Jump to content
Annons

I´m flying


Exil

Recommended Posts

LÅTNAMN: I´m Flying

ARTIST/GRUPP: Cassandra

GENRE: Pop-ballad

LÅTLÄNGD: 4.21

KOMPOSITÖR: Exil

PRODUCENT: Exil

EV. MEDVERKANDE: Cassandra

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: Mp3

STATUS: Tidig mix

LÅTLÄNK: Lyssna här

Ja då var det dags med en popballad då. Det är en låt som jag skrev för cirka 2 år sedan. Jag spelade in sång för några månader sedan. Dock har jag precis bytt från PC till Mac och från Cubase till Logic så jag kan inte öppna projektet och pilla på mixen något mer. Lite frustrerande eftersom mycket låter skit hehe. Verserna är också lite tråkiga melodimässigt, men jag ska skriva ny eller kompletera mer text. Så det går att göra en bättre melodi 🙂

Skulle bara vara kul att höra vad folk tycker. förutom att den är lite enformig i verserna och att mixen är lite sisådär. Har även nyligen skaffadt DHFS, så trummorna kommer gå att göra avsevärt mycket bättre 🙂

Jag ska nog påpeka att kära Cassandra som sjunger var väldigt förkyld när vi spelade in. Tror hon blir lite sur på mig annars 😎

Edit: Nu finns det att ladda hem både från forumet och från filegone. Bara att välja

I_m_Flying.mp3

Redigerat av Exil
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
LÅTNAMN: I´m Flying

ARTIST/GRUPP: Cassandra

GENRE: Pop-ballad

LÅTLÄNGD: 4.21

KOMPOSITÖR: Exil

PRODUCENT: Exil

EV. MEDVERKANDE: Cassandra

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: Mp3

STATUS: Tidig mix

LÅTLÄNK: Lyssna här

Ja då var det dags med en popballad då. Det är en låt som jag skrev för cirka 2 år sedan. Jag spelade in sång för några månader sedan. Dock har jag precis bytt från PC till Mac och från Cubase till Logic så jag kan inte öppna projektet och pilla på mixen något mer. Lite frustrerande eftersom mycket låter skit hehe. Verserna är också lite tråkiga melodimässigt, men jag ska skriva ny eller kompletera mer text. Så det går att göra en bättre melodi 🙂

Skulle bara vara kul att höra vad folk tycker. förutom att den är lite enformig i verserna och att mixen är lite sisådär. Har även nyligen skaffadt DHFS, så trummorna kommer gå att göra avsevärt mycket bättre 🙂

Tja Exil..

Det hade varit kul att lyssna på din låt..länkades till nåt 😎

Kan du inte bara bifoga en fil?..dålyssnar jag gärna..

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

LÅTNAMN: I´m Flying

ARTIST/GRUPP: Cassandra

GENRE: Pop-ballad

LÅTLÄNGD: 4.21

KOMPOSITÖR: Exil

PRODUCENT: Exil

EV. MEDVERKANDE: Cassandra

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: Mp3

STATUS: Tidig mix

LÅTLÄNK: Lyssna här

Ja då var det dags med en popballad då. Det är en låt som jag skrev för cirka 2 år sedan. Jag spelade in sång för några månader sedan. Dock har jag precis bytt från PC till Mac och från Cubase till Logic så jag kan inte öppna projektet och pilla på mixen något mer. Lite frustrerande eftersom mycket låter skit hehe. Verserna är också lite tråkiga melodimässigt, men jag ska skriva ny eller kompletera mer text. Så det går att göra en bättre melodi 🙂

Skulle bara vara kul att höra vad folk tycker. förutom att den är lite enformig i verserna och att mixen är lite sisådär. Har även nyligen skaffadt DHFS, så trummorna kommer gå att göra avsevärt mycket bättre 🙂

Tja Exil..

Det hade varit kul att lyssna på din låt..länkades till nåt 😎

Kan du inte bara bifoga en fil?..dålyssnar jag gärna..

