repslagarjonas Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 (redigerat) Eftersom mitt klick i Cubase inte är som det ska (det ökar, sluta låta osv.) så tänkte jag att jag skulle göra ett klick i miditrummorna, men så rusade de också! Jag vet inte hur jag ska få ett klick inte är tajt... 😕😠 Ursäkta min otydlighet... Redigerat 26 mars 2006 av repslagarjonas
Pluffo Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 Slta? Rurade? Jag förstår faktiskt inte vad du menar. Ett förtydligande skulle sitta på sin plats.
dancedancedance Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 det måste ju va att du får latency som gör att det hackar. det hjälper inte att göra det i midi eftersom att programmet laggar. kolla att du har valt rätt drivrutiner. är det inte det så kan du ha för dåligt med ramminne.
suprapappa Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 jag fick oxå ngt liknande problem. (har problem med metronomen. läs: https://www.studio.se/index.php?showtopic=23360) idag kopplade jag lm-7 till metronomen för att få ett klick men när jag trycker på record med 1 takts preroll så är det som att den "sladdar" igång.....det är för långt mellan 1:a och 2:a slaget....sen går den i tempo men det känns konstigt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.