Jump to content
Annons

You got to wait


Recommended Posts

Låt titel: You got to wait

Artist:Harmonica mike

Gitarr:Josse(The mail man)

Övriga inst:harmonica mike

genre:Vad tror ni om rock/funk?

Inspelnings år:Juli 2005

Format:mp;3

Storlek:5.76 meg

Text:Harmonica mike

Musik:Harmonica mike

Demo/skiss

Tja,hittade en låt jag gjorde i fjol.kanske lite omixat..det ska vara sax och trombon på den här,men då jag saknar vettiga pluggar(någon som har tips om blås?) så skippar jag det.

Hursomhelst..det svänger!

Som vanligt så tar jag tacksamt emot poitiv/negativ kritik..det är ju det som gör att man utvecklas. 😎 Och det vill vi ju alla!

MVH

Harmonica mike

Redigerat av Harmonica mike
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låga nivåer överlag. Antagligen för svagt inspelat. Bra sång och cool melodi. Lyft fram pianot. Jag hade nog haft med gitarren från början känns mer naturligt. Stort plus för munspelssolot. Skitsnyggt! Jobba på! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Låga nivåer överlag. Antagligen för svagt inspelat. Bra sång och cool melodi. Lyft fram pianot. Jag hade nog haft med gitarren från början känns mer naturligt. Stort plus för munspelssolot. Skitsnyggt! Jobba på! 🙂

Tack grannen för dina goda råd.Master regeln låg lite för långt ned när jag konverterade till mp.3..håller med dig om pianot,även gitarren..ska testa och lägga den från början.

Kul att du gillade låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt! Gillar sången, mycket Zappa där 🙂 Tokbra munspelslir 😏

Gillar singer-songwriter stilen, frågan är om lite blåsinstrument bara skulle sabba låten... men smaken är som baken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt sound.. Zappa sa nån visst.. 🙂 Harpsolot var värt allt... Supersmutt. Vad har du för mic/stärkare till munspelet? Låter gött i alla fall. Kör själv med en modifierad Fender pro junior för munspel.

Och ja visst lite blås skulle nog lyfta låten.

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Det negativa är att det låter dansband...

Det positiva är ju... va fan, Zappa på vårt forum!

Du behöver en pad som binder samman allting! Prova med en orgel som ligger lite lågt i mixen.

Gött mos/

FredAsp

En pad..? Nu snackar vi hieroglyfer..jag har inte en susning..

Menar du en hammond orgel?

Coolt att du gillar låten - rösten..

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Skönt sound.. Zappa sa nån visst..  🙂  Harpsolot var värt allt... Supersmutt. Vad har du för mic/stärkare till munspelet? Låter gött i alla fall. Kör själv med en modifierad Fender pro junior för munspel.

Och ja visst lite blås skulle nog lyfta låten.

Jag har en klassisk munspels mic..Green Bullit..direkt in i en Mackie mixer - vidare till datan.Lägger lite dist,en gnutta delay, för "hänget"..samt mycket stort rum,i reverbet alltså,men utan det låååånga ljudet..då tycker jag att det låter bäst.

sen slär jag i eq:n för att basa till det.. 😏

MVH

Harmonica mike

EDIT:Givetvis så slår jag inte eq;n... 😳 garvar högt(man är ju djurvän - fast jag har god lust att feta till den ibland) 😲😆 ..skär ska det vara och inget annat!!

Redigerat av Harmonica mike
Link to comment
Dela på andra sajter

Skön låt! Gillar sången, mycket Zappa där 🙂 Tokbra munspelslir 😏

Gillar singer-songwriter stilen, frågan är om lite blåsinstrument bara skulle sabba låten... men smaken är som baken.

Frank Zappa..ja vad säger man..tack! blev lite generad,men du är inte den förste som säger det.kanske finns en viss likhet i karaktären,,

Kul att du gillade låten!

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha, ja, det här börjar låte lite som värsta ryggdunkarklubben - men jag tycker att detta är så tokbra! 😄

Kompet är väl lite mesigt om man skall anmärka på något. Lite mer stuns i ljudet saknas och kanske lite mer gitarr. Men bortsett från detta - låten, sången och munspelet är ju toppklass. På 70-talet hade du blivit stor på såna här grejjer.

Får nog göra en egen liten Harmonica Mike-mapp att spara alstrena i 😄

/ Mats

P.S

Men.. funk är det ju inte, möjligen "blue eyed soul" om man nödvändigtvis måste sätta etikett på musiken.

edit: dyxlektsi

Redigerat av bimbambop
Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha, ja, det här börjar låte lite som värsta ryggdunkarklubben - men jag tycker att detta är så tokbra! 😄

Kompet är väl lite mesigt om man skall anmärka på något. Lite mer stuns i ljudet saknas och kanske lite mer gitarr. Men bortsett från detta - låten, sången och munspelet är ju toppklass. På 70-talet hade du blivit stor på såna här grejjer.

Får nog göra en egen liten Harmonica Mike-mapp att spara alstrena i 😄

/ Mats

P.S

Men.. funk är det ju inte, möjligen "blue eyed soul" om man nödvändigtvis måste sätta etikett på musiken.

edit: dyxlektsi

Tja Mats..skrev det här i somras..håller med,klart är att det skall dit ett komp med gitarr,samma typ som under munspels solot.

jag har inte rört den här på ett tag..tror att det är förnuftigt att låta dom "vila" ..man får ju lite distans då..Kul att du gillar det..

MVH

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skön melodi... och sången gillar jag skarpt 😄 .

