Jump to content
Annons

70-tals Rock


Recommended Posts

# LÅTNAMN: 77 (Ways to Rock)

# ARTIST/GRUPP: Final Gap

# GENRE: Hårdrock

# LÅTLÄNGD: 4:17

# KOMPOSITÖR: Viktor Heineson

# PRODUCENT: Vill vara anonym

# EV. MEDVERKANDE: Viktor Heineson, Mattias Leufkens

# INSPELNINGSÅR: 2005-2006

# FORMAT: Mp3

# STORLEK: 5.9

# STATUS: Demoversion

Det strular med Studios uppladdningsfunktion så vi kör med en fruktad hemsideslänk.

Gitarr m.m inte är helt rent på sina ställen och en del småfel har vi inte brytt oss om för vi tänker spela in låten en gång till. Men det vore schysst om vi fick lite synpunkter på alla nybörjarfel som vi har gjort i inspelningen och i mixen så att man slipper göra de en gång till 🙂 / Final Gap

Hemsida: myspace.com/finalgap

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skönt att det är fler som ger sig på 70-tals rocken 🙁

https://www.studio.se/index.php?showtopic=22936

Bra låt! Den svänger... Ett litet tips lägg sången lägre i mixen.

Jobba på med EQ'n så kan det bli tökitoki 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Shaidar (oregistrerad)

Coolt! Coolt!

Bara för att ni inte ska tro att jag rider på nå'n käpphäst med Dalamålning eller nå't 🙁 så tänkte jag säga att jag flyttade till sverige från ett engelsk-talande land för ett gäng år sedan(för den nyfikne: som råkar vara känd för blaskig öl och bensinslukande bilar),

Så missförstår mig rätt - jag tycker nog att en text på svenska skulle göra att låten stack ut från mängden och lyfta den till nya höjder.

Annars så har ni fått till ett skönt sväng och en go melodi 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tycker nog att en text på svenska skulle göra att låten stack ut från mängden

Kolla upp motvind, de sjöng på svenska och låter lite åt ert håll.

Tycker allt låter basigt och instängt så det kanske ni kan åtgärda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svaren!

Kul att ni gillar melodin i låten - det är det viktigaste;

mixningen lär förtjäna all kritik den kan få

men på det är vi bara nybörjare än så länge.

Hammock: Schysst 70-sound på låten, tycker det låter ganska b.sabbath! Ska kolla mer på sången.

Shaidar: Vi kanske gör en alternativ version på svenska 😲

Sixities: När man spelar upp låten genom hemsidan är den mycket bumligare än om man laddar ner den, tycker du det även om du lyssnar på den i en annan spelare? Tack för kritiken. Och hur tar man bort bumligheten?

Ingen som tycker nått om trummorna, nivåer på olika instrument etc?

Känner att trummorna skulle kunnas mixas betydligt bättre, vet inte hur bara...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt, mesigt genomfört. /70-talet var inte alls så här fegt som ni uttrycker.

Lev ut till max så kan detta faktiskt bli bra. Bra sång. tunn gitarr. Blek bas. Inget fel på trummorna men på ljuden.. In med Hammond, fler gitarrer, stämsång.

Och mixa om så att det blir lite tyngd 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså, ni vill sprida rock 'n' roll till precis alla? Ljudet tycker jag faktiskt inte det finns så mycket att säga om. Tyckte först det var väldigt dåligt med topp på allt, särskilt trummorna, men det löste sig när man laddade ner låten. No offence, men om ni mixar trummorna "bättre" och lägger dom längre fram så belyser ni nått som kanske inte förtjänar all uppmärksamhet (det är trots allt inte Bill Ward som lirar). Det är mest låtuppbyggnaden jag tycker ni kan jobba på. Lite mer variation hade gjort låten mer intressant. Kanske körer på refrängen eller ett tydligare stick. Som det är nu tuffar den bara på. Men ljudmässigt låter det bra tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...