Jump to content
Annons

Interrogator - To return aside


Recommended Posts

LÅTNAMN: To return aside

ARTIST/GRUPP: Interrogator

GENRE: Death metal

LÅTLÄNGD: 6:22

KOMPOSITÖR: PeterW, SimonH, JohanO, HenrikW

PRODUCENT: Rodrigo

EV. MEDVERKANDE: nej

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: .mp3

STORLEK: 8,75 Mb

STATUS: Detta är bara en slask inspelning som vi gjort under två kvällar i studion där gitarr och trummor är inspelade live, basen ej pålagd och en del otightheter här och där i sången.

Interrogator - To return aside

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)

Oijoij.

Bra spelat, trevliga (om dock typiska) riff. Trummorna låter som obehandlade livetrummor, på gott och ont. Panorera lite på gitarrerna.

Men för att upprepa mig: Oijoij. Sången.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Nä det är nog ingen ursäkt. Han kanske skulle försöka sig på nåt annat än denna genre, för rösten är inte gjord för det. Inte uten en sjuhelvetes mängd post-effektering ivarjefall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att "sången" är så usel. Han borde definitivt satsa mer, ta ifrån tårna som en pissed off motherfucker. Men jag gillar det här charmiga grymtandet. Han låter som ett ondskefullt litet troll. Dock känns sången för torrt och platt mixad. Den skulle nog låta större och smälta in bättre i mixen med lite reverb/delay.

Låten OK men lite för slö för min smak, jag saknar mangelpartier. Ljudet är rätt pissigt. Gitarrerna låter billig Zoom-pedal från tidigt -90.

Men va fan, jag tror att det här kan bli nåt med bättre inspelning. Reta upp sångaren ordentligt och släpp lös honom på micken.

Link to comment
Dela på andra sajter

mååånga megabyte, hoppas det är värt det!

sådär, nu skall vi se..

Det är inte min genre, jag kan inte så mycket s.a.s. Har dock lyssnat en hel del på allt från Mustach till hmm vad fn heter de.. Det jag skulle komma till är att sångaren i det bandet växlar mellan morrande och "falsett". Grymt coolt! Att jag inte kommer på vad de heter,, jaja.

Lite lågt tempo, öka 60-70bpm, minst.

Sköna riff och en klar potential! Sångaren har inget att skämmas för

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite för mycket black metal över sången för att kallas death metal 🙂 Låter nästan som sångaren inte vill väcka personen i rummet intill, nästan som om han viskar. Inspelat mitt i natten ? 🙂

Annars är det ljudet som behöver en finslipning, men det är redan sagt ... go nutz ! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...