MVH

Harmonica mike

Men jag har ju bifogat en fil. Eller ja klicka på "Lyssna här" så kan du ladda hem filen. Det funkar att ladda hme den för mig iaf :S. Låten är tyvär 7 MB därför kan jag itne bifoga filen som vanligt här på forumet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha då förstår jag..jag är inte så hemma på det här..rädd för virus..då man har hela sin musik produktion i datorn så är man ju lite skeptisk till att dra ner filer i datan..därav mitt underliga svar 😎

vi får se vad dom andra säger..jag väntar med lyssningen - tills jag ser att nån kommenterat.

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha då förstår jag..jag är inte så hemma på det här..rädd för virus..då man har hela sin musik produktion i datorn så är man ju lite skeptisk till att dra ner filer i datan..därav mitt underliga svar 😎

vi får se vad dom andra säger..jag väntar med lyssningen - tills jag ser att nån kommenterat.

MVH

Harmonica mike

Hehee okej. I see, när man har viktigt material i datorn så vill man ju inte skada det. Men filegone är iaf mycket bättre än yousendit.com Har aldrig stött på något virus där. Men men. Ska se om jag kan göra den lite mindre i format, så du kan lyssna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snabbtjobbat och schysst.

Till låten:

Min spontana reaktion Kanon låt!

Mixningen:Tjejen(Cassandra?) sjunger mycket bra,men hon saknar ett vibrato(kanske det är meningen)om inte,vad tror du om lite delay,kanske en gnutta reverb för att skapa lite rymd?

Pianot:skit snyggt,bra lirat..fint ljud!

Trummorna:tja,jag är ingen trummis..

Nu lyssnar jag på den igen..bas kaggen..lite skumt ljud,mera botten och lite lägre,

fan vilken sång! - du måste prova att lägga lite effekter på sången,i Kväll jag måste få höra det!! Please?

Lägg det kanske bara på körena/stämmorna? prova båda alternativen.

Jag vädjar!!!! 😎🙂🙂

Till lägger:lyssnat 4 gånger nu..nånting skär till vid 03.08..fas fel? kodning?

MVH

Harmonica mike

Redigerat av Harmonica mike
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Snabbtjobbat och schysst.

Till låten:

Min spontana reaktion Kanon låt!

Mixningen:Tjejen(Cassandra?) sjunger mycket bra,men hon saknar ett vibrato(kanske det är meningen)om inte,vad tror du om lite delay,kanske en gnutta reverb för att skapa lite rymd?

Pianot:skit snyggt,bra lirat..fint ljud!

Trummorna:tja,jag är ingen trummis..

Nu lyssnar jag på den igen..bas kaggen..lite skumt ljud,mera botten och lite lägre,

fan vilken sång! - du måste prova att lägga lite effekter på sången,i Kväll jag måste få höra det!!  Please?

Lägg det kanske bara på körena/stämmorna? prova båda alternativen.

Jag vädjar!!!! 🙁  🙂  😄

Till lägger:lyssnat 4 gånger nu..nånting skär till vid 03.08..fas fel? kodning?

MVH

Harmonica mike

Vad kul att höra =)

Det värmer enormt att du gillar låten. Tyvärr har jag inte tillgång till mixen. Eftersom jag precis har bytt Till Mac och Logic. Men när jag har fixat lite schysta pluggar till logic ska jag spela in allt på nytt igen. Då mycket mycket bättre trummor. Jag vet att de redan låter skit 🙂

Effekter på sången ska jag absolut leka med. När jag mixade visste jag typ ingenting, men nu har jag mera koll. Tyvärr hinner jag inte fixa en ny verison ikväll, eftersom jag inte kan öppna projektet. Men jag säger till när jag har fixat en ny verison 🙂

Kul attt gillade pianospelet också 😄 För jag ska byta från piano-inriktning till musikproduktion-inriktning på gymnasiet till hösten eftersom jag inte tycker det är så kul att spela. Så det värmer att du gillar det.

Redigerat av Exil
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag hoppas att du föstår att det här kan bli hur bra som helst!

Kommer att bita på naglarna tills jag får höra resten..lycka till med skolan.

mycket musik har jag hört i mina dar..jag har stått på cover scen i 20 år,då för står du hur gammal jag är! 🙁 Och hur mycket skit jag har hört 😄

Men som sagt det här - det känns som en oslipad diamant!

MVH

Harmonica mike

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag hoppas att du föstår att det här kan bli hur bra som helst!

