Jump to content
Annons

Soulcleanse


Recommended Posts

LÅTNAMN:I can't stand

ARTIST/GRUPP:Soulcleanse

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:Johan(hullan) - Gitarr, programmering och produktion, Staffan - Sång och Mattias på keyboards

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

Vår demo är nu klar och här kommer ett smakprov.

Inspelad i mitt sovrum. Lite allmäna synpunkter på låten, produktionen/mixningen etc...

Vi har inte bestämt än om vi ska skicka den någonstans...

Soulcleanse___I_can__t_stand_mastered.mp3

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter bra... Men:

Ni skulle kunna skära lite bas på akkeguran där i början... Sången låter lite hårt komprimerad?

Är det bara jag eller är hela trumpaketet panorerat lite åt vänster?

Upp med sången typ en dB, skär bas på guran och dra upp elbasen lite. Ni kanske även ska titta till EQ'n på basen.

Trevlig låt annars! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Sången är nog rätt hårt komprimerad på alla låtar, hamnade väl i någon ond cirkel. Att trumsetet är panorerat känner jag inte till 😄 Den öppna Hi-haten är lite dragen åt vänster men inget annat.

Tack för tipsen!

Fler synpunkter?

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Det här är ju ganska okej egentligen.

Några kommentarer:

- Sången låter stressad på ett par ställen, inte 100%-ig text till melodin alltså(ja, det är svårt, jag vet 😎 )

- Plockguran blir lite tjatig i längden, nån variation kanske?

- Trummorna upplever jag som fantastiskt klena. Alldeles för tunt. Lyssna in modern produktion som referens och A/B-lyssna.

- Allmänt känns det som mixen saknar botten

- Elguran som solar är aningen högt mixad

- Ljudvalen luktar dansband

+ Bra sjunget

+ Bra låt

just my thoughts, ta det med en nypa salt

bra jobbat på det stora hela dock

/cheers

Redigerat av starboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Det här är ju ganska okej egentligen.

Några kommentarer:

- Sången låter stressad på ett par ställen, inte 100%-ig text till melodin alltså(ja, det är svårt, jag vet 😛 )

- Plockguran blir lite tjatig i längden, nån variation kanske?

- Trummorna upplever jag som fantastiskt klena. Alldeles för tunt. Lyssna in modern produktion som referens och A/B-lyssna.

- Allmänt känns det som mixen saknar botten

- Elguran som solar är aningen högt mixad

- Ljudvalen luktar dansband

+ Bra sjunget

+ Bra låt

just my thoughts, ta det med en nypa salt

bra jobbat på det stora hela dock

/cheers

hmm, absout intressanta tankar, ska tänka på detta...

Angående de klena trummorna och avsaknaden av "botten i mixen" så kan det ha mkt med att göra att jag tyvärr äger ett par proson stereohögtalare och även mixar i dessa.

Jag upplever överlag att dem leverar duktigt mer bas än andra stereoanläggningar och därför har jag kanske varit försiktig på det området.

Precis som du säger tycker jag också det låter lite klent och fattigt om jag lyssnar i min bilstereo t ex, men tycker däremot att det är gott om tryck när jag lyssnar i mina proson.

PS ska införskaffa monitorer snart 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

här var det smörigt värre... 😛 Men rätt skön låt faktiskt fast att det inte är min påse nötter. Det är något i låten som saknas för att den ska bli riktigt sådär radiosmörig...

Prova att lägg ett piano eller liknande som fyller i harmonierna. Den ska ligga så lågt i mixen så att den nästan inte hörs men när ni tar bort den... ja då låter det så här 🙂 Ja jävlar, det är ju stråkar i alla sånna här låtar, lägg på det också!

//FredAsp

Link to comment
Dela på andra sajter

För att vara "rå" är den väldigt snäll. 😆

Bra och cleant spelat och sjunget.

Skit i stråkar!!!!!!! Det kommer låta som aboslute 90's. 😆 Tror mer på piano, typ bar-piano snarare än flygel. Om ni vill ha den mer "rå" så byt trummljud. Gör väldigt mycket. Mer säjarljud på virveln och mer botten. Lite skitigare elbasljud skulle inte heller skada.

Sången är snygg och clean, men jag föredrar mer närvaro och botten i ljudet. Höj, och dra ner på reverbet (minskar "ostfaktorn").

Helt ok "snällrock". 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...