Jump to content
Annons

Sång progg/plugg?

Recommended Posts

MizzCamela (oregistrerad)
Postat

tja nu vet jag inte om jag skriver på rätt forum men, anyway 😄 jag undrar om det finns något progg /plugin som är anpassat för sång,som gör så att det blir direktljud och man kan lägga på effekter.. tex, man lägger på eko och när man sjunger i micken så ska sången höras med eko på ,direkt ur högtalarna. Eller om man lägger på chorus så blir det chorus direkt när jag sjunger live.

Hoppas ni förstår hur jag menar.. 🙁

Tack för hjälp på förhand!

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
Postat
tja nu vet jag inte om jag skriver på rätt forum men, anyway 😄 jag undrar om det finns något progg /plugin som är anpassat för sång,som gör så att det blir direktljud och man kan lägga på effekter.. tex, man lägger på eko och när man sjunger i micken så ska sången höras med eko på ,direkt ur högtalarna. Eller om man lägger på chorus så blir det chorus direkt när jag sjunger live.

Hoppas ni förstår hur jag menar.. 🙁

Tack för hjälp på förhand!

Är det för livebruk?

Eller för att sjunga hemma?

Du kan få effekter på sången på det sättet du menar i vilken sequenser som helst. Dessutom finns det burkar som är anpassade för livebruk med inbyggda effekter...

Skriv lite mer om hur du vill använda det så får du mer hjälp!

//Danny.

Postat

Det enda jag vet är att careative live korten har grejjor så att man kan ha eko/effekter direkt ut i högtalarna. några vsrt puggar vet jag inte ..

Postat
Det enda jag vet är att careative live korten har grejjor så att man kan ha eko/effekter direkt ut i högtalarna. några vsrt puggar vet jag inte ..

Det funkar ju med alla VST-effekter ju, bara du har en tillräckligt bra dator och ljudkort så du får låg latency.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.