Jump to content
Annons

Kanalproblem i cubase sx


Hekne

Recommended Posts

Hej!

Har lite problem med igångkörandet av hemstudion. (Har sökt igenom forumet men inte hittat det problem jag har). Använder cubase sx tillsammans med EMU-APS, samt synth och aktiva monitorer.

Problemet uppkommer då jag ska spela in i cubase. Första kanalen fungerar utmärkt att spela in men inte de följande. När jag spelar in kanal 2 (med medhör från monitorerna) kommer kanal 1:s slinga (med latency) lägga sig samtidigt som den slinga som jag egentligen spelar in. Samma sak på andra kanaler.

Jag har läst i manualen och testat hit ch dit men vet inte riktigt hur jag ska lösa det. Uppenbarligen verkar det som om utsignal samtidigt blir insignal vid inspelning.

Tacksam för all hjälp

MVH Henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej!

Har du kollat mixerns inspelningsinställningar. Jag har ett SB audigy (EMU-chip) och det finns en inställning som heter "What U hear" ( heter kanske något annat om du har det på ditt kort) som spelar in allt som kommer från utgången på ljudkortet. Då får man med all medhörning och sådant.

RW

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...