DrHans Postat 16 mars 2006 Postat 16 mars 2006 Hej, spelar in elgitarren med två mickar. En i en ingång och den andra i en en annan igång. in 3 och in 4 på ljudkortet. Kan jag få dem på samma monospår i cubase på något sätt. Nu spelar jag in dem på två lösa monospår. Vilket funkar, men med en massa dubbar blir det många spår. Är det möjligt?
Hype Postat 16 mars 2006 Postat 16 mars 2006 Vet inte riktigt vad du menar, men gissar på att du e ute efter sk grouptrack.. högerklicka någonstans på spårlistan och välj ....add grouptrack ...mono .... sen i mixern får du välja vilka spår som ska skickas till gruppkanalen....det hittar du överst på mixern...precis ovanför gainrattarna....
Florian le Sage Postat 16 mars 2006 Postat 16 mars 2006 är det trots allt inte bättre att ha dom separat i mixhänseende tycker du-har du en perfekt balans(eq-volym,kompression,reverb etc) mellan dem redan då du spelar in?
Majken Postat 17 mars 2006 Postat 17 mars 2006 Jo Florian är helt rätt ute, om du spelar in dem som ett stereospår så kommer det att bli betydligt trassligare när du sedan ska mixa. Tipset är att göra ett folderspår för att snyggt kunna gömma undan alla gitarrer och sedan ett groupspår för att kunna styra nivå och lägga effekter på gitarrerna som en hel grupp. /Majken
DrHans Postat 17 mars 2006 Trådstartare Postat 17 mars 2006 Tack för svaren, jag använder mig redan av både folder och grouptracks. Jag undrar mest om det är möjligt att få två in på en mono direkt vid inspelningen.
Sampel Postat 17 mars 2006 Postat 17 mars 2006 Hej! En lösning är ju att mixa ihop innan du skickar in det i datorn...antar att du redan tänkt på det... 😆 Sampel
DrHans Postat 17 mars 2006 Trådstartare Postat 17 mars 2006 Hej jo jag vet massor av lösningar på problemet ( om det nu är ett problem ). Men vad jag undrar över finns det något sätt att välja två in på en monokanal. Jag undrar inte över andra lösningar. Kanske det inte går helt enkelt
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.