Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

När jag byter mellan kanler eller parts och spelar upp ljudet samtidigt så blir det ett oljud/sprak!

Skall det vara så?

Jag kör Cubase SE 3.

Annons
Postat

Ja!

Tex om jag byter mellan tracks under tiden som jag spelar upp musik eller när jag byter mellan parts!

(Har upptäckt att detta endast sker när jag har Time Delay Compenstion aktiverad, då kanske det är ett normalt beteende 😕 ).

Postat

Jag har samma upplevelse själv - ibland. Inbillar mig att det kommer oftare när jag har många spår igång, kanske flera VST-pluggar aktiva, m.m... dvs. har en hög belastning på processorn, samt att jag har för lite RAM (512 Mb) för att det skall vara riktigt hälsosamt.

Men det är vad jag tror... 😉

/Sampel

Postat

Ok, jag omformulerar mig då:

Är det när du med muspekaren markerar ett audiospår. eller är det när du använder solo ett spår?

Jag fattar fortfarande inte vad du menar med "byta mellan kanaler"

Alla audiospår ligger väl aktiva i ditt arrangemang redan från början?

Sampel kan vara inne på ett spår där: du kanske har hög belastning på processorn samtidigt som du har många audiospår som spelas samtidigt, många VSTi's, effekter o.s.v

Du kan även kolla hur Audiobuffers är ställda i VSTsettings.. om du har för låg pre-loadbuffer kanske inte hårddisken hinner fylla på med aktivt audiodata utan att du får en drop-out.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.