Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Om jag har ett midispår som jag tex har spelat in trummor på. Kan jag då göra om detta till ett audio spår? Om man nu kan detta. Hur gör man då?

Annons
Postat

Tror du måste använda nått separat program att bounca med.. jag körde alltid ljudet genom min mixer och "solade" helt enkelt midikanalerna och spelade in dem samtidigt i stereo på ett audio-spår.. i manualen står det att det "inte går", vilket är lite underligt.. men så är det =(

Postat
  Pedda sa:
Om jag har ett midispår som jag tex har spelat in trummor på. Kan jag då göra om detta till ett audio spår?
Nja, ingen "hokus-pokus-göra-om-midispåret", men självklart kan du spela in ett audiospår med dina trumljud.
  Pedda sa:
Om man nu kan detta. Hur gör man då?
Hur? Det beror på vad du skickar midispåret till för pryl.

En hårdvarusynt? En (hårdvaru-)trummaskin? En mjukvarusynt/VST-plugg? Ditt ljudkorts mjukvarusynt?

Skickar du midispåret med trummor till en VST-plugg behöver du inte något audiospår. VST-pluggen har redan en audiokanal i mixern, och ljudet kommer med när du bouncar ut hela mixen.

Skickar du midispåret till ett hårdvaruinstrument? Då måste du koppla audiokablar från detta instrument in i ljudkortet. Sedan skapar du ett audiospår, aktiverar rätt ljudkortsingångar för inspelning, och trycker Record.

Efter detta kan du stänga av midispåret och använda audiospåret i din mix.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.