Jump to content
Annons

Enligt önskemål Från Hackeman och Carl B


Sauron (oregistrerad)

Recommended Posts

Sauron (oregistrerad)

Jag är totalt musikaliskt obegåvad, men tycker det är kul att bjuda på sig själv. Tänker då på en skiva som jag gjorde och sålde 50 kr styck till mina jobbarpolare. På denna skiva gjorde jag allt som gick för att låta så kasst som möjligt. Snacka om succé. Tänk er mig en 39 årig stor grov buse sjunga duett med Sissel kjyrkjeböö i samma tonart. Fy fan va det blev lyckat. Skivan gick åt som smör och enligt rykten florerar den på DC++ oxå.

Lyssna på ett axplock HÄR

Slutord:

Alltså, vi som e kass har oxå en framtid...... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 61
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Yay!

Ska plocka såfort ja kommer hem... vilket kan bli lite sent... ska jobba över till 6, sen ta en fika med en polare, o till sist träna... så runt 10-11 hinner ja me de innan ja ska lägga mej...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha... 😉 jag skrattar redan o du har inte ens börjat sjunga ä.... jo NU!!!! Åååå fy faaan.... hahahaaaaa... 😉 AAAJJ!!!! DÄR skar det sig!!

UNDERBART!! Jag har gaanska barnslig humor och jag gör glädjevolter när folk bjuder på sig sjä (aaaj!!! skar sig igen!!) lva... så TACK för detta!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha... 😉 jag skrattar redan o du har inte ens börjat sjunga ä.... jo NU!!!! Åååå fy faaan.... hahahaaaaa... 😉 AAAJJ!!!! DÄR skar det sig!!

UNDERBART!! Jag har gaanska barnslig humor och jag gör glädjevolter när folk bjuder på sig sjä (aaaj!!! skar sig igen!!) lva... så TACK för detta!! 😆

Hahaa ja kan verkligen höra hur bra den är!

fan! måste hem o lyssna! 😄😆

Link to comment
Dela på andra sajter

..HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAA...ännu mer humor..det här vara bara för roligt..det är ju sånt här som dom har till barnprogram.... 😄

ajajajajaj............jag får ont i magen 😏😄😆

Gee-SUS...ETT VIBRATO osså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😄

kan tänka mig hur resten låter...ajajajaj.....hahahahahahaha

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

För helvete Sauron, gör inte så här med oss!!! Det är sällan jag garvar så tårarna sprutar, men nu fick jag fontäner. När du gör en tonartshöjning så anar man det värsta, "hur fan ska det gå med Kristus till Jorden... nu då?" och du levererar sannerligen. Fy fan, aj, man tror stämbanden ska gå av! Götapetter!!!

Sen är ju halva nöjet sidan låten ligger på:

"OBS - denna låt är jag ej upphovsman till."

"Har cirka 30 st till liknande låtar."

Heliga hoppande höns!! 😄😏😄

PS: Kan man inte få beställa en önskelåt? Gör en cover på "I will always love you" med Whitney.

Edit: obegriplig mening

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

PS: Kan man inte få beställa en önskelåt? Gör en cover på "I will always love you" med Whitney.

..eller varför inte en Celíne Dion-låt??? 😄

p.s ärligt talat var inte här speciellt dåligt i den meningen..jag hade väntat mig total snedskärning... tonfel på så där en halv oktav eller nåt.. 😏

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Sauron (oregistrerad)
😉 Va fan gubbar! Härmed lovar jag att sjunga "I will always love you", om någon här fixar musiken. Som sagt, så tycker jag det är aaasaballt att bjuda på mig själv, så jag e på på allt....... Väntar!!!!! 😆
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har nu fått ett PM.. 😉

*väntar*

/D

Betyder det att jag inte behöver skicka den instrumentala version jag hittade...? 😆

Jag har ett förslag... kanske inte just denna låten, men liknande sörplig ballad din röst, Sauron, gör sig lika vackert... du sjunger först in ett audio-spår med verser och leadsång ovanpå det instrumentala, delar sedan med dig till oss varpå vi var och en sjunger in vars ett doah-doah-spår.... vad tror ni om det? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Sauron (oregistrerad)

Helt klart på. 😆 Vi måste ha nån typ av projektledning ( som skickar filen vidare när en utav oss har gjort sitt o.s.v ). Skulle du kunna tänka dig detta hackeman? Och även komma med förslag på låt, och då måste man ta i beaktning att välja ett audiospår som vi vet att min röst inte klarar. 😉

Allvarligt talat, detta kan bli kul OCH lyckat!! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är med... 😆😆😆 Sauron lägger lead.. en Elvis-låt kanske?

