Jump to content
Annons

New Modern Angels - Why?


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Why?

* ARTIST/GRUPP: New Modern Angels

* GENRE: elektropop / synthpop

* LÅTLÄNGD: 4:24

* KOMPOSITÖR: Linnéa Brun och Christian Andersson

* PRODUCENT: Christian Andersson och Linnéa Brun

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: ~6MB

* STATUS: Färdig demo (?)

* LÅTLÄNK: låtlänk

Hur låter det här? Vi tror att den är färdigmixad/mastrad...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skrämmande känsla över denna.. på ett bra sätt förstås. Ni borde framhäva den känslan mer genom att typ försöka få mer flås i rösten på versen. Sen borde rösten följa med i slutet på refrängen när det blir mer intensivt. Det kan vara stämmor eller en en svarande röst i bakrunden men den stannar ju upp och kör samma sak.

Jag får lite psykisktkrigihuvudet känslan över denna, hoppas att det var det ni ville uppnå 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Android,

Misstänker att ni snöat in på Dub Sweden ljudbilden. Det låter ok, men det vore läckrare med flera röster i refrängen. Basen och grunden är lite för torrt ljud på.

Lite ljusare röst i verserna, hon sjunger bra, men borde vara ljusare stämma.

Det är ingen låt man kommer ihåg och går och nynnar på som ett örhänge, men jobbar ni vidare kan det med mer material bli till ett örhänge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Johahl: "psykisktkrigihuvudet känsla"...

Ja, det är ju inte direkt nån kärleksballad, så visst... 😳

Spaceman: Har faktiskt ingen som helst koll på Dub Sweden...

I övrigt, intressanta kommentarer från båda två, tackar!!

Nån mer som lyssnat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar väldigt mycket tyngden i låten! Väldigt bra sång men saknar kanske en stämma/fler röster i refrängen. Har lyssnat ett par gånger och tycker att låten växer. Är ju ingen fena på denna stilen precis men kan tycka att mixen är lite grötig i mellanspelet innan sista versen.

Men i det store hela mycket bra! 😳

Grannen

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt, sunkiga ljud.

Jag vet inte vad ni vill åstadkomma, men själv är jag emot Commodore 64-trummor, men det är ju en smaksak. Annars är låten som sådan mycket bra. Stark refräng! Bra låtstruktur också, jag tröttnar inte.

Det jag inte gillar är den grötiga ljudbilden. Många ljud känns odistinkta och blir till en tjock massa, speciellt i refrängen. Och sedan är den där virveln som kommer in vid 2:26 riktigt obehaglig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svag låt, ett ackord per takt rätt igenom utan variation. Rundorna bär dessutom drag av östeuropeiska schlagerbidrag från 70-talet.

In med tonartsbyte, halv- eller dubbeltakt, dynamik.

Skapligt spännande produktion, viss grötvarning men på det hela taget hyggligt mixat.

Möjligtvis bör hihats och annat högfrekvent rassel lyftas fram / läggas till - toppen låter lite filtig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna är helt medvetet bitreducerade "beyond recognition" (för att citera en kommentar på ett annat forum). Jag gillar det skarpt i det här fallet, men det är ju inget vi använder så ofta... 😆

När det gäller gröten, så är det en sak vi har lite svårt med helt enkelt... Ni skulle ha hört den första versionen!! 😆

Har förresten skurit i toppen på trummorna eftersom de ursprungligen gjorde långvarig lyssning totalt omöjlig utan bestående öronskador, så det är mycket möjligt att jag tog bort för mycket... Ska kolla det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har förresten skurit i toppen på trummorna eftersom de ursprungligen gjorde långvarig lyssning totalt omöjlig utan bestående öronskador, så det är mycket möjligt att jag tog bort för mycket... Ska kolla det!

För mycket?!

Kompis, virveln efter 2:26 kommer användas som tortyrmedel i Abu Greib-fängelset.

Redigerat av AndyPandy
Link to comment
Dela på andra sajter

Svag låt, ett ackord per takt rätt igenom utan variation. Rundorna bär dessutom drag av östeuropeiska schlagerbidrag från 70-talet.

In med tonartsbyte, halv- eller dubbeltakt, dynamik.

Ett ackord per takt är respekt. Det finns ingen mening att leka Chicago eller Toto.

Säg till när ni har gjort en låt med bara ett enda ackord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helskön, gillar skarpt, klart mer än godkänd...

Hojta till när ni har spelning, kan ställa upp som FREE ROD(T)ANT 😄

Tog bort lite som uppdagas då jag läste hela din post 😄

Redigerat av Twilight_Zound
Link to comment
Dela på andra sajter

först tänkte jag gnälla på att det inte blev mer driv i refrängen.

men ack så fel jag hade... det blev ju driv 😄

jag tycket snaren funkar suberbt.

Link to comment
Dela på andra sajter

AndyPandy: 😆 x2!

Stinkey2: Det knepiga är att det finns en del stämmor på refrängerna, men de verkar alltid försvinna i bakgrunden nånstans under mixningen...

TZ och Sonnert: Tackar för lyssningar och kommentarer! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...