Jump to content
Annons

Luthålens feedbackkontrollanter

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag bläddrade bland övrigt betr gitarrer och fanns dessa feedbackkontrollanter som ska vara ämnade för att minska problem med rundgång, både vid inbyggd mik och vid uppmikat alternativ. Man sätter dem i centrumhålet. De uppges ej skada gitarren. De kostar 295 SEK.

bachman2.jpg

leeprince.jpg

oma_babytay.jpg

😕

Annons
Postat

Förlåt 😕 jag kunde inte hålla mig.

Yamaha har ett gummilock att sätta i hålet på sina gitarrer med dubbla mickar. Alltså med piezo under sadeln och en kondesatormick i kroppen.

Jag testade den och visst kunde man dra på mer på kondensatormicken men ljudet vart lite påverkat negativt ( överkommligt dock ).

Hur ett lock påverkar en gitarr med endast pizeomick har jag ingen aning om.

musik (oregistrerad)
Postat

😆

Oavsett vad de säger, så tror jag i varje fall inte att ljudet förbättras av de där grejerna (ja, det fanns faktiskt uttalanden om att ljudet skulle bli bättre, i betydelsen klarare). Men jag kan tänka mig att köpa en sån där ljus i lönn, för ren prydnad skull på gitarren!

😲

:musik

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.