Jump to content
Annons

PUNKFESTIVAL-funderingar..Gigga i andra städer


TUFFTUFFTUFF

Recommended Posts

Ja, tänkte lite på det här med att gigga i andra städer när jag befann mig mitt i Punkfestivaltråden. Vore det inte lite schysst att ha nåt slags kontaktnät eller vad man nu ska kalla det?!?En tråd som man kan checka i när man behöver. Man kan oftast varenda ställe i sin egen stad, men när det gäller andra städer så är man oftast lite lost..

Exempel : Arne i Stockholmsbandet Disroar har fått en fredags-spelnings i Arvika och skulle gärna kombinera det med en spelning på lördagen. ”Hm”,tänker Arne, ”Vilka städer ligger inte så långt ifrån Arvika?Jo,Karlstad ligger ju inte så långt ifrån Arvika,låt mig checka Studiokontaktnätslistan om det är någon som kan fixa punk(för Disroar spelar punk,det gör dom,det måste man nästan göra med ett sådant namn)spelningar i Karlstad”. Arne skickar ett email till ”Karlstadrocker”(som tydligen bor i Karlstad och känner till en del ställen att spela på) och Karlstadrocker svarar till Arne att ”Hmm,ni spelar punk,då kan jag rekommendera att ni hör med Jäger(exempelvis) eller Rosa Rummet(oxå exempelvis)” Karlstadrocker skickar emailadresserna till dessa spelställen och Arne hör av sig till de och det hela slutar lyckligt med att Disroar får sin spelning på Rosa Rummet.

Det behöver ju inte vara så avancerat, jag kan börja:

Om nån vill ha nåt förslag på ställen att spela på i Oslo så kan ni höra av er till mig, kan inga hiphop och electroställen, men ställen för punk-, rock- ,hårdrock- och annan så kallad ”alternativ” musik kan jag nog fixa några förslag på.

Ps. Checka förresten URÖRT http://www11.nrk.no/urort/ en sida för norska usignade band.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...

Bra idé med spelställen etc!

Blir kanske lite rörigt med spelställen och annat löpande genom tråden. Det finns två möjligheter, antingen PM:ar man han som startade tråden ovan (Loket) och ger info (t ex adress, hemsida etc) om spelställen, eller så startas en ny tråd med ENDAST info om spelställen, d v s ingen diskussion etc.

Jag vill helst ha info om ställena, adress etc, inte bara en kontaktperson här som ska medla och greja. 😄

Redigerat av Snow Brigade
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag var lite mer inne på tanken att man i denna tråd skriver i vilken stad man bor i, eller kan hjälpa till med information om spel-ställen(alltså bara staden, inte massa adresser mm), sen är det upp till den som har lust att gigga i den staden att PM:a den personen, sen får man se vart det leder..tänkte att det blir lite mer ge och ta då än att det bara ska vara en lista för alla som inte orkar engagera sig. Jag och Mutz jobbar tex på (pga den här tråden) på ett litet Oslo-Göteborg-Karlstad-raffs 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var lite mer inne på tanken att man i denna tråd skriver i vilken stad man bor i, eller kan hjälpa till med information om spel-ställen(alltså bara staden, inte massa adresser mm), sen är det upp till den som har lust att gigga i den staden att PM:a den personen, sen får man se vart det leder..tänkte att det blir lite mer ge och ta då än att det bara ska vara en lista för alla som inte orkar engagera sig. Jag och Mutz jobbar tex på (pga den här tråden) på ett litet Oslo-Göteborg-Karlstad-raffs 🙂

Yeaa. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...