Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HallĂ„! Är det nĂ„gon som vet hur Mackies 32-8:s bussar fungerar?

Jag har kopplat ut 24 sladdar genom submaster/tape outputs till ljudkortet.

Varje bus har ju 3 utgÄngar, Àven kallat "tripple-bussing". Men hur separerar man pÄ utgÄngarna? Bus 1 skickar ut signaler till outputs 1,9,och 17.

NÀr jag adresserar t.ex kanal 1 och kanal 9 till Bus 1, och skickar signalen till datorn, fÄr jag bÀgge dom kanalerna pÄ samma spÄr i datorn. Jag vill kunna adressera t. ex. en gitarr, sÄng till en bus men sedan fÄ ut dom pÄ skiljda kanaler i datorn?! Vad har jag gjort för fel???? Jag har panorerat till höger resp vÀnster. GÄr inte det jag tÀnkt göra eller?

FÄr ett bryt snart...

Otroligt tacksam för svar 😆

Annons
Postat

GÄr inte. Kan bara anvÀnda 8 bussar Ät gÄngen. Vill du spela in pÄ fler kanaler samtidigt sÄ fÄr du köra direct out frÄn kanalen.

Postat

Jaha, men varför Àr det 24 outputs dÄ? gÄr det alltsÄ bara att skicka 8 bussar Ät gÄngen?

😕

Postat
Jaha, men varför Àr det 24 outputs dÄ? gÄr det alltsÄ bara att skicka 8 bussar Ät gÄngen?

😕

8 bussar totalt!

Men som Vacum sĂ€ger.. AnvĂ€nd direct-Out pĂ„ varje kanal vet ja 😆

Postat

😕

DÀrför att man pÄ gamla rullbandspelartiden inte ville behöva koppla om bakom mixern för att kunna spela in pÄ kanal 9-24.

Postat

Aaah just!

Men dÄ tackar jag för det! Var det jag ville fÄ bekrÀftat!

MVH Wacky 😕

Postat

Fattar överhuvudtaget inte varför man skulle vilja ta omvĂ€gen över bussarna för att fĂ„ ut signalen ur bordet? Åtminstone sĂ„ lĂ€nge man vill spela in en separat signal pĂ„ varje kanal och inte submixa redan vid inspelning mĂ„ste vĂ€l Direct Out vara ett mycket bĂ€ttre alternativ.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.