Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Kollar efter begagnade 828:or, fast den första modellen.

Finns det problem med att köra det kortet idag tillsammans med en PowerMac G5?

Några andra skillnader upp till mkII som man bör tänka på?

Annons
Postat

Nå, MKII är ju rätt mycket modernare och snäppet bättre. Du borde kunna hitta en begad för 6.000:- om du har tålamod. Titta på Vendolin.

G.

Postat

Tack för svaren!

MIDI gör inget, den inbyggda mixern kommer jag inte sakna heller. Men A/D-omvandlarna vill man ju har bra. Vet ni någon om hur bra de är jämfört med andra nu aktuella billiga kort?

Är de ändå inte bättre än i t ex M-Audio 1814 eller Terratec Phase 88?

Letar eter något med fler ingångar som funkar bra på Mac. Just nu har jag ett Ego-Sys U2A.

Jag har max 4-5000:- att lägga på ett kort (helst mindre), så 6000:- som man kanske får ett mkII

för är för mycket.

Postat

skulle nog ändå kört på en 828 mkI om jag hittade en sån beggad för runt det priset. du har mycket bättre stabilitet och den låter nog minst lika bra, om inte bättre än nämnda m-audio och terratec-kort.

Postat
skulle nog ändå kört på en 828 mkI om jag hittade en sån beggad för runt det priset. du har mycket bättre stabilitet och den låter nog minst lika bra, om inte bättre än nämnda m-audio och terratec-kort.

Det är ju det jag misstänker.....

Har någon annan fler erfarenheter att lägga till?

Hade varit gött med ett schysst kort som har minst 8 I/O och ett ADAT I/O är

ju inte fel heller. Då kan man ju senare köpa till en schystt A/D som t ex Alesis AI3

och få 8 kanaler till....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.