Kommer att bita på naglarna tills jag får höra resten..lycka till med skolan.

mycket musik har jag hört i mina dar..jag har stått på cover scen i 20 år,då för står du hur gammal jag är! 😄 Och hur mycket skit jag har hört 😄

Men som sagt det här - det känns som en oslipad diamant!

MVH

Harmonica mike

Oj, nu blir man ju nästan generad 🙂

Men jag ska absolut jobba vidare på den, och andra versen ska iaf göras om lite melodi och text-mässigt, eftersom den blir lite tråkigt där. Sen får jag se hur mycket jag kan pilla upp den i mixen. Annars om du känner någon som är duktig så är jag öppen för förslag 🙁

Har en ny låt på G med samma sångerska, blir kanske även en duett med en jätte duktig kille. Musiken är grym, så det finns fina förutsättningar för att det ska bli bra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag hoppas att du föstår att det här kan bli hur bra som helst!

Kommer att bita på naglarna tills jag får höra resten..lycka till med skolan.

mycket musik har jag hört i mina dar..jag har stått på cover scen i 20 år,då för står du hur gammal jag är!  😛 Och hur mycket skit jag har hört 😕

Men som sagt det här - det  känns som en oslipad diamant!

MVH

Harmonica mike

Oj, nu blir man ju nästan generad 🙁

Men jag ska absolut jobba vidare på den, och andra versen ska iaf göras om lite melodi och text-mässigt, eftersom den blir lite tråkigt där. Sen får jag se hur mycket jag kan pilla upp den i mixen. Annars om du känner någon som är duktig så är jag öppen för förslag 🙂

Har en ny låt på G med samma sångerska, blir kanske även en duett med en jätte duktig kille. Musiken är grym, så det finns fina förutsättningar för att det ska bli bra 🙂

tja igen..vet inte om du fått mitt e.post mess..det var bara ett förslag,men dock ett seriöst sådant! I helgen är jag upptagen med familjen..men till veckan/om du vill/tycker att det passar,, så blåser jag in några "fills" på rätt ställe..gratis å franko.Kanske kan vi byta?,,,skulle behövt lite piano på en låt jag gjort..byggt pianot i midi,men..ja du vet ju hur DET låter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker också det är en bra låt du gjort, pianot låter super. Trummorna känns lite plastiga, de känns inte så levande. Jag tycker också att sången inte prickas korrekt på alla toner, men i huvudsak är den bra. Körerna var också bra, jag gillar dem mycket.

Jag tycker harmonica mike uttrycke sig bra, helt klart en oslipad diamant med potential.

mvh/

Max

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker också det är en bra låt du gjort, pianot låter super. Trummorna känns lite plastiga, de känns inte så levande. Jag tycker också att sången inte prickas korrekt på alla toner, men i huvudsak är den bra. Körerna var också bra, jag gillar dem mycket.

Jag tycker harmonica mike uttrycke sig bra, helt klart en oslipad diamant med potential.

mvh/

Max

Kul att det är fler som gillar 😲

Ja trummorna och sången är långt ifrån superduper. Men som sagt. Med groove agent 2 och en förkyld sångare kan man inte begära så mycket mer. Med DHFS och en frisk sångare så kan det nog bli bra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Dock har jag precis bytt från PC till Mac och från Cubase till Logic så jag kan inte öppna projektet och pilla på mixen något mer.

Lite frustrerande eftersom mycket låter skit hehe.

Verserna är också lite tråkiga melodimässigt, men jag ska skriva ny eller kompletera mer text.

förutom att den är lite enformig i verserna och att mixen är lite sisådär.

Har även nyligen skaffadt DHFS, så trummorna kommer gå att göra avsevärt mycket bättre

Jag ska nog påpeka att kära Cassandra som sjunger var väldigt förkyld när vi spelade in.

Okej då är det alltså okej att tycka den är kass?

Link to comment
Dela på andra sajter

Dock har jag precis bytt från PC till Mac och från Cubase till Logic så jag kan inte öppna projektet och pilla på mixen något mer.

Lite frustrerande eftersom mycket låter skit hehe.

Verserna är också lite tråkiga melodimässigt, men jag ska skriva ny eller kompletera mer text.

förutom att den är lite enformig i verserna och att mixen är lite sisådär.

