Jump to content
Annons

A Ahlgren - A New Situation


bryngylf

Recommended Posts

* LÅTNAMN: A New Situation

* ARTIST/GRUPP: A Ahlgren

* GENRE: ackustisk/elektronisk

* LÅTLÄNGD: 4:26

* KOMPOSITÖR: A Ahlgren

* PRODUCENT: A Ahlgren

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 6,08 MB

* STATUS: Demo

Hej! Jag spelade in denna låten våren 05 och nu har jag mixat lite och är nyfiken på era åsikter. All kritik välkommen!

newsituation.mp3

Redigerat av bryngylf
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Alltså så här är det, jag är ingen fan av lugn musik annars.

jag gillar ösig rock. det är nästan bara det jag lyssnar på.

Men denna låten va helt sjukt bra musikaliskt!!

Men sången tycker jag däremot att du borde jobba lite mer på. det blir lite falskt ibland. Ljudintällningen på sången tycker jag är grymt bra, verkligen!

Men allvarligt talat vilken bra musik, jag hade gåshud, tills sången kom in.

Fan, man kan inte få en instrumental kopia?? 😆

Och du, hela låten verkar inte ligga uppe??

Nu vid andra lyssningen så måste jag tilllägga, engelskan, jobba på engelskan!!!

Min slutsats av detta är alltså:

Jobba mer på sången och engelskan, det andra behöver du inte bry dig om, för det va fett bra!!

Redigerat av AXL THE ROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

detta gillar jag! Sjukt snygga harmisar. Leadljudet är kalasbra. Sångdubben är helt konstigt underbar 🙂

Det enda jag inte gillar riktigt är gitarrljudet. Det låter mittemellan dåligt och bra ljud om du fattar ?

Antingen så har man asbra ackesound eller så gör man nåt annat av det. Testa att skära lite botten i dom och komprimera dom ganska hårt.

Jävligt sjysst låt annars, vill höra resten!!!

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är hela låten uppe. Det blev något konstigt första gången.

AXL THE ROCKER: Vad kul att du gillade den ändå. Sångens tonala kvalitéer håller jag helt med om. På lite senare experiment har jag använt mig av Antares Auto-tune; men ska man köra auto-tune, 20 omtagningar eller låna in någon sångsugen? Engelskauttalet var nytt, men sånt har man ju så svårt för att höra själv. Jag ska tänka på det. Tack för kritiken!

ardic: Mad menar du med halvmysko mixad? Att ljudbilden är ostabil? Var är det mycket reverb? Sång eller överallt eller på något annat? Tack!

Eliasson: Tack för tipset på ack-soundet! Jag tar det till mig och sätter mig vid mixbordet igen.

Tack för all kritik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Snyggt må jag säga. Påminner lite om Khonnor, ST, Stockfinster...

Tycker inte den "smurfeffekten" på sången i vänster kanal låter bra, passar inte in i känslan. Tycker sången låter mycket bra annars. Versdelarna av låten är mycket bra, tappar lite känsla i vissa delar (t.ex. partiet runt 2:00 känns inte riktigt lika skönt av nån anledning). Skulle gärna hört att låten byggdes på med med något mer lite pampigare mot slutet, alternativt ett mer nedskalat parti runt 2/3 av låten för att sen komma tillbaka med hela ljudbilden. "Strängarna" i partiet mot slutet t.ex. (3:52) skulle kunna få utvecklas lite mer, kanske låta dom bli starkare och starkare tills dom dominerar ljudbilden.

Bara mina tankar, fin låt var det iaf :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo Khonnor har jag ju lyssnat på. Men det roliga är att ST introducerade mig för denna slags elektronikamusiken i Happis och sa att jag skulle köra på. Kul att den influensen hörs i musiken. Tack Stefan. Stockfinster har jag däremot aldrig hört. Får kolla upp det. Tack för tipsen. Det där "pampigare mot slutet" var en bra idé. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha! Jo det är Stefans fel att jag lyssnar mer på sån här musik också :-) Har t o m gjort lite electropop själv ;-) (Fast jag försöker lura in honom på myskomusik också så det går väl åt båda hållen ;-) ).

Stockfinster kan du hitta på Sutemos.

PS. Hoppa in på 99musik.com vetja, där hänger både Stefan och jag :-)

Redigerat av Arete
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...