Jump to content
Annons

?/Synth


Recommended Posts

Mitt första stycke på detta forum. Även ett av de första jag någonsin "tillverkade".

Vore kul att se om det faller någon i smaken...

LÅTNAMN: Synth

ARTIST/GRUPP: ???

GENRE: Synth

LÅTLÄNGD: 4:04

KOMPOSITÖR: Jag

PRODUCENT: Jag

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2002

FORMAT: mp3

STORLEK: 5720kb

STATUS: Färdig demo

Redigerat av Maestro
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mmm.. Finns inget att anmärka på här inte.. Ett skönt stycke musik... Soft analog känsla över det hela. Sköna synkoper och harmonier. Ingen radiohit kanske men välgjord och med ett fungerande tema.. Är det dessutom en av det första låtarna du "tillverkat" så kan jag inte annat än tycka att det är storlaget 🙂

Vad använder du för prylar/mjukvara egentligen? Låter lite Buzz om det hela???

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack för recensionen!

Den är gjord i Cubase VST. Några ljud kommer från min "Ensoniq VFX sd" och andra från mjukvarusynthar som pro 52, Synth 1 mm... Inget "Buzz" alltså.

Får se vad man mer får för kritik. Kanske blir att man lägger upp nåt senare alster så småningom.

Redigerat av Maestro
Link to comment
Dela på andra sajter

Skön å lugn låt. Gillar den helt klart. 🥰 Lite synpunkter har jag dock. Tycker nog leadinstrumenten, de olika sågtandssyntharna skulle dras bak lite. Sticker fram för mycket. Gillar inte heller att trummorna låter 8-bitars. Skulle nog vilja ha lite mer tyngd och klarhet i dom....men som sagt klart skön låt. 🥰

//Micke...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkig trummprogr. Funkar bättre när låten kommit igång lite, vid ca 1.12, och funkar riktigt bra vid 1.48. Gillade inte synten vid 2.37, inte delayet på den heller... lite bättre tillsammans med trummor och bas.

Den känns väldigt "instrumental". Eller har du tänkt dig att lägga på sång?

Bra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för er respons!

Trummorna vill jag ska vara lite statiska för att det inte ska bli för mycket "groove" i låten.

Har väl tänkt att den ska vara instrumental, men det vore skoj att testa sång till några låtar som jag gjort och då bl.a. denna. Kanske hittar någon här på forumet som kan göra ett försök..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp lite oldscool synt. Snyggt iofs. Varken extatiskt eller dåligt. Lite "jaha-feeling" över det hela. Tycker nog också att trummorna känns lite malplacé fast det är klart så lät det ju. Jag lyssande iallfall på hela låten. Skulle vara kul att höra något mer:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...