Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare jag undrar hur man fĂ„r till en riktig lead i reason. Jag brukar bara fĂ„ till lite plastiga leads i Vst shynten Vanguard i Fl-studio sĂ„ jag skulle verkligen uppskatta lite hjĂ€lp 🙂

Annons
Postat

Det beror ju pĂ„ vad du vill ha. 😆

Jag brukar blanda ett flertal olika ljud, och köra dom som en enhet. Man fĂ„r sĂ„n kontroll över hur det ska lĂ„ta dĂ„, tycker jag. 😳

Postat

Vilken generator och ljud skulle du kunna rekomendera? 😛

Postat

Beror pĂ„ vilket sound du vill ha? 🙁

2-3, eller kanske 4 Malström kanske? 🙂

Postat
Hmm jag vill nog ha typ nÄgon trance lead som Dan-j har i sina lÄtar http://www.Dan-j.net

Sidan Àr nere.

Om du har möjlighet att lĂ€gga upp ett exempel pĂ„ hur leaden du vill ha lĂ„ter finns det nog flera hĂ€r som kan hjĂ€lpa dig. Jag Ă€r ingen expert, men jag hjĂ€lper gĂ€rna till đŸ˜±

Postat
Det var fel pĂ„ servern nĂ€r lĂ€ken lades ut det funkar nu 😳

Men... Han har ju typ 80 lÄtar pÄ sin sida. Vilken lÄt Àr det ni tÀnker pÄ, för han har vÀl inte samma leadljud i alla lÄtar?

• 3 mĂ„nader senare...
Postat

Jag brukar köra 1 eller 2 subtractors med lite LFO och unison för leads. Att kombinera tvÄ stycken och ha vÀldigt lite unison pÄ en av dem medan man har vÀldigt mycket unison pÄ den andra kan vara effektfullt.

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Jag brukar ta mahlström och ha oscA och oscB pÄ sawtooth*16. Sen vrider jag pÄ motion ( pÄ OscA och B ) till ca 20-30 för att fÄ fram en trance lead...sen fÄr man lÀgga till en massa grejer iofs.

Redigerat av depp

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.