wacky Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 HallĂ„! Ăr det nĂ„gon som vet hur Mackies 32-8:s bussar fungerar? Jag har kopplat ut 24 sladdar genom submaster/tape outputs till ljudkortet. Varje bus har ju 3 utgĂ„ngar, Ă€ven kallat "tripple-bussing". Men hur separerar man pĂ„ utgĂ„ngarna? Bus 1 skickar ut signaler till outputs 1,9,och 17. NĂ€r jag adresserar t.ex kanal 1 och kanal 9 till Bus 1, och skickar signalen till datorn, fĂ„r jag bĂ€gge dom kanalerna pĂ„ samma spĂ„r i datorn. Jag vill kunna adressera t. ex. en gitarr, sĂ„ng till en bus men sedan fĂ„ ut dom pĂ„ skiljda kanaler i datorn?! Vad har jag gjort för fel???? Jag har panorerat till höger resp vĂ€nster. GĂ„r inte det jag tĂ€nkt göra eller? FĂ„r ett bryt snart... Otroligt tacksam för svar đ
VacUm Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 GÄr inte. Kan bara anvÀnda 8 bussar Ät gÄngen. Vill du spela in pÄ fler kanaler samtidigt sÄ fÄr du köra direct out frÄn kanalen.
wacky Postat 13 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 13 mars 2006 Jaha, men varför Ă€r det 24 outputs dĂ„? gĂ„r det alltsĂ„ bara att skicka 8 bussar Ă„t gĂ„ngen? đ
hegobald Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Jaha, men varför Ă€r det 24 outputs dĂ„? gĂ„r det alltsĂ„ bara att skicka 8 bussar Ă„t gĂ„ngen? đ 8 bussar totalt! Men som Vacum sĂ€ger.. AnvĂ€nd direct-Out pĂ„ varje kanal vet ja đ
VacUm Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Jaha, men varför Ă€r det 24 outputs dĂ„? gĂ„r det alltsĂ„ bara att skicka 8 bussar Ă„t gĂ„ngen? đ DĂ€rför att man pĂ„ gamla rullbandspelartiden inte ville behöva koppla om bakom mixern för att kunna spela in pĂ„ kanal 9-24.
wacky Postat 13 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 13 mars 2006 Aaah just! Men dĂ„ tackar jag för det! Var det jag ville fĂ„ bekrĂ€ftat! MVH Wacky đ
Henrik Andersson Vogel Postat 14 mars 2006 Postat 14 mars 2006 Fattar överhuvudtaget inte varför man skulle vilja ta omvÀgen över bussarna för att fÄ ut signalen ur bordet? à tminstone sÄ lÀnge man vill spela in en separat signal pÄ varje kanal och inte submixa redan vid inspelning mÄste vÀl Direct Out vara ett mycket bÀttre alternativ.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.