Jag kan hosta originalfilen på hemsidan..

Hackeman: skicka audioversionen.. jag skickade bara midifiler..

- edit - tröttmössan tänkte inte..

/D

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Sauron (oregistrerad)
=,27 May 2004, 08:00] Haha! Hur länge var du hes efteråt, det måste tagit hårt på stämbanden.

Var riktigt roligt att höra, bra jobb 😆

Allvarligt talat. Mina stämband bröt faktiskt ihop, jag var hes i ett par dagar efteråt. Det är en ganska märklig känsla när rösten liksom "tar slut". Jag hade ett övertryck i lungorna på 4.2 bar när jag sjöng.

Fan va detta skall bli kul, ser verkligen framåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort nån låt (Unbreak my heart) när jag sjunger falskt och gnisslar med systerns fiol också...

Låter rätt illa det med... Tävlade med den på nått remix-compo nån gång...

(Sitter och gnisslar tänderna till låten för övrigt... Jisses...)

Redigerat av eckan
Link to comment
Dela på andra sajter

Helt klart på.  🙂  Vi måste ha nån typ av projektledning ( som skickar filen vidare när en utav oss har gjort sitt o.s.v ). Skulle du kunna tänka dig detta hackeman? Och även komma med förslag på låt, och då måste man ta i beaktning att välja ett audiospår som vi vet att min röst inte klarar.  😳

Allvarligt talat, detta kan bli kul OCH lyckat!!  😲

Hallå där! Ber om ursäkt, har inte hunnit med att engagera mig i forumet de senaste dagarna... men nu e de nykter natt så nu sitter jag här igen! 😛

Demoniqus och jag har dock PM:at lite fram och tillbaka om det.. Elvis låter som en kul idé tycker jag... eller nån klassisk gammal disco-dänga... för det vill väl till att verserna ska sjungas i fallsett och sen måste det funka att vi alla stämmer in i refrängen (inte nödvändigtvis alla i falsett då förståss 🙂)....

Egentligen tror jag inte det är så mycket koordinering som behövs. När vi bestämt låt fixar vi (jag?) fram instrumental version av denna, och du Sauron får göra lead sångspåret först. Därefter kan vi andra sjunga in våra bidrag var och en på sitt håll, parallellt, så länge vi sparar vårt spår i t.ex WAV format så att vi kan dra in alla dessa var för sig i t.ex Cubase SX. Vi ska bara vara överens HUR och VAR vi ska doah-doah nånstans. 🙂

Själva mixningen skulle jag vilja nominera Demoniqus för... han är bättre på att mixa än vad jag är. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sauron (oregistrerad)

Va fiint! Tänk på en sak när vi väljer låt, att den måste vara i en sån tonart som killar inte kan :rolleyes:. Eftersom jag inte är så hemma i detta här ännu, ni nämner Cubase Sx, så undrar jag om det blir probs om jag kör Sonar istället? För det är detta som jag har försökt lära mig.

För övrigt ser vi fram emot att bräcka Eilart Pilarm med hästlängder. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst..jag kan ta mixen.. har ni alla ftp-space att lägga originalfilerna på? så att vi oberoende kan tanka filerna..jag har bara 20mb i dagsläget och kör vi okomprimerat, 24-bit behövs ju lite - space -..

Går väl i värsta fall att komprimera till mp3..Cubase de-komprimerar ju ändå när man importerar till projektet..

och vi ska väl inte ringa Ola Håkansson när låten är klar... :rolleyes:

What say you?... "Ring my bell" med Donna Summer är ju falsettläge i reffen så det heter duga... annars går ju vilken BeeGee's-låt som helst 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Sauron (oregistrerad)

Ring my bell låter som en bra idé. Eller en annan med samma artist, och då tänker jag på "Love to love you baby". 😄 Oxå rätt höga toner och suggestiv musik. Hahaha! Då får ni stöööna mycket.. :rolleyes:

Förresten, jag hittade texten till "Love to love you baby"

Redigerat av Sauron
Link to comment
Dela på andra sajter

Av Donna Summer hittar jag för tillfället endast "Hot Stuff", "Last Dance" och "On The Radio" i instrumentala/karaoke versioner. Tror den förstnämnda är den som skulle bli bäst/roligast. Vi andra behöver bara stämma in på "HOT STUFF!" körandet. Låten borde dessutom vara rätt lätt att lägga tyngre trummor o bas på, samt fylla i en fetare slinga. 😎

