Jump to content
Annons

Noll Dynamik försöker igen. Addic och Stengah


Betyg?  

25 röster

  1. 1. Betyg?

    • 5
      4
    • 4
      9
    • 3
      5
    • 2
      2
    • 1
      2


Recommended Posts

Tjenare. Då provar vi igen. Denna gången har jag referenslyssnat och kollat till basen lite mer nogrannt. =) Vad tror ni om idén? =)

* LÅTNAMN: One By One

* ARTIST/GRUPP: Noll Dynamik

* GENRE: Nu-metal

* LÅTLÄNGD: 4:01

* KOMPOSITÖR: Musik: Ken La Rock, Lyrik: Olof Henriks

* PRODUCENT: Ken La Rock, Olof Henriks

* EV. MEDVERKANDE: Ken La Rock, Olof Henriks

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3 192kbps/vbr

* STATUS: Färdig gemo

*LÅTLÄNK: http://pergolos.mine.nu/html/temp/Noll_Dyn..._One_By_One.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag är ingen expert.. men jag tycker att det låter skitbra!! 😄

Hmm... Om du hade sagt jag tycker att det låter skit bra så hade det ju kännts lite bättre. Men när du säger att du inte är expert så erkänner du ju att det skulle mycket väl kunna vara skit dåligt fast det vet ju du inte om eftersom du inte lyssnar på sånt här? Eller? Sorry men jag kunde inte låta bli. :rolleyes:

Låten, jag tycker att mixen saknar botten, blir liksom lite tråkigt.

Älskar synten. Gillar refrängerna, men sången/rösten skulle kunna vara lite grövre, för nu blir det nästan lite fjantigt i kontrast med growlet..

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör sången - både gruffet och sången - fetare och högre i nivå.

Och jag tror det ska vara mer - rätt mycket mer - botten. Jag tycker det känns lite ihåligt - osammanhållet.

Som vanligt måste jag väl gardera mig med att jag inte kan mixa själv. Det här är så bra så det skulle må bra av att låta perfekt.

Jävligt fint riffat. Gulligt sjunget 😆 .

/Bengan

Link to comment
Dela på andra sajter

Moberg

Tackar som in åt attan! 😳

Myrli

Tack för kritiken! Jo jag har haft en färk lyssning nu när vi mixade detta, så jag har inget grepp om basförhållandet över huvud taget.

Någon som skulle vilja hjälpa till och ställa basen? 😆

Vallhagen

Tackar för kritik igen. 🙂

Jag tror att det finns risk att gitarrerna försvinner om jag petar upp sången mera.

Tycker personligen att det ligger bra i mixen nu, men smaken är som baken. 🙂

Jo sen var det det där med basen igen. Någon som vill hjälpa till som sagt? 🙂

Mvh Ken

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad gott det låter, bra låt 😎 är gittaren stämd i C ?

Du fick en 5 i betyg 😆

Redigerat av Zando
Link to comment
Dela på andra sajter

häftig "syntarppegio" i versen! 🙂

Jag är inte heller nån expert, men det låter som det alltid gör när du är i farten, grymt! 😕

Dock tycker jag att det saknas lite bas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skriver och lyssnar.. Suveränt spelat och sjunget. Trummmorna.. Gössekär vicke drag.. Progranerat.. Mm.. Fantastiskt.. Meeeen.. Jag sakner den där fläskigt feta goa botten som var på er första låt... Sen så håller jag med föregående talar.. Hmm.. Var är elbasen? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Rolig låt. Uppfattar inte ett ord av texten. Men det spelar kanske ingen roll. Nej sången ska inte vara högre. Basen ja? Men nåt måste ju offras. Tycker det låter bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

negroj9 (oregistrerad)

Riktigt bra låt, mycke In Flames vibbar 😄 Gött

Det enda är ju basen som inte hörs då 😮

Hmm..vad har du för utrustning egentligen?(förutom det vi redan vet då)

Ljudkort? Vad har du för mickar i din iceman?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för all kritik, mestadels positiv sådan och det är jävligt trevligt!!

Ska se om inte nästa låt kan smidas efter alla förslag och idéer vi fått här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm..vad har du för utrustning egentligen?(förutom det vi redan vet då)

Ljudkort? Vad har du för mickar i din iceman?

Hej!

Den enda utrustningen vi har är en dell dator, m-audio delta 1010 kort, 1 st Shure SM57, behringer UB-series mixer. Och mickarna i min Iceman är medföljande budget humbuckers. Så det är det vi använder oss av. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

grymt bra låt om man bortser från gurglet, vilet är en (sångstil??) som jag bara inte klarar av och det är den som gör att det "bara" blir en fyra.

