Jump to content
Annons

De prylgalna läsarnas nya haklapp?


hackeman

Recommended Posts

Hehe... jag har inte alls tid med sånt här egentligen, men kunde inte låta bli efter att idén uppstod i denna tråd... 😉

Studio-Haklapp.gif

Ihophafsat i Adobe Photoshop 7.0. Originalbilderna jag använt hittar ni här:

http://www.marinecorpsactivewear.com/mcaw/...bib-1_large.jpg

http://www.ziplink.net/~dthumim/dan/baby.jpeg

http://www.olsberg.se/bilder/bjorn_olsberg.jpg

Edit: Tack till Carl B och gol för inspirationen! 😄

gol: Denna veckas Nyhetssidor var lite jobbiga!.. har dreglat ganska mycket ..

Carl B: får nästan övertala olsberg att skicka med haklapp eller nåt annat dreggelskydd... tidningen förstörs ju...

gol: Du skojar inte heller!.. .. en haklapp med "Studio" på hade inte varit fel ..

Carl B: haha varför skulle ja skojja? många av mina nummer har blivit sådär korviga i papprerna... så antingen får studio skicka med en hakklapp med 'STUDIO' skriver över... eller börja trycka på plast istället för papper...

gol: Redan när man öppnar tidningen och på sidan 6 får se bilden på Olsberg .. där han ser ut som ett litet barn i en godisaffär.. så vet man att tidningen är bra.

Tack för en kul stund. 😉

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 64
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

fy fan va rätt! helt klockrent!!  😉  😄

😆 missade credz till dig och gol innan, bara så du upptäcker det nu efter min edit... 😉

hehe tror ja va för långsam... hann inte se utan credz...tack för de 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är föralldel grymt intresserad av hemstudiotips och fanatisk när det gäller musik, men det är den här typen av trådar som är avgörande och gör studio forum till mitt favoritplace to be dom senaste månaderna. Man får fan gå på avgiftning om man ska kunna ta sig från datorn och ut i solen i sommar...... 😄

Tack Hacke! (är det det här som kallas för Hacke-lappar förresten 😏 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att denna tråd borde låsas och och tas bort för allmänhetens säkerhet. Jag tror att det finns en stor risk att många sjukhus inom en snar framtid kommer att ta emot aktiva musiker och forumanvändare med allvarliga kramper i magen och uttorkning på grund av allt för mycket gråtande (av skratt altså...) 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag tänkte också på det. En musmatta är definitivt en av de bästa PR prylarna för Olsberg & c:o att investera i, ty nästintill 100% av läsarna lär ha dator. Dessutom går en musmatta att distribuera med tidningen. Inte är det dyrt heller, oavsett gråskale eller 4-färgs tryck. Enda nackdelen är att den syns inte lika mycket ute i allmänheten som t.ex en T-shirt potentiellt kan göra. 😠

Snart dax för mig att börja debitera min konsulting... 😄

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra förslag Hacke. Andra tips på merchandise att lägga i tidningen/använda på annat sätt:

Frisbee - i nästa nummer, garanterat visuell. Dessutom häll ut på festivaler och i musikaffärer! Mycket bra timing att göra det nu. Ganska billigt oxå.

USB memory key - rätt dyr, men cool grej, kanske kan funka som pris för tävlingar (Studiofestivaler och liknande 😄 ) Lägg på en logga och tanka full med loopar och skit. Jätteanvändbar för alla hempulare som flyttar fajler mellan sina maskiner o byter fajler med kompisar t ex

Bocciaklot - helt oprövat, men visst vore det cool?

Grillvanten - också säsongsbetonat, nej fan det är ju för sjukt....

Fönsterskrapa till bil - för vinterns nummer. Grymt billig. Väldigt bra spridning på.

Stress"hjärta" - oxå för tidningen, ni vet ett sånt där i skumgummi som man kramar på för att lugna ner sig (t ex när Sauron lagt upp nya kastratlåtar). Det ska dock inte vara i form av ett hjärta utan kanske...en muffins!? Rätt billig standardpryl bland merchandisetillverkarna.

Sen kommer jag inte på mer just nu. Kör med lite gratisnummer av tidningen på lämpliga konserter oxå (Dagens Industri e ju gratis när man flyger, kanske Studio e gratis när man går på en Knife-konsert 😠 )

Mer prylar till folket och upplagan fördubblas - kör hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra förslag Hacke. Andra tips på merchandise att lägga i tidningen/använda på annat sätt:

Frisbee - i nästa nummer, garanterat visuell. Dessutom häll ut på festivaler och i musikaffärer! Mycket bra timing att göra det nu. Ganska billigt oxå.

USB memory key - rätt dyr, men cool grej, kanske kan funka som pris för tävlingar (Studiofestivaler och liknande 🙂 ) Lägg på en logga och tanka full med loopar och skit. Jätteanvändbar för alla hempulare som flyttar fajler mellan sina maskiner o byter fajler med kompisar t ex

Bocciaklot - helt oprövat, men visst vore det cool?

Grillvanten - också säsongsbetonat, nej fan det är ju för sjukt....

Fönsterskrapa till bil - för vinterns nummer. Grymt billig. Väldigt bra spridning på.

Stress"hjärta" - oxå för tidningen, ni vet ett sånt där i skumgummi som man kramar på för att lugna ner sig (t ex när Sauron lagt upp nya kastratlåtar). Det ska dock inte vara i form av ett hjärta utan kanske...en muffins!? Rätt billig standardpryl bland merchandisetillverkarna.

Sen kommer jag inte på mer just nu. Kör med lite gratisnummer av tidningen på lämpliga konserter oxå (Dagens Industri e ju gratis när man flyger, kanske Studio e gratis när man går på en Knife-konsert 😠 )

Mer prylar till folket och upplagan fördubblas - kör hårt!

😄😆😆

de me bociaklotet va ju bara för gulligt! 😄

usb-minne hade vart grymt...

sen borde väl kaffe/te -muggar funka?

eller ballonger? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gr8! Det märks vad du jobbar inom... 😄 men du... vad är ett Bocciaklot?? 😠

ffs de e ju sån där fransk muffin i metall / sten som man kastar mot en mindre muffin... den som kommer närmst vinner... typ...

aka boule tror ja...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...