Jump to content
Annons

En fråga till Studios redaktion


SyntaxError

Recommended Posts

Jag jobbar för ett företag i musik/event-branschen och har vid ett flertal tillfällen varit sugen på att svara på inlägg med "gå in på vår hemsida och titta" men avhållit mig då jag inte är säker på er syn på reklam i forumet. Min fråga är alltså:

Är det OK att jag råder folk att kika in på vår hemsida och/eller ringa oss i forumet?

Jag har sett andra göra liknande grejjer men det kanske bara har undgått er eller så tycker ni att det är okej?

Kan kanske nämna att vi har och kommer fortsätta att annonsera i tidningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag ska peka på tråden till Björn så att han läser den men som jag förstått det så handlar det bara om att vara tydlig. Skriv i signaturen vilket företag du representerar och vem du är så vet forumanvändare vems tips och råd de läser.

Exempel på forumet finns ju i form av Claes som tipsar om att man kan köpa av honom när specifika produkter kommer på tal. Detsamma gäller Luthman och Fitzpatrick som också är inne och svarar på frågor, ger tips och dylikt vilket är kanonbra.

Egentligen handlar det väl oftast heller inte om ren reklam utan snarare om konsumentupplysning.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag jobbar för ett företag i musik/event-branschen och har vid ett flertal tillfällen varit sugen på att svara på inlägg med "gå in på vår hemsida och titta" men avhållit mig då jag inte är säker på er syn på reklam i forumet. Min fråga är alltså:

Är det OK att jag råder folk att kika in på vår hemsida och/eller ringa oss i forumet?

Jag har sett andra göra liknande grejjer men det kanske bara har undgått er eller så tycker ni att det är okej?

Kan kanske nämna att vi har och kommer fortsätta att annonsera i tidningen.

Jag tycker det är helt okej, så länge som du är tydlig med vem du representerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

På samma gång så kan det ju vara bra för oss också. Jag menar att kanske få en möjlighet att ställa frågor om era produkter tex. hur man använder dom på bästa sätt, att kunna fråga om teknikstrul typ vid installationer av program osv.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Det är precis som Majken säger inga problem att tipsa om din sajt. Och för att vara tydlig och ärlig mot andra besökare så uppmuntrar vi alla från "branschen" att skriva i sin signatur vem eller vilka man representerar - vilket du gör under Min kontrollpanel > Edit Signature.

Ungefär som jag har gjort nedan:

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...