Jump to content
Annons

Ableton Live som huvudsequencer?


toka

Recommended Posts

Hej!

Jag är en gammal Logic 5.5 användare på PC men bytte till Cubase SX när Logic inte längre var stabil med alla nya plugins, och Cubase interface gör mig frustrerad och alla buggar och den icke användarvänliga interfacet med så många musklick etc dödar kreativiteten.

Funderar på att flytta över helt och hållet till Ableton Live för att det påminner mer om Logic , roligt, enkelt och kreativt.

Producerar elektronisk musik så jag undrar om det finns flera användare som bytt till Live från Cubase eller Logic här?

//toomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har inte bytt från något annat program men jag är helnöjd med Ableton. Det är ett lite annorlunda sätt att jobba om man jämför med Cubase eller Logic men man lär sig snabbt. Om jag har en ide och en bra uppfattning om hur jag ska genomföra den så kan jag göra grunden till en låt på 10 minuter. Hittils har jag inte stött på några problem med de pluggar jag använder eller några buggar med programet i sig (däremot är min dator kass så jag kan inte använda så mycket pluggar och kanaler som jag vill).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bytte ifrån reason till Live. Jag ångrar det inte men saknar vissa saker ifrån Reason (sicken tur att det fins rewire:P). Om du gillar att jobba med loopar osv så är live utmärkt, även vst funkar kalas, tror inte du blir missnöjd, men testa demot först innan du bestämmer dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har jobbat med cubase sx tidigare , men efter att jag börjat med live så har allting blivit mycket roligare. gillar dock mixer i cubase battre men live har så många andra fördelar att den vinner. väldigt stabilt dessutom

Jag jobbar helt på ett annat sätt numera och mera effektivt skulle jag säga.

så jag säger: byt eller testa på i alla fall

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...