Jump to content
Annons

Jusiex - Autumn Storm (Part 2)


josefine

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Autumn Storm (Part 2)

* ARTIST/GRUPP: Jusiex

* GENRE: Indietronica

* LÅTLÄNGD: 2.35

* KOMPOSITÖR: Josefine Jinder (Jusiex)

* PRODUCENT: Josefine Jinder (Jusiex)

* EV. MEDVERKANDE: Mornel

* INSPELNINGSÅR: 2005/2006

* FORMAT: Mp3

* STATUS: Färdig demo

Det här var en låt jag tillägnade julen i julas, men i förrigår blev jag lite besviken på mig själv eftersom texten förtjänade någonting bättre än "nått djävla julpiss". Så jag gjorde en ny låt (utifrån den gamlas melodier) och funderar nu på att ta med den på den kommande EP'n men jag kan verkligen inte bestämma mig. Jag behöver lite kommentarer! Vad tycker folk?

Ps. Mornel stod för trummorna! Visst är dem sjukt bra! Låter svinäkta, etc. Ds

Autumn_Storm__Part_2__1.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Plocka fram den ännu mer, haha, jag som har kämpat med att inte sänka den mer på den här låten... Får faktiskt alltid höra att jag ska höjja den.. Det har nog med att man hör sig själv sjukt mkt starkare än vad alla andra hör att göra och jag har inte direkt en skolad sångröst med ljuvligt vibrato (haha) så det är lite svårt med just det där, men jag måste lära mig att inte sänka den för mycket...

Du kan ju lyssna på Hold My Hand And Run som faktiskt skall vara med på ep'n i en annan tråd på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har nog med att man hör sig själv sjukt mkt starkare än vad alla andra hör att göra ...

Ja, så känner man ofta om sig själv. Om du har nån i närheten som du litar på kan det va en bra idé att låta denne mixa sångnivån.

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Det första jag kom att tänka på var Secret Garden (Bruce)

Sen kom sången till, då tänkte jag Candy Perfume Girl (Madonna)

Kombinationen är ganska personlig tycker jag. En massa små trevliga tricks, som du säkert jobbat mycket med.

Kort.

Lite basig, det mest basiga jag hört på i mina lurar idag. Ligger ganska mycket material lågt nere, fungerar det månne i moderna all-in-one-sub-helvetes-woofer anläggningar?

Edit: aijoo, höj inte på sången om du medvetet söker denna twin-peaks stäming, jag gillar det.

Redigerat av tsmalmbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Alldeles för gulligt för mig så jag avhåller mig från att ytterligare kommentera det musikaliska, men upp med sången ett snäpp och basen måste ner, ta iaf bort allt under 40-45hz.. dessutom kan du få ut några fler db utan att förlora dynamik (högre volym alltså!).

Så här der det ut;

http://tinypic.com/view/?pic=nearrk

Redigerat av DjRymd
Link to comment
Dela på andra sajter

Rösten måste fram mycket mer annars blir det bara ett ljud i mängden...texten blir helt meningslös också när man inte hör vad som sjungs.

Ett bra tips som någon sa: be någon annan mixa rösten så brukar det bli bra ( förutsatt att personen kan det 😱 )

( posta gärna igen )

Link to comment
Dela på andra sajter

Förbannat bra, igen. Helt rätt att kasta ut granen och dumpa jultemat. Plus i kanten för de nytillkomna padsen, de med seg attack. Angående sången så får den gärna vara som den är, den sitter som en fet såkallad "smäck".

Btw, kasta inte ut mornel, han är go och duktig 🙂

Redigerat av jourtor
Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt, grymt, grymt bra!!!!

Kanske höja sången liiiiite, men den får absolut inte ta över, då försvinner den där magiska känslan du lyckats få till.

Som sagt även för basig, och så vet jag inte riktigt ifall jag gillade den högerpannade sången...dra in den lite mot mitten. Plus en låg killstämma nånstans!

Tipsen ger jag främst för att jag gillar låten enormt, och vill gärna se att den får den mix den förtjänar!

Detta var riktigt bra, precis i min smak!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...