Jump to content
Annons

Emilio - Mention My Name


Emilio

Betyg  

6 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      1
    • 2
      1
    • 3
      1
    • 4
      0
    • 5
      3


Recommended Posts

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
wow bra feedback Danny...

Hehe.

eftersom jag har jobbat med rapmusik i mer 15 år så brukar jag skriva vad jag tycker om hiphoplåtar på forumet & det slutar alltid med att wacka MC's slår tillbaks & börjar svamla om rasism & om saker dom inte har en aning om. Lite hiphop, sådär.

EDIT; Slutade lyssna efter "yeah motherfuckers", jag tyckte liksom att det räckte så.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker de låter grötigt, och det jag hörde av texten kändes in så bra :rolleyes:

Alldeles för vassa 's' också... (iofs sitter jag på halvkassa högtalare nu)

Men jobba på låten och rappandet innan du går in på ljudet...

Försök inte låta fräsig, utan slappna av och kör ditt race istället 😄

Både röst och textmässigt... öva öva

Link to comment
Dela på andra sajter

rebstar (oregistrerad)
wow bra feedback Danny...

Hehe.

eftersom jag har jobbat med rapmusik i mer 15 år så brukar jag skriva vad jag tycker om hiphoplåtar på forumet & det slutar alltid med att wacka MC's slår tillbaks & börjar svamla om rasism & om saker dom inte har en aning om. Lite hiphop, sådär.

EDIT; Slutade lyssna efter "yeah motherfuckers", jag tyckte liksom att det räckte så.

om du har jobbat med rapmusik så länge så skulle man förvänta sig att du skulle vara mer "open minded" :rolleyes: inte vet jag men är inte hela poängen att man får kritik från olika vinklar här? konkret kritik då alltså.. just my 2 cents.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
wow bra feedback Danny...

Hehe.

eftersom jag har jobbat med rapmusik i mer 15 år så brukar jag skriva vad jag tycker om hiphoplåtar på forumet & det slutar alltid med att wacka MC's slår tillbaks & börjar svamla om rasism & om saker dom inte har en aning om. Lite hiphop, sådär.

EDIT; Slutade lyssna efter "yeah motherfuckers", jag tyckte liksom att det räckte så.

om du har jobbat med rapmusik så länge så skulle man förvänta sig att du skulle vara mer "open minded" :rolleyes: inte vet jag men är inte hela poängen att man får kritik från olika vinklar här? konkret kritik då alltså.. just my 2 cents.

Jodå. Men när jaghar kommit med konstruktiv kritik så har det alltid blivit fel. Särskilt rappare lider ju av en enorm självhävdelse & kan inte tåla när någon säger att "du måste bli tightare på micen, du måste träna på din engelska" o.s.v.

Se t.e.x. den här tråden så förstår du vad jag menar.

Men ok då; Emilio låter faktiskt lite som när någon parodierar rappare. Det överdrivet släpiga & "amerikanska" flowet. Rimmen som handlar om "organized crimes" & mafaimentality & om hur duktig han är jämfört med andra MC's. Emilios uttal är under all kritik, snubben är helt enkelt inte tillräckligt vass på engelska för att det ska låta trovärdigt, det blir en märklig svengelskamerikanska där han verkligen strävar efter att uttala slangen rätt, men det blir bara fel fel fel. Beaten är hyfsad & hade funkat fint med en bra rappare. Killen har helt klart viljan att bli en bra rappare, men det behövs en ordentlig genomgång av både språk, lyrik, micteknik & flow. Det kommer med tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det låter lite väl mycket som att rappen är pålagt på beatet. Beatet som förövrigt saknar botten och inte blir så beatigt... Ja hela mixningen behöver jobbas över och så är det det där med att Less is more...

Men det är bara att jobba på! En dag blir vi alla lite bättre! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Ojoj, den lilla hiphop jag lyssnar på! Jag tycker dett låter bra, men vocalen är lite väl hög? Hade kanske suttit bättre om den varit lägre, vad vet jag. Beatet låter fränt, fina stråkar och piano. lyricsen är bra imo när det gäller denna genren gillar jag det som fan, det ska vara elakt som satan. Enda hiphopen jag lyssnar på egentligen är Kottonmouth Kings och Insane Clown Posse. Men fortsätt jobba!

Link to comment
Dela på andra sajter

rebstar (oregistrerad)
wow bra feedback Danny...

Hehe.

eftersom jag har jobbat med rapmusik i mer 15 år så brukar jag skriva vad jag tycker om hiphoplåtar på forumet & det slutar alltid med att wacka MC's slår tillbaks & börjar svamla om rasism & om saker dom inte har en aning om. Lite hiphop, sådär.

