Jump to content
Annons

problem vid inspelning

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Det funkar inte att spela in ett VSTi på audioinstrument och ett audiospår med en VSTplugin på insert på samma gång bara ett i taget. Nån som vet har Logic 5.2 kör PC, pluggarna är Battery (lånta fjädrar till EZ drummer kommer) och Guitar rig. Spelar på mitt nya Medeli digital trumset via midi in på mitt Delat 1010 och det låter bra synkar vettigt. Guitarrig ger ljud ifrån sig och verkar funka bra och det går att monitorlyssna båda signalerna samtidigt men tji att spela in dom samtidigt.

Göran

Annons
Postat

Jodå, det ska gå... Men det är lite jäkligt det där... i Logic 7 så måste (förutom att båda kanalerna ska vara rec-aktiverade) så måste båda spåren vara markerade.

Alltså, klicka på instrument-spåret så att det blir "highlightat" och sedan shift-klicka på audiospåret så att det också blir "highlightat"...

Så ska det nog gå... 😄

Postat

Massor med tack ska testa ikväll hade inte tänk på det i första taget så det var ett bra tips. Hoppas det funkar i den här gamla ångmaskinsvarianten av Logic, kollade manualen lite lätt men så här avancerade pluggar fanns väl inte när den här versionen av Logic gjordes så jag gav upp ganska fort.

Tackar igen

Göran

Postat

En får tacke det funkar precis som du sa osiris även i min gamla ångversion av Logic, nu återstår bara att få till trummliret 🙂 och det är extra svårt på plast 😆 dvs. medelitrumsetet (digitaltrumsetet) så det tar nog en stund innan det blir nåt uppladdat på demoforumet 😆 . Man är ju ingen supertrummis direkt.

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.