Jump to content
Annons

Cromonic - Råmix


Recommended Posts

LÅTNAMN: Inget

ARTIST/GRUPP: Cromonic

GENRE: Metal

LÅTLÄNGD: 0:33

KOMPOSITÖR: Patrik von Porat

PRODUCENT: Patrik von Porat

EV. MEDVERKANDE: Patrik von Porat

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 788 kB

STATUS: Råmix

LÅTLÄNK: Låten

Håller på att spela in en andra demo till mitt projekt, Cromonic. Sången är inte lagd än, men det vore intressant att få lite feedback på ljudet. Själv är jag nöjd med kvalitén men jag har suttit så länge och rattat nu så jag vet varken ut eller in... känns som om jag inte längre hör någon skillnad. Detta klippet är ett parti ur en av låtarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter nice som vanligt. 🙂

Fet ljudbild. Härlig attack i ljudet. Bra balans i mixen. Gillar ljudet på trummorna, speciellt virveln (vilken plugg kör du med).

Säger som Grahn....vill höra hela låten. 😎

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter bra och svänger som satan!

..nu vill jag höra en HEL låt. 😆

Tackar! Jo det kommer att bli ett gäng låtar, vill bara få klart sången innan jag lägger upp en hel låt. Problemet är att vi måste hitta en bra sångare först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter nice som vanligt. 😆

Fet ljudbild. Härlig attack i ljudet. Bra balans i mixen. Gillar ljudet på trummorna, speciellt virveln (vilken plugg kör du med).

Säger som Grahn....vill höra hela låten. 😆

Tack! Jag kör med DFHS rakt igenom. Virveln är den första i Sonor-kitet. Har kört hårt med kompressor på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra ljud!!

Hur gör du för att få ett sådant bra gitarrljud?? Lajnar eller mickar du upp en förstärkare?

//Joakim

Tack! Jag kör med POD XT Pro. 4 gitarrer totalt (2 st. 100% höger/vänster och 2 st. 80% höger/vänster. Planerar dock att köpa en riktig stärkare och micka upp... även om det är smidigt att jobba med XT:n, och det låter bra... så låter det ännu bättre och naturligt med riktig stärkare såklart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett redigt ljud och bra med tjong var det här. Övergången från första riffet till andra var skithäftig. 4/4 till 6/8 alltså.. Det har du verkligen fått till!

Kul att du diggade det! Tror att det kommer att bli grymt med lite sång på också. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med föregående talare, låter bra som f! 😆 Bra ljud både på gitarr & trummor. Skön låt. Inget att klaga på. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

AAAAAAHHHHH!!! Vad kort det var!

Att 30 sekunder kan vara så fruktansvärt fjuttigt!! 😳

Give us moore!!!

Det kommer mera. Alla låtarna är klara, förutom sången. Men jag vill gärna inte lägga ut hela låtar utan sång :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt ! Fått till ett jävla bra trumljud 😳

Är det bara compressor på virveln eller har du EQ'at nåt oxå ?

Link to comment
Dela på andra sajter

låter bra. men jag kan inte förstå varför det är så mycket hårdrock där man inte hör bas-spelet mer. tycker det är synd. och jag vet inte om trummljudet är så jävla bra. det låter väl ok. men jag tycker det borde vara mer tyngd i trummorna.

fast jag kanske säger lite för mycket för mitt eget bästa, hehe. kanske lite dumt att avgöra hur ljudet är på bara 33sec. you tell me...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...