Kan man få låten utan sång? 😱

Äsh, smaken är väl som baken vad gäller growlsång. Men jag gillar det i varje fall! 😆

Tack så mycket! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar som fan. Grymt nice och catchig refräng. 🙂

Det är inte utan att man börjar känna igen ditt gitarrsound nu Ken. 😆 Gillar sångarens sätt att blanda growl (även om jag inte vanligtvis gillar growl 😄) med skönsång...coolt.

Mixen är bra men skulle önska lite mer bas. 😱

Coola effekter du gör med guran i introt och vid 1:28. Låter asgött: 🙂

Nice work boys...en klar 4:a men det är endast för att det saknas bas som skulle kunna göra det ännu fetare....då blir det en 5:a. 🙂

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Najs som fän! Är jag helt ute och cyklar om jag säger In flames? ...och är jag helt ute och cyklar om jag påstår att Ken själv är med och körar i refrängen?

Gött mos! Men var är pappa bas?

Link to comment
Dela på andra sajter

djonas

Tackar som attan! Ska försöka åtgärda basen. 😱 Har ingen bra lyssning alls nämligen. 😳 attans...

Tack iaf. 🙂

Thimmie

Klart det luktar In Flames. 😱 Var tanken med det hela faktiskt. 🙂

Och nej, jag sjunger faktiskt inte alls på denna. Sir Olof Henriks är anvarig för den ljuvliga fågelsången aswell. 🙂

Tackar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thimmie

Klart det luktar In Flames. 😳 Var tanken med det hela faktiskt. 😱

Och nej, jag sjunger faktiskt inte alls på denna. Sir Olof Henriks är anvarig för den ljuvliga fågelsången aswell. 😱

Tackar.

Det låter precis som att du körar i refrängen. Men säger du det så! 🙂

Wråck on döh!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thimmie

Klart det luktar In Flames. 😛 Var tanken med det hela faktiskt. 😆

Och nej, jag sjunger faktiskt inte alls på denna. Sir Olof Henriks är anvarig för den ljuvliga fågelsången aswell. 🙂

Tackar.

Det låter precis som att du körar i refrängen. Men säger du det så! 🙂

Wråck on döh!

Är faktiskt allas våran käre Ken som influerat/lärt mig den form av sång vi använder i våra låtar! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Thimmie

Klart det luktar In Flames. 😱 Var tanken med det hela faktiskt. 🙂

Och nej, jag sjunger faktiskt inte alls på denna. Sir Olof Henriks är anvarig för den ljuvliga fågelsången aswell. 🙂

Tackar.

Det låter precis som att du körar i refrängen. Men säger du det så! 🙂

Wråck on döh!

Är faktiskt allas våran käre Ken som influerat/lärt mig den form av sång vi använder i våra låtar! 😆

Ujuj! Så pass?! 😛

Säger du det så! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vad säger man " Klockrent "

Ni får en femma för låten i sig.

Ni får en fyra för mixningen då den kan göras bättre.Som tidigare nämts " Var e pasen ? "

Sedan är refräng sången lite " Out of tune " om man ska vara petig , Men med sången fixad och mixen förbättrad är detta helt klart något som folk skulle kunna tänka sig att köpa tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar sångarens sätt att blanda growl (även om jag inte vanligtvis gillar growl 😛) med skönsång...coolt.

Du kanske ska lyssna lite på In Flames 🙁

Ken & Co: Låter ju riktigt bra, förutom att det saknas lite nedre mellanregister, tror jag 😄 Basen finns ju där, men sen tappas kraften och det låter rätt obalanserat. Men låten är bra och funkar helt klart som demo! En fyra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ball låtidé, och precis som föregående talare tycker jag basen är alldeles för anonym och jag får lite In Flames vibbar.

Vad jag däremot stör mig mest på är falsksången i refrängen. 😆 Det låter inte bra alls i mina öron! Lite autotune skulle nog inte skada. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ball låtidé, och precis som föregående talare tycker jag basen är alldeles för anonym och jag får lite In Flames vibbar.

Vad jag däremot stör mig mest på är falsksången i refrängen. 😏 Det låter inte bra alls i mina öron! Lite autotune skulle nog inte skada. 😛

Håller med om att basen är lite för anonym, men jag skulle inte slänga på en autotuner där det är surt utan helt enkelt lägga om voxen.

Helheten låter väldans bra tycker jag.

/emser

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...