Har även nyligen skaffadt DHFS, så trummorna kommer gå att göra avsevärt mycket bättre

Jag ska nog påpeka att kära Cassandra som sjunger var väldigt förkyld när vi spelade in.

Okej då är det alltså okej att tycka den är kass?

Såklart det är. Alla gillar olika saker.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Fan vilka retrotrummor. Såna härna klumpiga trummaskiner kommer nog att bli otroligt pop igen. Alltså, trumsoundena är så otroligt dåliga att dom låter jävligt intressant. Hälsa Cassandra, att hon gärna får vara flunssig igen nästa gång ni spelar in!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vilka retrotrummor. Såna härna klumpiga trummaskiner kommer nog att bli otroligt pop igen. Alltså, trumsoundena är så otroligt dåliga att dom låter jävligt intressant. Hälsa Cassandra, att hon gärna får vara flunssig igen nästa gång ni spelar in!

Hahaha, jo trummorna är det långt ifrån världklass på.

Det ska jag hälsa henne 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker tycker låten är välskriven på ett såntdär famefactory-veckofinal sätt.. Och det är nödvändigtvis inte negativt.. Du får ta det som du vill 🙂

Men sångerskan tycker jag du ska skippa asså...

Hon har inte särskilt bra engelskt uttal och hon har inget vibrato på rösten som gör att den blir väldigt jobbig att lyssna på.

Den enda gången som det låter bra är när stämmorna kommer in på "feelin like a butterfly"

Produktionen tänker jag inte kommentera eftersom du inte har haft möjlighet att jobba med den..

Men som låt är den välskriven och du är verkligen duktig på pianot!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker tycker låten är välskriven på ett såntdär famefactory-veckofinal sätt.. Och det är nödvändigtvis inte negativt.. Du får ta det som du vill 🙂

Men sångerskan tycker jag du ska skippa asså...

Hon har inte särskilt bra engelskt uttal och hon har inget vibrato på rösten som gör att den blir väldigt jobbig att lyssna på.

Den enda gången som det låter bra är när stämmorna kommer in på "feelin like a butterfly"

Produktionen tänker jag inte kommentera eftersom du inte har haft möjlighet att jobba med den..

Men som låt är den välskriven och du är verkligen duktig på pianot!

Okej jag vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller ej men aa. hehe 🙂

Jo sångerskan har en rätt rak röst, som passar på hennes musik helt underbart. Hon kanske inte är riktigt lämpad för låten, men melodin på verserna ska också göras om. För det är ju som sagt inte förrän stämmorna kommer in som det låter bra. Det känner jag även själv.

Men kul att du gillar mitt pianospel 🙂 Man är ju i grund och botten pianist, så lite av det sitter ju allt kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja shit, va seg hennes röst är... Och det där med Fame factory var ju klockrent. Men är jag den enda som inte gillar pianot? Har svårt för elpianon som ska låta piano... 🙂

Haha, elpiano? Det är en av flyglarna från Colossus jag har använt. Inte något högklassigt ljud, men så farligt tycker jag det inte är. Eller menar du mitt spelande på något sätt? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja shit, va seg hennes röst är... Och det där med Fame factory var ju klockrent. Men är jag den enda som inte gillar pianot? Har svårt för elpianon som ska låta piano...  🙂

Haha, elpiano? Det är en av flyglarna från Colossus jag har använt. Inte något högklassigt ljud, men så farligt tycker jag det inte är. Eller menar du mitt spelande på något sätt? 🙂

nä, du spelar ju fint, jag vet i tusan, jag vill ha mer trä i pianot, tror jag 🙂😄 Det är nånting jag stör mig på i soundet, jag vill ju att ett piano ska låta som i Bueno vistas slasa dängor... haha, det är små krav man har 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja shit, va seg hennes röst är... Och det där med Fame factory var ju klockrent. Men är jag den enda som inte gillar pianot? Har svårt för elpianon som ska låta piano...  🙂

