Jump to content
Annons

Städar fiskarna sitt eget akvarium...?


HAJAR du något av den här låten?  

14 röster

  1. 1. HAJAR du något av den här låten?

    • 5 - Absolut! Och jag dricker direkt ur akvariet på fester!
      1
    • 4 - Nä, men det spelar ingen roll, det är bra ändå
      2
    • 3 - Någorlunda, det här var annorlunda
      6
    • 2 - Jag gillar inte fisk..så jag har korv i mitt akvarium
      0
    • 1 - Släng en doppvärmare i det där akvariet!
      4


Recommended Posts

LÅTNAMN: Akvariet är rent

ARTIST/GRUPP: Hammagrella

GENRE: Fisk-pop

LÅTLÄNGD: 4:22

KOMPOSITÖR: Hammagrella

PRODUCENT: Hammagrella

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,1MB

LÅTLÄNK: Akvariet

Okej, här börjar det kanske spåra ur tycker ni. Men det finns en andemening med den här låten....någonstans.

Sen var det också ett utlopp för att få prova på lite pjonggggiga ljud på keyboardet oxå, och möjligheten att jazza loss lite med trumvirvlar på C#-tangenten (sampletank) 😳😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Dumma dig... Varför har du den texten till alternativ 2? Skulle vilja rösta på det bara för att den texten står där! 😳

Låter intressant, men jag fastnar inte i texten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Aehhhhh...vad håller du på med nu 🙂 ..har du experimentgaloscherna på...hahaha?

Grundljudet låter lite komprimerat och en aning urgröpt i instrumentens mellanregister.... rösten har lite prox-bas..sen när du byter din jazztrummis mot Bonham..blir det uppställ i mellanregisterhyllan så det heter duga..

Väldigt förbryllande låt det här... 😆

det blev tre strandade flodbåtar..tyvärr..bara för det splittrade intrycket..

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Aehhhhh...vad håller du på med nu  😳 ..har du experimentgaloscherna på...hahaha?

Jo, det kan man säga. Det här var inte riktigt genomtänkt. Faktiskt ett par låtsnuttar som jag testade några syntar på som klistrades ihop och sen fick en rejält konstig text. Skulle vara instrumental egentligen.

Men vad f-n, akvariet det är rent! 😲 Jag tycker man vänjer sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha... 😆 Dubbel-bubbel-bacon-vaförnåt???? 😛

Du lyckas som sagt alltid göra glada trallvänliga refränger... man blir - som någon tidigare påpekat - glad! 😄 Verserna i denna är kanske inte lika piffiga, men refrängen är värd väntan... 🙂

Har du förresten testat att labba med rösten i andra tonarter o förvrängningar? Jag menar inte att det låter illa, tvärtom - det låter bra, men om man oavbrutet skulle lyssna igenom en hel Absolut Hammagrella Dubbel CD så hade det nog friskat upp med lite variation i ditt sätt att sjunga... i längden... typ... du förstår nog... visst? 😲

Åsså var det väldigt vad du sprutar ut låtar nu... hinner du med själv ens? 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha...  😉 Dubbel-bubbel-bacon-vaförnåt???? 

Dubbel-bubbel-bacon-boy förstås 😄

Har du förresten testat att labba med rösten i andra tonarter o förvrängningar?

Nja, har testat med andra sångare dock, för jag håller med, mitt - eh - sångregister rymmer inte så där grymt mycket variation. Men du har en bra idé där, det ska jag fannimej testa.

Åsså var det väldigt vad du sprutar ut låtar nu... hinner du med själv ens?  😛

Nä, som du ser hinner inte hjärnan med riktigt, allt blir inte sådär 100, men jag prövar mig fram. Har faktiskt ytterligare två-tre nya som jag ska dunka in här så fort dom här svalnat. Vill inte heller dränka er i Hamma-trams, det kan stå en upp i halsen till slut. (En del verkar verkligen ha tröttnat på crazy-pop redan nu, eller hur.... 🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Den här gick väl inte in på topp fem på bengans lista över Hammagrellahits. Lite för splittrat och lite väl mkt tillkrånglat bubbelbacon. Det tar sig dock rejält med inspelningarna från gång till annan. Ähfan...jag måste oxå spela in lite snart igen känner jag......

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nej... jag röstade fel... jag hade råkat sätta på en annan låt samtidigt som denna så jag gav den bara en etta... 😛 Ångrar mig så... ska vara mer nogran nästa gång. Men om jag ska göra en ny bedömning så måste jag säga att det här är ju underbart roligt... en moraträsk låt kanske? 😕 Den får en 8:a av mig!

Ha det bra och lycka till... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

C#-tangenten

äggskivare ? 🙂

detta är nog lite för mycket expriment i min smak. 😕

texten är delux som vanligt 😠

men med lite rensning bland effekterna blir denna ett gott

tillskott till hammagrella's superdupersamlingsdeluxCD.

har du släppt någon demo än ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...