Jump to content
Annons

Mio - Deep Sleep


Recommended Posts

Annons
Riktigt snyggt. Hittar inte mycket att gnälla på. Låter mycket fett. Jag tycker nog att det är bra producerat som det är. Skulle varken lägga till eller ta bort. 😄

tack så mkt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och för att tycka till lite mer - Det är nåt med dina produktioner som påminner om William Orbit. Kan inte sätta fingret på vad det är men ljudmässigt liknar det de mest lyckade produktionerna Orbit gjort, fast med en egen stämpel. Antar att ni kanske har lite samma ljudideal.

Och då ska jag väl lägga till att William Orbit är en stor favorit just för några få låtar som verkligen varit sådär ruskigt bra rakt igenom.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Och för att tycka till lite mer - Det är nåt med dina produktioner som påminner om William Orbit. Kan inte sätta fingret på vad det är men ljudmässigt liknar det de mest lyckade produktionerna Orbit gjort, fast med en egen stämpel. Antar att ni kanske har lite samma ljudideal.

Och då ska jag väl lägga till att William Orbit är en stor favorit just för några få låtar som verkligen varit sådär ruskigt bra rakt igenom.

/Majken

Det va det snällaste nån skulle kunna säga till mig! tack! 😉

Jag älskar William Orbit och skäms inte för att säga att jag inspireras/influeras av honom. Precis som du säger, jag har märkt att jag har liknande ljudideal, gillar akustiskt blandat med elektroniskt, stora pads, spacey ljudbilder ect.

Nu blir jag glad!

Link to comment
Dela på andra sajter

gillar värmen i basen, fast jag vet inte riktigt med resten. Fattas något på nått vis.. Men själva prodden och mixen är det garanterat inget fel på! good track:D

tja..

Vad är det du tycker fattas?

Kul att du tycker det låter bra! Och tack för lyssning och kommentar!

Link to comment
Dela på andra sajter

tjenna!

Det första jag märker i introt är att det låter tomt å konstigt. Basen har iaf för mig samma "problem" genom hela låten. och det är att den bara låter varanan takt. pulserar två gånger dör. pulserar två ggr å sen dör... genom hela låten i princip. vet inte om de e jag men men 😠

När sen lite andra grejer kommit igån blir låten mysigare å mysigare. äkta progressive här ja 😎

Produktionen håller väl proffsklass i princip. inget att klaga på där, kanske lite mer tryck. låter lite platt ibland.. själva låten finner jag dock, vad ska man säga, jag ser inget speciellt i den. låter som en dubversion. känns som om den var gjord att ha sång på men sen är den bara borta.

Bra jobbat iaf! inte ofta man hör sånahära produktioner i detta forumet 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Majken, du har samma känsla i produktionen som Orbit, och det är ju inte något negativt precis...

Kan inte säga annat än att jag verkligen gillar det här. Sköna svävande harmonier och ett jäkligt mysigt gung, underbart! Sen är produktionen grymt bra, inte alls för mycket godis i påsen som Danabacken påstår. 😄

Det finns inte direkt något att klaga på, men jag har ett önskemål - det skulle vara intressant att höra en version med sång, av någon form.

Glad påsk och hela den svängen!

/ Matte

Link to comment
Dela på andra sajter

Pazo

Tack för kritik och lyssning!

Det där med basen är avsiktligt, tänkte att det skulle bidra till "lunkandet" som jag va ute efter, ville inte ha den för drivig. Provade med lite "mer" bas, men det vart inte så bra. men men, man kan inte please'a alla 😄

Att låten är rätt anonym håller jag med dig om, skulle också vilja ha sång på men jag känner ingen som sjunger "elektronisk dansmusik" så där är det rätt kört.

Jag är inte van att jobba med instrumentalmusik så det där med instrumenthookar o så är sjukt svårt tycker jag.

Kul att du tycker prodden låter proffsig!

Valdez

Tackar och bockar!

Mathew

åhh ännu en orbit kommentar 🙁🙂

Som jag skrev lite längre upp så skulle det va kul med sång, men har ingen möjlighet att fixa nån som sjunger! 🥰

Grymt att du gillade låten och tycker det låter bra!

Tack för lyssning och kritik o glad påsk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Den här satt som en smäck vid första lyssningen...Det är ju ganska svårt att kategorisera låten (om man nu måste göra det). Den har faktist lite utav allt om man håller sig inom dansscenen. Den börjar göttigt deep och progressive och blir lite mera "transig" på slutet. Jag håller däremot inte med att den behöver vokal, då blir det bara flamtrans av allt och det vill vi inte ha. Håll den minimal som den är. Om jag nu måste hitta något vilket alltid är intressant när man hostar upp demolåtar. Effekterna, delayet crasharna, chordsen, beatsen mm är asbra men padsen tar lite för mycket späjs av låten tycker jag, det blir så bamsestort av det hela. Fimpar du några pads och slänger in ett halvtaskigt piano eller nått i breaket så ringer jänkarna efter ett tag och du är hemma :rolleyes:

Hej hej!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...