Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
Majken Har du den nya eller den gamla versionen av sonata?

Om den nya har ett 450W nätagg så är det den gamla jag har. Min Sonata har ett 380W nätagg. Vilket förresten är den enda del i datorn jag inte riktigt trivs med. Fläkten är på tok för liten och insuget är lite olyckligt placerat. Jag funderar på att montera isär nätagget och borra upp ett nytt insug, eller rättare sagt perforera lådan till det så att den kan ta in luft från flera håll 😄

/Majken

Postat

då har du samma som jag har!

mit case vibrerar en del..

hmm skall läsa in på p180 i nästa nummer å se vad ni tycker..

Jämför gärna med andra datorer i er omkrets å om ni har olika case som du tex Majken har ett sonata can ni inte lägga in en jämförelse på de case ni har på något vis att jämföra?

förästen en dum fråga hur stor skillnad blir det med 2 hårdiskar när det gäller musik å pc.. vad är det som sker som gör skillnad?

=)

Postat

kikade runt litet idag i burken å kom underfund med att 120 mm utsuget jag kör idag

vibrerar å flåsar.. oj då missat det!

sen om man kollar så är det även grafkortet..

att byta låda är nog bara att kasta pengarna i sjön.. om man inte bygger nytt förståss men det gör jag jhu inte!!

så det som blir är

120 mm tysta fläktar!

zalman 7000 stooor =)

byta ljud dämpning i dörren till delux varianten =) då dödar man litet till!

Arctic Cooling VGA Silencer NV 5 skall det vara fläkt tyx dena vara bra =)

sen vibrationsdempande fläkthållare å annat smått!

Tror inte på att byta låda löser så mycket så bättre att bara skaffa bättre grejor att kyla med =)

// Broghard

Postat

Tips kan vara fläktkontrollers från Zalman (Fan Mate-2) som kostar en femtiolapp och låter dig reglera varvtalet på fläkten själv. Om det är fyrapinnars kontakter till fläkten kommer du även att behöva en adapter från fyra till tre pinnar.

Ännu ett alternativ kan vara att köra fläkten på moderkortet och aktivera Q-Fan eller dylikt beroende på vilka funktioner ditt moderkort stöder.

Där hårddiskarna sitter finns även en extra fläktplats som inte är helt uppenbar att se och lite krånglig att montera fläktar i. Men hur som helst kan du även trycka in en 120mm på lågvarv här för att få bättre luftflöde.

/Majken

Postat (redigerat)
Om det är fyrapinnars kontakter till fläkten kommer du även att behöva en adapter från fyra till tre pinnar.

var kan jag få tag i det? har behov för 2 st. Har sökt men inte hittat..

edit: oj vad jag hittade rätt kabel nu när jag använde bättre sökord... t ex

http://tradera.msn.se/auction/auction.aspx?aid=22962918

http://www.inwarehouse.se/productDetail.as...69793&ReferId=3

ursäkta bruset..

Redigerat av el davo
Postat

cool majken

ja det här blir ett projekt vill jag lova!

funderar på om jag verkligen behöver 2 hårddiskar i datorn..

Käns som att fler hårdiskar säg en 120 å sen en 160 är mer utrymme än vad denna gpsse någonsin kommer använda och som i annan tråd tror jag inte att mina 12 audiospår å en å annan vsti kommer att få bättre prestanda med 2 hårddiskar

Korekta mig om jag har fel!

kan jhu skaffa en extern som backup drive =)

// B

Postat

Man behöver alltid mer utrymme än man tror, alltid, mycket mer! I alla fall jag!

Exempelvis väger konsert-pluggen Vienna Symphonic Cube in på över 550 GB! Visserligen extremt men alla pluggar blir bara större och större!

Spelar man in 12 kanaler (stereo) 24 bit/96 kHz med multipla tagningar och kanske därefter ett antal audiomixdowns så tar det ganska snabbt upp

rejält med plats på hårddisken! Jag sparar gärna gamla låtar och alla dess tagningar så man har möjligheten att kunna gå tillbaka och ändra saker.

Sedan är ju en halvfull 250 GB hårddisk betydligt snabbare än en helfull 120 GB! För mindre än ett år sedan tyckte jag totalt 250 GB var overkill.

Nu tycker jag 1000 GB vore lite överdrivet! Eller måhända 2000 😆!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.