Haha, elpiano? Det är en av flyglarna från Colossus jag har använt. Inte något högklassigt ljud, men så farligt tycker jag det inte är. Eller menar du mitt spelande på något sätt? 🙂

nä, du spelar ju fint, jag vet i tusan, jag vill ha mer trä i pianot, tror jag 🙂😄 Det är nånting jag stör mig på i soundet, jag vill ju att ett piano ska låta som i Bueno vistas slasa dängor... haha, det är små krav man har 😄

Okej , i see=) Jo det är ju inte många samplingar som står sig emot riktigt trä.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här kan ju bli väldigt bra... 😱

sångerskan låter mycket ung och kanske inte har så stor erfarenhet i sång..dock sjunger hon här en rätt svår låt..just det, lugna melodier kan bli knepigt att sjunga, hon har en osäkerhet i hur melodin ska gå därav blir det lite surt på några ställen men det kommer hon lätt att fixa så småningom..... träna in lite vibrato och få fram känslan mer så blir det kanon.

Ja är man en riktig sångerska så kan man inte ens hålla sig från att sjunga när man är förkyld... 😄

Edit...stavfel

Redigerat av Valdez
Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar sångrösten men den är lite osäker ibland 🙂

Snygga pannade körer!

Lite trist piano och standardstråkar, kunde kanske hänt mer i ackompanjemanget, sången blir behållningen och själva låten är helt OK! 😄

Sammanfattningsvis är rösten värd mindre förkylning och roligare omgivning 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här kan ju bli väldigt bra... 😉

sångerskan låter mycket ung och kanske inte har så stor erfarenhet i sång..dock sjunger hon här en rätt svår låt..just det, lugna melodier kan bli knepigt att sjunga, hon har en osäkerhet i hur melodin ska gå därav blir det lite surt på några ställen men det kommer hon lätt att fixa så småningom..... träna in lite vibrato och få fram känslan mer så blir det kanon.

Ja är man en riktig sångerska så kan man inte ens hålla sig från att sjunga när man är förkyld... 🙂

Edit...stavfel

Grejeen är den att den här sångerksan inte alls är en nybörjare. Visst hon är "bara" 17, men hon skriver väldigt mycket egen musik och spelar även in mycket med osiris här på forumet. Där passar hennes röst helt sagolikt bra. Jag tror det är den här låten som inte riktigt passar henne bara, plus att hon var förkyld så hon inte kunde sjunga ut på samma sätt som vanligt, därav lite darr på sången här och där.

Men kul att du gillar låten iaf. Ska försöka spela in den på nytt med samma sångerksa igen, med en lite bättre versmelodi, eftersom den blir väldigt tråkig och enformig. Men jag har massa nya grejer på G, så vi får se när jag har tid. Ska bl.a spela in med mitt band i veckan, där även samma sångerska sjunger. Det är lite å Gawin Degraw hållet på stuket. Det ser riktigt lovande ut. Bara jag får till ett schyst grundljud att jobba med i mixen så kommer det bli toppen.

Men jag ska absolut jobba vidare på denna låt när jag har lite tid över 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Med andra ord då....sångerskan kommer om hon fortsätter med sången att bli en storsångerska...hon har ju redan bra pejl på melodier och att sjunga sitt egna skrivna material är ju naturligtvis lättare...att göra andras melodier kan vara knepigt ibland..man vill kanske ta en annan väg en den som skrivits...beroende på hur hennes känsla för tonen är som kom innan...i vilket fall som helst så tycker jag att hon gör ett jättefint jobb..och 17 år gammal..ja då är det extra bra!....

Till själva låtskrivaren och musikskaparen så tycker jag du gjort en jättebra låt!..lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med andra ord då....sångerskan kommer om hon fortsätter med sången att bli en storsångerska...hon har ju redan bra pejl på melodier och att sjunga sitt egna skrivna material är ju naturligtvis lättare...att göra andras melodier kan vara knepigt ibland..man vill kanske ta en annan väg en den som skrivits...beroende på hur hennes känsla för tonen är som kom innan...i vilket fall som helst så tycker jag att hon gör ett jättefint jobb..och 17 år gammal..ja då är det extra bra!....

Till själva låtskrivaren och musikskaparen så tycker jag du gjort en jättebra låt!..lycka till!

Tack det värmer enormt. Detta är även en av mina första låtar jag har skrivit. Skrev nämligen låten för cirka 1-2 år sedan, så det värmer gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...