Jump to content
Annons

Jackie-finns inte längre


Recommended Posts

LÅTNAMN:Jackie - finns inte längre

ARTIST/GRUPP:Mårten

GENRE:Svensk rock

LÅTLÄNGD:3,05

KOMPOSITÖR:M. Ohlsson

PRODUCENT: nä son finns nte.

EV. MEDVERKANDE: jag

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 2,82

STATUS: Skiss, fösta tagningen och utkas.

(låten som komposition är väl ganska klar, men jag är rätt osäker på hur den ska arras och framföras, mixas mm.

LÅTLÄNK:Jackie finns inte längre

provat att dra upp sången, och växla lite med gitarrerna, kan det här vara en lösning för nästa inspelning?

Redigerat av Marrexxx
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du lyssnar på Thåström va? 😱

Nja, det här var i mina öron inte så bra. Jag vet inte vad jag ska säga för att du ska få det bättre.

Jobba på med allt. 😉

Edit: Det handlar nog kanske mer om smak. (Diplomaten har talat)

Redigerat av Thimmie
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

*asg* skrev den för ett år sedan och då var nog thåström det sista jag hade i tankarna, för vem tänkte på honom då?

Redigerat av Marrexxx
Link to comment
Dela på andra sajter

*asg* skrev den förra året och då var det nog ingen som lyssnade på thåström.

Jaså? Varför skulle det inte vara det? Tror du att han är en ny artist eller? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror som bimbambop att man ska som dra upp sången en aning samt inte låta distade gitarrer spela samtidigt för sången dränks. Kanske ersätta gurorna med pads och låta gitarrerna spela samtidigt med sång. För kontrastens skull skulle det behövas nån vers med kraftig sång, då skulle det även vara befogat med elguror spelande samtidigt. Jag tror den fina stämning som finns i låten även skulle komma mer till sin rätt då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för synpunkter

Sammanfattningen är att det behövs mer dynamik, och jobba efter principen more is less.

Ska dra upp sången... kanske lägga lite mer sång. Falsett, ja, varför inte? väl värt att testa.

Gitarrena ska göras mer dynamiska, inte allt hela tiden. Får se om den som följer meolidn får vara kvar över huvudtaget.

och så ska det blir ett riktigt trumprogram. men det var det ingen som klagade på

Dessutom

Ett speciellt tack till Thimmie och ditt diplomatiska "jobba med allt" 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

provade att göra en ny mix.. eller rättare sag utkast till ny mix/arr

Ni får förlåta att det är samma trumpattern som ligger genom hela låten nu, men jag hade inte händer nog att både byta trumpattern och sköta ljud-kanalerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag gillar det. kan inte säga så mkt mer då jag inte riktig vet hur sådanthär skall låta. Fast en sak kan jag nog säga, trumman passar int eriktigt, låter allt för "platigt" för att det skall passa med guran. Sången är därmot skön, gillar att det är lite mörkt sådär

Link to comment
Dela på andra sajter

mmmm..... Det enda som lät bra här va sången och låtideen.

Gitarren, hörs verkligen att du använder nån plugg. Det är helt klart bättre om du kan micka en förstärkare istället.

Bastrumman, borde gå att hitta nån bra sampling på en bra akustisk trumma nånstans.

Men annars lät det bra! (Thåstöm!! :rolleyes: )

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra idé!

Men tycker delayet på sången är lite för mycket.

Lite mindre eller bättre bastrumma...kanske.

Sången saknas, dvs är låg, kanske nån stämsång eller liknande.

Nåja har ej så mycket mer att bidra med...gillar idén som sådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

ang trummorna så gillar jag trum-box ljud, det försöker inte låta som riktiga.. speciellt gillar jag dem tillsammans med akustiska ljud.

jobbar med att göra en sång stämma. och lägga om sången. och i och med att jag tog bort mycket av gitarrerna håller jag med om att det blev för mycket eko-ko-ko-ko.

AXL THE ROCKER ja du har rätt min zoom suger när det gäller gitarr ljud, Det låter dist på burk *urk* Och hur tror du det känns att spela med massor med dist och tonen bara klingar av i stället för att börja runda, det är ju inte därför man har en halvacke.

Nej till nästa version då går jag ner i källaren och plockar fram mikrofon och en den gamla oranga boss-disten.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Nej till nästa version då går jag ner i källaren och plockar fram mikrofon och en den gamla oranga boss-disten.

Och förstäkaren? 🙂

ja stärkaren ska jag ha med ner i källaren 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...