Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej-ville kolla om det Àr nÄgra Zappa-fans hÀr pÄ forumet som skall gÄ pÄ Hovet den 19 Maj,vilka platser ni har osv samt kuriosa,konsert minnen frÄn förr etc...

SjÀlv var jag optimist och fick "bara" tag pÄ lÀktar platser eftersom det i prinicp var slutsÄlt förra sommaren och Hovet endast kommer att utnyttjas till hÀlften?!?

Kanske nĂ„gon som har plĂ„tar att sĂ€lja pĂ„ parkett-maila i sĂ„ fall 😉

Hur som helst sÄ blir det hÀr nÄgot att se fram emot som saknar motstycke i den övriga vÀrlden av "artister" ni som vet vad jag talar om vet vad jag menar---underbart!!!

Annons
Postat

Wow, ska Zappa spela? 😉

SkÀmt Äsido, vilka Àr det som ska spela? Jag lÀste nÄgonting om Steve Vai, vilka mer?

Postat

OK,googla men jag ger dig lite info i alla fall:

Dweezil & Ahmet Zappa har Àntligen beslutat sig för att spela sin fars musik efter alla Är som gÄtt sedan hans otimliga bortgÄng 1993.

Det Àr pÄ tiden att vÀrlden fÄr Äteruppleva den konst som kompositören och bandledaren Frank Zappa var upphov till + att de vill vÀcka intresset för nytillkomna generationer av lyssnare som Ànnu inte upptÀckt den fantastiska vÀrld som den musiken utgör!

Steve Vai---Terry Bozzio och Napoleon Murphy Brock gĂ€star,liksom andra men det blir överraskningsmoment... 😉

Postat
Dweezil & Ahmet Zappa har Àntligen beslutat sig för att spela sin fars musik efter alla Är som gÄtt sedan hans otimliga bortgÄng 1993.

... 🙂

Men Dweezil har vÀl aldrig gjort nÄt bra? Eller? Jag kommer ihÄg nÄn smÄball beegeescover, och att han sÄg blygare och blygare ut för varje gÄng det blev hans tur i en gitarrduell med Vai... men annars?

Nog raljerat... det kanske skulle vara ball att ta del av giget. Jag tar det som ett uppslag.

tjing

Bengan

Postat
Men Dweezil har vÀl aldrig gjort nÄt bra?

hmmm...för det första Ă€r han en för jĂ€vligt duktig gitarrist,redan som ung pĂ„ 80-talet briljerade han bredvid farsan pĂ„ scen osv,sen att alla hans plattor inte lyckas vara sĂ„ intressanta Ă€r vĂ€l en annan sak + att han tydligen Ă€r med i nĂ„t billigt underhĂ„llningsprogram om matlagning i USA (enl.hörsĂ€gen) han har ju proddat en del tex Lisa Loeb vilket jag inte hört men skit samma-nu skall han göra det han kan och vill och dĂ„ lovar jag dig att det blir mer Ă€n en "uppslag" vilket Ă€r ett mĂ€rkligt arrogant uttryck i sammanhanget... đŸ˜±

Postat
...för det första Àr han en för jÀvligt duktig gitarrist,redan som ung pÄ 80-talet briljerade han bredvid farsan ...

Nejnej... han var/Àr en nÄgotsÄnÀr hyfsad gitarrist som gav sig pÄ den enda genre som hans farsa inte riktigt pillat pÄ; hÄrdrock. "Briljerade" Àr ju att ta i...

Jag satte faktiskt pÄ hans gamla "Confessions" (precis nu), lite inspirerad av denna trÄd, och Àrligt talat; om inte snubben hade hetat Zappa skulle jag aldrig kommit ihÄg skivan. Och handen pÄ hjÀrtat; det skulle inte du heller?

NĂ„vĂ€l, uppslaget kvarstĂ„r đŸ˜± , arrogant eller inte.

