Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har nu nästan bestämt mig för att köpa en G5 Dual 2GHz ny. Jag har sökt på pricerunner, men det var inte många ställen de hade prisuppgifter ifrån.

Jag letade därför lite själv och hittade att 4sound, forna estrad, säljer den för 18 495 kr. Alltså 2 tusen billigare än på apple store.

Eftersom detta inte stod på pricerunner känner jag på mig att det mycket väl kan finnas billigare alternativ.

Någon som har sett något billigare alternativ.

OBS jag letar orginalpris 😱

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Jag har nu nästan bestämt mig för att köpa en G5 Dual 2GHz ny. Jag har sökt på pricerunner, men det var inte många ställen de hade prisuppgifter ifrån.

Jag letade därför lite själv och hittade att 4sound, forna estrad, säljer den för 18 495 kr. Alltså 2 tusen billigare än på apple store.

Eftersom detta inte stod på pricerunner känner jag på mig att det mycket väl kan finnas billigare alternativ.

Någon som har sett något billigare alternativ.

OBS jag letar orginalpris :rolleyes:

Pricerunner är inte mycket att hänga i granen om man vill ha absolut lägsta pris...

Bästa pris på en Powermac dual G5 lär du få om du väntar några veckor (ev. lite längre), tills Intel Powermacarna lanseras då lär G5 priserna gå ned en bit. Vill du ha en till bättre pris snabbare så kanske du kan få studentrabatt eller köpa från Tyskland.

Powermacen som du såg hos 4sound för 18.495 är förra modellen av 2x2Ghz med separata processorer, de nya modellerna har en processor med dubbla kärnor. Frågan är om 4sound har kvar någon PM G5 till det priset.

Postat

Aaaa okej. Så det är alltås skillnad mellan dem det visste jag inte.

J

ag vet att om man väntar ett tag så kommer priset sjunka pga av de nya intel-macarna. Men man vet ju aldrig när det kommer att ske. Och jag är i stort behov av en mac så fort som möjligt. Jag har även csn-kortet och kan få en G5:a 2 GHz med dubbla kärnor för 18 265 kr. Så det är väl lika bra å satsa på det istället.

Eller vet någon ett bättre pris?

Postat

Jag tror ärligt talat inte att macar skiljer i pris så mycket mellan olika återförsäljare, generellt sett...

Glaskatten (oregistrerad)
Postat
Jag tror ärligt talat inte att macar skiljer i pris så mycket mellan olika återförsäljare, generellt sett...

Iaf inte officiellt, men det kan löna sig att höra sig för hos olika Appleåterförsäljare, har de för många Powermacar i lager så kanske de kan ge ett schysst pris..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.