Jump to content
Annons

nyt ljudkort..


kurt_ko-ben

Recommended Posts

jag funderar på att köpa nytt ljudkort..just nu har jag ett steinberg mi4 men trydligen så går det inte att spela in fyra kanaler samtidigt där man får gitarren på ena kanalen, basen på andra osv..i själva sequencerprogrammet..

borde jag byta ljudkort till ett bättre ljudkort som kan fungera så som jag sa...jag menar man vill ju inte blanda allt på samma kanal ellerhur?? det blir ju mest kattskit?? hur gör ni??

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

1. posta i rätt forum, dvs "inspelning". inte studiobygge.

2. lär dig programmet du använder (cubase såg jag någonstans). sätt dig ner med manualen och programmet. du måste förbereda flera spår för inspelning från varsin kanal, det här beskrivs bra i dokumentationen.

edit: såg just att du även postat samma fråga, typ, i "Inspelning". dubbelpost. kaos.

mitt tips till dig: sätt dig ner, ta det lugnt, gör en sak i taget, börja med nåt enkelt, sen något svårare. ta dig lite tid att lära dig det här ordentligt med hjälp av manualen. funkar garanterat bättre än 200 kaos-poster om basics på ett onlineforum.

Redigerat av el davo
Link to comment
Dela på andra sajter

1. posta i rätt forum, dvs "inspelning". inte studiobygge.

2. lär dig programmet du använder (cubase såg jag någonstans). sätt dig ner med manualen och programmet. du måste förbereda flera spår för inspelning från varsin kanal, det här beskrivs bra i dokumentationen.

edit: såg just att du även postat samma fråga, typ, i "Inspelning". dubbelpost. kaos.

mitt tips till dig: sätt dig ner, ta det lugnt, gör en sak i taget, börja med nåt enkelt, sen något svårare. ta dig lite tid att lära dig det här ordentligt med hjälp av manualen. funkar garanterat bättre än 200 kaos-poster om basics på ett onlineforum.

1: Om du skall uppmana någon att posta i rätt forum kan du väl åtminstonde tipsa om rätt forum.

2: Har du inget vettigt att posta så strunta i det

Redigerat av Lådan
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...