Kollar vi Bee Gees så hittar jag klart fler alternativ! 🙂 "Night Fever", "Stayin' Alive", "Tragedy", "Jive Talkin'", " You Should Be Dancing", "How deep is your love", "You win again", "To Love Somebody", "Massachusettes", m.fl.. eller kanske ett medley? 😄 Eller en a capella version av "Lion sleeps tonight"... 😆 Men sen kanske Bee Gees låtar inte funkar lika bra att ett vrålandes gäng stämmer in i refrängen... 😄

Sen finns det ju MIDI versioner oxå som alternativ. Mer möjligheter men oxå mer jobb. :rolleyes:

What say you? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ring my bell låter som en bra idé. Eller en annan med samma artist, och då tänker jag på "Love to love you baby". 😆 Oxå rätt höga toner och suggestiv musik. Hahaha! Då får ni stöööna mycket.. :rolleyes:

Förresten, jag hittade texten till "Love to love you baby"

lr varför inte tony braxton - unbreak my heart 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

aahh..groovy babey..som Austin powers skulle sagt.. hot stuff kan nog vara vettigt..hyffsat discoaktig..och inte så svår att "ta ut" och göra en helt ny bakgrund..så vi kan göra en helt egen version där var och en kan arra i cubase istället..blir mer kreativt..och garanterat mycket bättre

angående BeeGee's: Tragedy eller stayi'n alive skulle vara klockrent... 😄😆

ser sauron göra discosteget i saturday night fever.... :rolleyes:

Fick en idé: sauron på falsett-lead..sen kan vi köra våra körgrejer genom steinbergs ultravox..och då blir det: Sauron and the Smurf-ettes på doakör 😉

Sauron..everything goes....vet inte om Hackeman kan leta rätt på en instrumental version?

/D

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Instrumental version av "Everything goes" eller du menar att everything goes...? 😄😆

Jag har hittat både MIDI och instrumental mp3 av Hot Stuff. PM:a mig era vanliga emails så skickar jag.

edit: tänkte oxå på ultravox/ultravoice... enda nackdelen är att då kan lika gärna en person ha gjort alla rösterna... :rolleyes:

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Sauron (oregistrerad)
aahh..groovy babey..som Austin powers skulle sagt.. hot stuff kan nog vara vettigt..hyffsat discoaktig..och inte så svår att "ta ut" och göra en helt ny bakgrund..så vi kan göra en helt egen version där var och en kan arra i cubase istället..blir mer kreativt..och garanterat mycket bättre

angående BeeGee's: Tragedy eller stayi'n alive skulle vara klockrent... 😆😉

ser sauron göra discosteget i saturday night fever.... :rolleyes:

Fick en idé: sauron på falsett-lead..sen kan vi köra våra körgrejer genom steinbergs ultravox..och då blir det: Sauron and the Smurf-ettes på doakör 😄

Sauron..everything goes....vet inte om Hackeman kan leta rätt på en instrumental version?

/D

Allt går bra för mig, det är ni som kan plocka ut vad som eventuellt skulle bli läckert.

Jag håller mä vad ni än bestämmer. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller kanske något med Mariah Carey?

Det är en lagom utmaning i kastratsång. :rolleyes:

Vi kanske ska samla ihop till en dubbel CD... The Complete Castrato Collection! 😆

Sitter o lyssnar på hot stuff... doah-doah körerna blir oxå en utmaning, jag lyckas inte ens avgöra hur många olika stämmer de sjunger i.... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Instrumental version av "Everything goes" eller du menar att everything goes...? 🙂😎

🙂 ..meeeen.. jag menar ju att "everything goes"....

Mariah Carey..stackars Sauron kommer ha ont i halsen i två veckor efter en sån övning... 🙂

..och jag vet inte om jag vill doa till en sån låt... 😄

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom jag inte är så hemma i detta här ännu, ni nämner Cubase Sx, så undrar jag om det blir probs om jag kör Sonar istället? För det är detta som jag har försökt lära mig.

Det går inte att jobba med Cubase-strukturen i Sonar..alltså öppna ett Cubase-projekt i Sonar.. Men det är väl egentligen bara nödvändigt om vi ska göra en helt egen "backing" med nya instrument..

Gör vi som (jag tror )hackeman menade och tar den instrumentala låten och bara lägger ett sångspår till den, blir det inga problem vilket program du kör med..

Om jag ska ta hand om overallmixen stämmer jag bara av hur ni tänkt att det ska låta och utgår från det..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...