Jump to content
Annons

Dator under koma


Recommended Posts

Tja!

Jo det Àr sÄ hÀr att jag köpte Ramminne igÄr eftermiddag. Nu för 2 timmar sen sÄ koppla jag in den och tog ut den gamla. NÀr jag startar datorn sÄ tjuter den (Larm ljud) och datorn vÀgrar att starta. jag blev skraj och tog ut ramen och la tillbaka den gamla men datorn tjuter fortfarande och vÀgrar att starta, Vet nÄgon hÀr vad som kan va problemet?

har ni haft samma problem?

Kan det ha hÀnt att nÄting typ sitter löst?

Är vĂ€ldigt tacksam för svar.

/jonathan.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

1) Vad Àr det för dator?

2) Vad Àr ditt moderkort specat att klara för minnen?

3) Vad har ditt gamla minne för specar?

4) Vad har ditt nya minne för specar?

5) Om PC, har du Àndrat instÀllningar i BIOS?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Detta hĂ€nde mig ocksĂ„ för ett tag sedan...men 🙁 det som var orsaken till det hela var att jag inte hade satt dit minnena ordentligt. Var tvungen att trycka ganska hĂ„rt, kĂ€ndes lĂ€skigt att behöva göra detta. SĂ„ mitt tips Ă€r kolla noga och sĂ„ hoppas vi att det löser sig. 🙂

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Samma sak har hÀnt mig, med min gamla dator... fast jag hade en nyare samtidigt sÄ jag har inte fixat den gamla.. sÄ jag vet inte vad som Àr fel.

Men det dÀr ljudet du hör heter BIOS Beep Codes, och den piper pÄ olika vis beroende pÄ vad som Àr fel. Jag gjorde en snabb sökning och hittade denna sidan http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml#ami

Tror det Àr olika koder för olika BIOS. sök pÄ internet om det inte löser sig.

Redigerat av bohm
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Imp,

1) Vad Àr det för dator? HP

2) Vad Àr ditt moderkort specat att klara för minnen? 333MHz

3) Vad har ditt gamla minne för specar? 333MHz

4) Vad har ditt nya minne för specar? 333MHz

5) Om PC, har du Àndrat instÀllningar i BIOS? vet inte vad bios Àr.

Mp3chrille

Jag vĂ„gar inte trycka in den hĂ„rt, tĂ€nk om modekortet skulle gĂ„ sönder.. enligt far gĂ„r sönder allt jag rör. 🙂

Bohm

Okay tack för infot 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jo det var sÄ att jag satte dom inte riktigt hÄrt pÄ fÀsterna.

SÄ igÄr kvÀll sÄ fungerade allt perfekt.

Nu pÄ morgonen nÀr jag satte pÄ datorn sÄ kommer bara start rutan. "HP" inget hÀnder.

Har alltid varit oturskillen. Borda göra samma sak som My name is Earl killen. 😳

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har för mig att HP spÀrrar 'no-name' minneskrettsar sÄ att man enbart kan anvÀnda sig av HPs egna minnen men om sÄ verkligen Àr fallet vet jag inte, HP tillverkar vÀl inte sina egna minnen fÄr man anta. Dock föreligger en viss risk att det enbart gÄr att köra med vissa minnesfabrikat i din HP.

Eftersom det Àr en HP-dator borde du vÀl ha nÄgon form av support pÄ datorn eller garrantier kvar men eftersom du förmodligen brutit plomberingen för att kunna öppna skalet gÀller kanske ingen support eller garranti lÀngre?

Jag förutsÀtter ocksÄ att du tog i ett element för att bli av med eventuell statisk elektricitet du varit laddad med och att du inte jobbat med datorn pÄ en heltÀckningmatta, att du inte anvÀnt skruvmejsel för att fÄ ut minnena etc.

Det lÄter helt klart som att du inte satt i RAM-minnet ordentligt första gÄngen och vad som hÀnt dÀrefter vet bara du. Hoppas och tror att du inte har skadat din dator pÄ nÄgot sÀtt?

Redigerat av Implasticyde
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...