Postat

hmmm...för det första Ă€r han en för jĂ€vligt duktig gitarrist,redan som ung pĂ„ 80-talet briljerade han bredvid farsan pĂ„ scen osv,sen att alla hans plattor inte lyckas vara sĂ„ intressanta Ă€r vĂ€l en annan sak + att han tydligen Ă€r med i nĂ„t billigt underhĂ„llningsprogram om matlagning i USA (enl.hörsĂ€gen) han har ju proddat en del tex Lisa Loeb vilket jag inte hört men skit samma-nu skall han göra det han kan och vill och dĂ„ lovar jag dig att det blir mer Ă€n en "uppslag" vilket Ă€r ett mĂ€rkligt arrogant uttryck i sammanhanget... 😕

Lisa Loeb stÄr vÀl för ungefÀr allt det F. Zappa hatade. Hade ingen aning om att det var Zappa junior som proddat henne. Kul! Trots det frikyrkliga soundet i hennes plattor Àr det sjyssta lÄtar.

Postat

Vet inte om detta Àr tillÄtet men jag erbjuder mig hÀrmed att sÀlja 2 st överblivna biljetter till ovan nÀmnda konsert den 19/5 pga Äterbud....sektion A 23 rad 12 plats 27+28 425:- st...

maila mig vid intresse... :rolleyes:

Glaskatten (oregistrerad)
Postat

hmmm...för det första Àr han en för jÀvligt duktig gitarrist,redan som ung pÄ 80-talet briljerade han bredvid farsan pÄ scen osv,sen att alla hans plattor inte lyckas vara sÄ intressanta Àr vÀl en annan sak + att han tydligen Àr med i nÄt billigt underhÄllningsprogram om matlagning i USA (enl.hörsÀgen)

Lite inte pÄ hörsÀgen, matprogrammet Àr bland det ansprÄklösaste och coolaste matprogrammet som visats pÄ TV med mycket musik blandat med vanliga och ovanliga delikatesser, programmet med pannkakstemat visade dessutom upp en fruktat grym fruktstaty förestÀllande ZAPPA senior.

Postat

Hmmm,gÄr den fortfarande,pÄ vilken kanal i sÄ fall-vore ju kul att se vad det Àr för stuk pÄ grabben idag,jag sÄg honom pÄ scen med pappa pÄ 80-talet,Max och Morgan likasÄ dÄ de blev uppbjudna för första gÄngen,vilken resa det mÄste ha varit för dom...

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Hmmm,gÄr den fortfarande,pÄ vilken kanal i sÄ fall

Kanal5 visar programmen i repris lite dÄ och dÄ pÄ eftermiddagar.

Postat

yessir, haft biljetter sen i höstas. det ska bli GRYMT! hoppas jag. det jag hört av dweezil har vart rÀtt onani-igt, hoppas han kan bÀra upp sin pappas fana med stil.

Postat

kul,en sjĂ€lsfrĂ€nde pĂ„ forumet-Ă€ntligen,trodde alla var borta i skallen hĂ€r đŸ˜Č

jodÄ-Dweezil har legat i sÀger han,för att detta skall bli sÄ bra som Frank hade velat,han kÀnner nog trycket och vet vilken standard som gÀller-snaaart Àr vi dÀr!!!

Har du parkettplats eller?

Postat

ja, det kanske Àr en idé, lÀr vÀl inte vara nÄgon stor vaktstyrka vid parkettingÄngarna pÄ en sÄn hÀr konsert...

ojoj, vad kul det ska bli.

Postat

Zappa, min absoluta favorit! Har dĂ€remot ingen biljett. SĂ„g honom i Malmö Folkets Park 1979 eller 1980. Bla var Ruth med. Grymt!! Bland det bĂ€sta jag nĂ„gonsin sett. Sedan var jag pĂ„ konserten i pĂ„ Olympen i Lund nĂ€r han spelade IÂŽm the walrus och Stairway bla. Snackade med bandet efterĂ„t. Alla utom Zappa. Dom satt och tog en öl i puben. Zappa, sa dom, var pĂ„ rummet och komponerade. Efter ett tag kom deras roadmanager och sa att det var dags att gĂ„ och lĂ€gga sig. 😏 En öl var fick dom bara ta.

Dessa killar hade spelat med de största i USA och sa att spela med Zappa var defenitivt det roligaste. Ingen konsert var den andra lik. Likadant lÀste jag att det skulle vara pÄ Zappa plays Zappa. Varje kvÀll, sa Dweezil skulle vara olik den andra.

