Jump to content
Annons

Yes sir I can boogie


pulsen (oregistrerad)

Recommended Posts

pulsen (oregistrerad)

LÅTNAMN: yes sir i can boogie (remix)

ARTIST/GRUPP: puls

GENRE: typ hårdhouse

LÅTLÄNGD: 5:20

KOMPOSITÖR: puls o baccara =)

PRODUCENT: puls

EV. MEDVERKANDE: baccara

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 6.10 mb

STATUS: skiss

LÅTLÄNK:)

ja vafan originalet har fått värsta lyftet =)

Redigerat av pulsen
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Njae ... Volymen svajjar upp och ner hela tiden ... fruktansvärt rriterande. Kanske ska låta så när man remixar ? Diggar annars 70-tals disco. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första så borde du läsa reglerna om att lägga upp

Covers , Remixer här ..

"När du postar demolåtar på forumet, ska det vara dina egna och inte en cover på någon utgiven låt. Anledningen är att coverlåtar ska "Stimmas". Alla eventuella samplingar som används måste vara "clearade" (friköpta) för att få göras offentligt, vilket gör att vi även generellt sett säger nej till remixer."

Sedan skulla jag knappt kalla detta för en remix då det endast verkar vara en annan trumloop och en helvetes massa sidechain.

I övrigt är den lite dovt mixat samt att låten verkar dista genom hela låten.

Med mer arbete i framför allt mixning och arrangemang så kan det bli en bra remix men i detta läge är den alldeles för ointeresant.Visst skulle säker nån DJ spela den på dansgolvet men den kommer inte att klättra på listorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första så borde du läsa reglerna om att lägga upp

Covers , Remixer här ..

"När du postar demolåtar på forumet, ska det vara dina egna och inte en cover på någon utgiven låt. Anledningen är att coverlåtar ska "Stimmas". Alla eventuella samplingar som används måste vara "clearade" (friköpta) för att få göras offentligt, vilket gör att vi även generellt sett säger nej till remixer."

😆 Du får bli min bästis.. nu slapp jag vara surgubbe..

Link to comment
Dela på andra sajter

pulsen (oregistrerad)

ok då plockar ja väl ner låten om den nu strider mot forumregler

kul att ni gillade den, hehe =)

extra kul att alla tror jag har sidechainat oxå 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

pulsen (oregistrerad)

bad för övrigt om lov före ja la upp låten o fick rådet att plocka ner den om folk började dryga sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

...forumet är hård mot dom hårda (gammalt studio forum ordspråk)...

Forumet är hårt mot de hårda, samt även de som inte kan stava och använda stor bokstav i början av en mening (gammalt studioforumordspråk).

Förresten ska det vara mellanslag mellan de tre punkterna och ett ord om man menar att meningen har en icke utskriven fortsättning. Menar man däremot att ett ord har en icke utskriven forsättning sätts punkterna intill bokstäverna.

Exempel:

AndyPandy var en jäv... jobbig man som kröp upp i röven och försvann. Jag hoppas sannerligen att han stannar där ...

Link to comment
Dela på andra sajter

I och med att reglerna är som dom är av förklariga skäl så kan du inte lägga upp låten

direkt här på forumet MEN du kan använda dig av Yousendit eller liknande och lägga upp en länk till låten istället.Detta strider INTE mot forumreglerna.

Yousendit

Kan vara bra och veta för framtiden om du har remixar eller låtar med oclearade samplingar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...