Jump to content
Annons

Beats+arpeggio=mumma?


Hur bra är det här?  

4 röster

  1. 1. Hur bra är det här?

    • 1. Uscha!
      0
    • 2. Inte bra, gör om.
      0
    • 3. Duger väl
      3
    • 4. Bra
      1
    • 5. Var får man tag på ditt senaste album?
      0


Recommended Posts

Jahapp, här kommer jag igen, med en ny låt. Den här gången är det skumma beats som gäller. Jag vet faktiskt inte om jag ska göra om den sen nån gång igen när jag vilat öronen lite. Låten är inspelad i CoolEdit pga av att jag ville leka med arpeggiatorn i Hypersonic live liksom, jag har nämligen använt just en arpeggiator för att försöka få till en skum takt på rytmen 😉

Nåväl, kom gärna med lite tips om ni har lust.

TITEL: Mecanoir (En ren slumpglosa, har ingen tanke bakom låtens titel)

ARTIST: Electroform (T.Friman)

SPELTID: ca. 3:32

GENRE: Skum electronisk musik

LÄNK: Mecanoir

Ha det bra så länge 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😆 ..inspelad på Zoo med ett gäng testosteronstinna chimpanser....

Skojjade bara...fet djup sinusbas och väldigt rena reverbererade percussionljud..

låter trevligt

Lät imellanåt som knas-drum'nbass eller Knas-Jungle..men på något sätt som om det var rytmiskt försvarbart.. 😄 vad pratar jag om nu??? Det lät bra om det här, men en liten synpunkt.

Sinusbasen känns inte riktigt som den hänger ihop med musiken på nåt sätt...nu brukar jag inte använda så här feta basar så jag har inget botemedel...tyvärr 🙁

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

like-it-alot!!!

Fan EF... dina trumflumbeats e ju imellanåt genialiska..

Mycket snyggt... jag hade nog kunnat lyssnat på enbart trummorna genom hela låten. Det känss som att det är där arbetet ligger 🙁

Kanon..

Hade det varit en fetingmelodi till detta hade det blivit 5 rykande anabola-acid-kameltripp-tofflor.

Nu blir det 4 solklara dito.

Redigerat av peppemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar tackar. Ska kolla igenom låten igen när jag orkar, var rätt trött i skallen efter att ha hört den här rytmen i ca tre timmar i sträck 🙁

Lade upp den för lite tips egentligen, jag vill verkligen få den här låten så bra som möjligt.

Peppe: Ja du har rätt om melodi, jag blev så matt, kändes som att jag inte kunde hitta nå bra slinga att köra. Allt lät så grymt fånigt ihop med själva rytmen i låten på nåt vis. Ska undersöka detta också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är alltid svårt att skriva synpunkter på ett bra konstruktivt sätt...det handlar ju ofta om ett konstnärligt skapande....

Hade jag varit smart hade jag inte fyllt ut med massa dravvel om chimpanser o skit...sorry... ska tänka mig för i fortsättningen.

Det enda som jag tyckte kunde höja låten var att just basen inte hängde ihop med trumpaketet... om det nu är en EQ grej vet jag inte, men hur du väljer o göra är ju din ensak...

Det lät bra om det här i.a.f i sin demoform.

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade jag varit smart hade jag inte fyllt ut med massa dravvel om chimpanser o skit...sorry... ska tänka mig för i fortsättningen.

Tog inte illa upp av det där om chimpanser om du tror det hehe.

Ska helt klart kolla upp det med basen, jag tror det ligger nån skum ton i den som förstör lite. Är bra att du kommer med synpunkter, det kan ju leda till att låten blir bättre i slutändan :rolleyes:

Sen kände jag att rytmen var lite väl urflippad ibland, jag hängde nog inte med riktigt med skruvandet när jag spelade in den. Blir till att göra en förbättrad version sen.

Hej så länge och tack för er feedback.

EF

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...