FĂ„r vĂ€l se om jag fĂ„r tag pĂ„ nĂ„gon biljett och om det Ă€r tid att Ă„ka till Sthlm. Bor ju inte direkt i nĂ€rheten. Men..men.... đŸ„°

• 2 veckor senare...
Postat

Underbart att se sĂ„ mĂ„nga Svenska Zappa Freaks 😉

för er som Àr sugna att trÀffa fler Freaks frÄn hela vÀrlden rekommenderar jag

Zappateers.com, Forum & Tracker Extravaganza

Postat
jag sÄg honom pÄ scen med pappa pÄ 80-talet,Max och Morgan likasÄ dÄ de blev uppbjudna för första gÄngen,vilken resa det mÄste ha varit för dom...

NÄgon som begriper varför Morgan mÄste rida pÄ Zappas framgÄng jÀmt och stÀndigt?

SÄ fort man lÀser en intervju om Morgan ska det nÀmnas att han som 9Äring spelat med Zappa. Jag vet det Àr stort men jag vet inte om det har hjÀlpt han att utvecklas som den duktiga musiker han Àr förutom ett kul gig.

kanske stÀmer bra med Mottot: "All PR Àr bra PR" antar jag!

Till och med pÄ DFHS stÄr det Zappa??? (Mats & Morgan, Frank Zappa) jag menar har Zappa varit med och utvecklat programet?? jag bara frÄgar?

tycker han klarar sig gott pÄ sin egen karriÀr, en av vÀrdens bÀsta trummis.

Och pÄ frÄgan: Nope, ska inte pÄ Hovet, skulle vara kul att se om dom lyckas skapa samma energi och briljanta humoristiska show som pappa Zappa.

Postat (redigerat)
kirtaphus Postat den 18 April 2006, 20:53
(Florian le Sage @ 7 April 2006, 00:13)

jag sÄg honom pÄ scen med pappa pÄ 80-talet,Max och Morgan likasÄ dÄ de blev uppbjudna för första gÄngen,vilken resa det mÄste ha varit för dom... 

NÄgon som begriper varför Morgan mÄste rida pÄ Zappas framgÄng jÀmt och stÀndigt?

SÄ fort man lÀser en intervju om Morgan ska det nÀmnas att han som 9Äring spelat med Zappa. Jag vet det Àr stort men jag vet inte om det har hjÀlpt han att utvecklas som den duktiga musiker han Àr förutom ett kul gig.

kanske stÀmer bra med Mottot: "All PR Àr bra PR" antar jag!

Till och med pÄ DFHS stÄr det Zappa??? (Mats & Morgan, Frank Zappa) jag menar har Zappa varit med och utvecklat programet?? jag bara frÄgar?

tycker han klarar sig gott pÄ sin egen karriÀr, en av vÀrdens bÀsta trummis.

Och pÄ frÄgan: Nope, ska inte pÄ Hovet, skulle vara kul att se om dom lyckas skapa samma energi och briljanta humoristiska show som pappa Zappa.

Det Àr vÀl inte Morgan som skriver artiklarna? Det Àr nog ett sÀtt att skapa intresse för han som person av andra.

Edit: Jag var ruggigt sugen att gÄ men samma dag kommer flickvÀnnen hem efter en 4 mÄn lÄng resa i Argentina. SÄ om livet Àr mig kÀrt sÄ gör jag nog bÀst i att umgÄs med henne istÀllet!

Redigerat av JĂ€rven
Postat
Det Àr vÀl inte Morgan som skriver artiklarna? Det Àr nog ett sÀtt att skapa intresse för han som person av andra.

Jag tror inte det Ă€r journalister som har gjort DFHS, och tryckt dit Zappas namn pĂ„ kartongen! 😄 Men jag förstĂ„r vad du menar, kanske bara jag som Ă€r lite tröt pĂ„ de, nĂ€r man hört samma sak Ă„r efter Ă„r. Journalister kan sĂ€kert vara tjatiga. 😉 och vill sĂ€lja lösnummer precis som Toontrack. 😆

Postat
Jag tror inte det Àr journalister som har gjort DFHS, och tryckt dit Zappas namn pÄ kartongen!  Men jag förstÄr vad du menar, kanske bara jag som Àr lite tröt pÄ de, nÀr man hört samma sak Är efter Är. Journalister kan sÀkert vara tjatiga.  och vill sÀlja lösnummer precis som Toontrack.

Jag tÀnkte bara att det Àr andra som pushar för Zappa kopplingen för att tjÀna mer pengar. Det Àr som nÀr man raggar pÄ krogen, man framhÀver sina bÀsta sidor och överdriver dom lite för lösnumrets skull! :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.