bredd i ljudbilden. Annars är det helt ok. Vad som behövs är alltså lite mer balans, mindre där och mer här.

Men jobba inte ihjäl dig, för det var då en ovanligt tråkig låt (jag vet, det var inte det det gällde, men ibland måste man säga ifrån)

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, sjysst att du tog dig tid att lyssna på den, powerflop...

nä, det här var en ganska snabb testmix jag gjorde bara för att jag inte hade nåt annat mixbart på datorn för tillfället... så jag tror inte att det är nån risk att jag jobbar mig till döds med den här låten iallafall!

rock on!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...