Jump to content
Annons

Lady K - När kommer sommaren


Lady Kenneth (oregistrerad)

Betyg  

15 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      6
    • 4
      4
    • 5
      2


Recommended Posts

Lady Kenneth (oregistrerad)

Hej! Vill ni ge tips och synpunkter på det här? Produktion, komposition och lirande, eller nåt annat. Den tog en eftermiddag i anspråk.

LÅTNAMN: När kommer sommaren

ARTIST/GRUPP: Lady Kenneth a.k.a Ted Callander

GENRE: Säg det.. försökte göra nåt poppigt

LÅTLÄNGD: 3:30 ungefär

EV. MEDVERKANDE: Jag och min dator

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.25 megabyte

LÅTLÄNK: När kommer sommaren

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Lady Kenneth (oregistrerad)
Rätt skön, men det känns lite otight och slarvigt här och var...

Tack för omdömet! Ja, jag vet - det är väl tålamodet som tryter.

(Att Buzz och Kristal har olika uppfattningar om vad som är 124 bpm gör också att trummorna springer iväg lite ibland. 😉 )

Link to comment
Dela på andra sajter

lol, jag läste lite hastigt: Laila K (har hon börjat med musik igen)

stillsamt Popig 🙂

låter bra,

trots lite (gnäll-gnäll, det är redan påpekat) !

lite livespelning under berusning -känsla 😉

och U. Lundell över prat-snack-sjunget

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Lady Kenneth (oregistrerad)
lol, jag läste lite hastigt: Laila K (har hon börjat med musik igen)

Haha... nej, Leila K har valt att stå utanför den här gången. 🙂

stillsamt Popig  😄  ---

lite livespelning under berusning -känsla  😉

Cocktailparty-pop då.. 😎

och U. Lundell över prat-snack-sjunget 

😄 Kul att du skriver så - jag tycker själv det låter lite som en Lundell/Gessle-hybrid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja... då ska vi se... ostämt Cirkuspiano...tror jag hört det ljudet i någon Pippi långstrump-film... 😛

..ehrmm..ja...lite mer jobb med backingen till det här så sitter det som en keps..

Instrumenten försvinner lite i bakgrunden...trummor är lite klena..medan rösten står ut ganska mycket ( hög i volym )

sologuran sticker oxå ut..inspelad i samma tagning som sången?

Sammanfattning: Jobba mer med bakgrunden och dra upp overall-volymen på kompet ( bakgrunden alltså ) viss otajthet oxå..men inte så störande..

inget mer klag nu..

visst är det en gessle/lundell-ton i låten... och lite släpig stefan sundström

Not bad, Not bad

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyfter lite fler saker att tänka på:

Vassa s i sången, kanske kan slipas lite på

Bra utpanorering av instrumenten.

Sologitarren blir väldigt stark i förhållande till de övriga instrumenten, som dessutom är lite grötiga på något vis.

Tackar för lyssningen! Tar på polaroidbrillorna 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Lady Kenneth (oregistrerad)

Många bra tips där! Jag sänkte sången en smula, likaså sologitarren. Sedan skruvade jag upp bastrumman lite och lät masterlimitern jobba lite mer. Det blev mer tryck nu tycker jag. Gitarrsolot kan säkert sänkas ännu mer, men jag är lite förtjust i framträdande solon. 🙂

Neko har alldeles rätt i att jag borde köra deesser på sången. Ska försöka hitta en sådan.

Om ni vill höra hur det låter nu har jag ersatt den gamla filen, så samma länk gäller: När kommer sommaren.mp3.

Förresten demoniqus så är det ett analogt digitalpiano från 80-talet. 😎 Kanske blir roligare att lyssna på när man vet det... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kan ju prova att kapa lite i diskanten för att få väck de värsta s:en. Sen finns det ju gratis de:essers. Tror jag läst om det här ngnstans på forumen, men minns ej var.... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lady Kenneth (oregistrerad)
Ni kan ju prova att kapa lite i diskanten för att få väck de värsta s:en. Sen finns det ju gratis de:essers. Tror jag läst om det här ngnstans på forumen, men minns ej var.... 😄

Ja, det blev lite behagligare att lyssna på, även om s:en är kvar i viss mån. Jag laddade upp den igen på samma ställe.

Förstår inte att jag inte hittat hit tidigare 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

😄

Detta tyckte jag om =) Har inte så mycket synpunkter, och den jag har är väl som baken... jaa... Jag är lite emot fade out på låtar när dom tar slut.

I övrigt, spela in den igen, och låt inte tålamodet ta slut =)

Och sen mixa igen, lägg upp den, få lite tips av dom andra killarna som till skillnad från mig vet vad dom pratar om, mixa om igen, och låten blir perfekt 🙂

Nu har jag ju bara hört sista mixen i och för sig, men iaf...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt! Riktigt slarvig produktion, nästan i stil med mina ( 😎 )!!!

Sången känns riktigt närvarande och bra i ljudet, så den blir kvar, men trummorna och pianot i början (huga!!) och gitarrsolot är värt att, eh, fixa till.

Vill höra igen i snäppet bättre produktion, för det är en rejält bra låt, särskilt refrängen!

Kör hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fru K! Jag tror du har en potentiell hit här. En av få låtar här från forumet som verkligen fastnar som ett klister i skallen. Jag går och lallar som en dåre om dagarna och kan inte släppa den.

Spela in ordentligt på nytt för böveln och bli rik innan hösten!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson (oregistrerad)

Låter som Thåström gett sig på en Lundell låt.

Ibland svänger det över och låter lite Dire straits.

Så låten är mer än godkänd(jag och mina förklaringar, undrar om någon fattar vad jag menar) 😕

Ljudmässigt så finns det mycket att önska.

Förtuom det som redan nämnts så är den distade gitarren som kommer in ca 1.26 överflödig.

Den ligger kanske någonstans i bakgrunden hela tiden men den är som sagt överflödig eftersom ljudet inte passar in i denna låt.

Sen mot slutet på låten blir det liksom helt tomt!!??

Det är väl här du ska vräka på med allt du har.

Sen att det är lite otajt här och var är lite störande.

Men det fixar du säkert till.

Ssssssssssången, det har redan nämnts.

😛

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lady Kenneth (oregistrerad)

Hmm. nu ska vi se. Om jag ändrar på allting som någon nämnt så blir ... basen och orgeln kvar. De var alltså bra 😉

Skämt åsido så är det bra synpunkter, även om jag faktiskt är rätt nöjd med sången också. Ska lägga mer arbete på den när jag får tid igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...