Munspelet är också lysande.

Det jag inte är så förtjust i är pianot. Känns lite för uppstyrt och följer basen lite väl, vill ha det lite friare.

Bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäddrar vad jag går igång på ditt fenomenala munspelssolo! Tufft som attan. Att man sen hör Zappas brorsa sjunga är ju inte fel. 😉

Tja equality..

Tack för ditt inlägg..man blir ju lite smått inspirerad,Zappas brorsa..skit kul! 🙂

Det känns hedrande!!

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt skön melodi... och sången gillar jag skarpt 😉 .

Munspelet är också lysande.

Det jag inte är så förtjust i är pianot. Känns lite för uppstyrt och följer basen lite väl, vill ha det lite friare.

Bra!

Tja stajo..

Pianot..ja det är ju midi.Saknar kunskaperna för att lägga det rätt..skulle bli väldigt glad om nån vänlig själ la det rätt..man kan ju alltid byta med ett munsspels solo,för där har jag lite koll.Kanske skippar jag pianot när nån av polarna lagt fullt gitarrkomp..tror att det kan bli riktigt grymt - ungefär som under munsspels solot.

Tack för dina synpunkter om min låt!

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

FAN VILKET ÖS PÅ MUNSPELET!

Och Zappa är det känsla av!

Tack jonny..jag gillade ditt gitarr lir..på din tråd..och sången givetvis,svin bra 😄

Frank Zappa..ja nu måste jag skoja till det lite(fast jag är ju lite stolt vid jämförelsen..)..jag kör ju med pluggar..vad tror ni om en zappa plugg..i vst format!!

Min skulle i vart fall heta : Glen morangie/feta cigarrer.. 🙂

Som sagt..bara ett skämt!

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt titel: You got to wait

Artist:Harmonica mike

Gitarr:Josse(The mail man)

Övriga inst:harmonica mike

genre:Vad tror ni om rock/funk?

Inspelnings år:Juli 2005

Format:mp;3

Storlek:5.76 meg

Text:Harmonica mike

Musik:Harmonica mike

Demo/skiss

Tja,hittade en låt jag gjorde i fjol.kanske lite omixat..det ska vara sax och trombon på den här,men då jag saknar vettiga pluggar(någon som har tips om blås?) så skippar jag det.

Hursomhelst..det svänger!

Som vanligt så tar jag tacksamt emot poitiv/negativ kritik..det är ju det som gör att man utvecklas. 😄 Och det vill vi ju alla!

MVH

Harmonica mike

🙂 ja va fan, cool låt! lite blek gitarr bara. lite fet gitarr som matchar munspelet skulle sitta fint här tycker undertecknad. annars världsklass

Link to comment
Dela på andra sajter

FAN VILKET ÖS PÅ MUNSPELET!

Och Zappa är det känsla av!

Tack jonny..jag gillade ditt gitarr lir..på din tråd..och sången givetvis,svin bra 😳

Frank Zappa..ja nu måste jag skoja till det lite(fast jag är ju lite stolt vid jämförelsen..)..jag kör ju med pluggar..vad tror ni om en zappa plugg..i vst format!!

Min skulle i vart fall heta : Glen morangie/feta cigarrer.. 😉

Som sagt..bara ett skämt!

MVH

Harmonica mike

Tack!

Jag har alltig gillat Zappa. Han är så jävla cool!

Nu ska jag sätta mig och mixa en reggaelåt som snart kommer upp här på forumet. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Yeah man rullar och gungar på fint det här och super bra munspel får den där sol och sommar feelingen. Det är kväll och beachparty en svängom med damen ett par pils och må gott. Blås skulle nog inte vara så dumt ändå kanske skulle lägga till det där lilla extra öset.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Yeah man rullar och gungar på fint det här och super bra munspel får den där sol och sommar feelingen. Det är kväll och beachparty en svängom med damen ett par pils och må gott. Blås skulle nog inte vara så dumt ändå kanske skulle lägga till det där lilla extra öset.

Göran

Tja göran..

Jag hade blås på den från början..antagligen nån gratis plugg(universal sound tror jag den hette)....för det lät bedrövligt,tordes inte lägga ut det..risk för att nån skulle skratta ihjäl sig 😄🙂 och det vill man ju inte..det är ju inte direkt nån begravnings stämning!!

kul att du gillade låten 😄

Jag gillade ditt och stajos samarbete..det kan bli hur bra som helst!

MVH

Micael

Link to comment
Dela på andra sajter

Låt titel: You got to wait

Artist:Harmonica mike

Gitarr:Josse(The mail man)

Övriga inst:harmonica mike

genre:Vad tror ni om rock/funk?

Inspelnings år:Juli 2005

Format:mp;3

Storlek:5.76 meg

Text:Harmonica mike

Musik:Harmonica mike

Demo/skiss

Tja,hittade en låt jag gjorde i fjol.kanske lite omixat..det ska vara sax och trombon på den här,men då jag saknar vettiga pluggar(någon som har tips om blås?) så skippar jag det.

Hursomhelst..det svänger!

Som vanligt så tar jag tacksamt emot poitiv/negativ kritik..det är ju det som gör att man utvecklas. 😉 Och det vill vi ju alla!

MVH

Harmonica mike

😎 ja va fan, cool låt! lite blek gitarr bara. lite fet gitarr som matchar munspelet skulle sitta fint här tycker undertecknad. annars världsklass

Tja..missade ditt mess igår..

Tack för att du gillar låten..VÄRLDSKLASS..

Det var ett mycket högt betyg 😄

Jag bugar..

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...