EDIT; Slutade lyssna efter "yeah motherfuckers", jag tyckte liksom att det räckte så.

om du har jobbat med rapmusik så länge så skulle man förvänta sig att du skulle vara mer "open minded" 😆 inte vet jag men är inte hela poängen att man får kritik från olika vinklar här? konkret kritik då alltså.. just my 2 cents.

Jodå. Men när jaghar kommit med konstruktiv kritik så har det alltid blivit fel. Särskilt rappare lider ju av en enorm självhävdelse & kan inte tåla när någon säger att "du måste bli tightare på micen, du måste träna på din engelska" o.s.v.

Se t.e.x. den här tråden så förstår du vad jag menar.

Men ok då; Emilio låter faktiskt lite som när någon parodierar rappare. Det överdrivet släpiga & "amerikanska" flowet. Rimmen som handlar om "organized crimes" & mafaimentality & om hur duktig han är jämfört med andra MC's. Emilios uttal är under all kritik, snubben är helt enkelt inte tillräckligt vass på engelska för att det ska låta trovärdigt, det blir en märklig svengelskamerikanska där han verkligen strävar efter att uttala slangen rätt, men det blir bara fel fel fel. Beaten är hyfsad & hade funkat fint med en bra rappare. Killen har helt klart viljan att bli en bra rappare, men det behövs en ordentlig genomgång av både språk, lyrik, micteknik & flow. Det kommer med tiden.

Jag håller inte alls med om dina kommentarer angående hans uttal och eftersom jag är omringad av amerikaner varje dag (och pratar engelska 90% av tiden under dagarna) och även bott i USA så kan jag prata för många när jag säger att hans uttal inte är så dålig som du får det att se ut som.

btw det spelar ingen roll om du har jobbat med rapmusik i 1 eller 15 år - it doesn't give you any street cred if your comments merely consist of air and contain absolutely no substance.

Redigerat av rebstar
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Men kom igen nu Rebskater.

Nu gör du en "Russian Roulette" - börjar skriva på engelska för att visa tt du minsann behärskar språket & är nere med hiphop. Det blir ju bara pinsamt.

Jag har full respekt på gatorna, vad man nu ska med det till på ett internetforum.

Allvarligt, du måste ju själv höra att Emilio är en riktigt jävla wack rappare, eller vad har du för referenser?

Om det är din kompis så förstår jag att du vill försvara honom, annars undrar jag verkligen hur du kan försvara hans värdelösa uttal.

Hur gammal är du?

BTW så pratar jag också amerikanska.

Jätte, jätteofta.

så det så.

Link to comment
Dela på andra sajter

rebstar (oregistrerad)
Men kom igen nu Rebskater.

Nu gör du en "Russian Roulette" - börjar skriva på engelska för att visa tt du minsann behärskar språket & är nere med hiphop. Det blir ju bara pinsamt.

Jag har full respekt på gatorna, vad man nu ska med det till på ett internetforum.

Allvarligt, du måste ju själv höra att Emilio är en riktigt jävla wack rappare, eller vad har du för referenser?

Om det är din kompis så förstår jag att du vill försvara honom, annars undrar jag verkligen hur du kan försvara hans värdelösa uttal.

Hur gammal är du?

BTW så pratar jag också amerikanska.

Jätte, jätteofta.

så det så.

jag skrev på engelska eftersom jag uttryckar mig lättare på engelska äv svenska..stop drawing your own conclusions... referenser? man behöver inte vara en hip hop veteran eller en kändis för att påstå att någon har en amerikansk dialekt eller inte.

pratar DU amerikanska? Jag hörde din låt. Din uttal är ju inget jämfört med till ex. Emilios (som du klankar ner på).

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Titta noga nu allihop;

Rapkillar slår tillbaks!

Jag sa ju det från början, jag skulle ha skitit i det!

EDIT; yeah motherfuckers.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har full respekt på gatorna, vad man nu ska med det till på ett internetforum.
Jag har full respekt på gatorna, vad man nu ska med det till på ett internetforum.
Jag har full respekt på gatorna, vad man nu ska med det till på ett internetforum.
Jag har full respekt på gatorna, vad man nu ska med det till på ett internetforum.
Jag har full respekt på gatorna, vad man nu ska med det till på ett internetforum.

😛

Jag tycker dina inlägg är härliga Danny. Är också hiphop snubbe och är fortfarande imponerad över hur lite självdistans folket har. Alla flippar så fort dom upptäcker att det är nån som inte dyrkar deras musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

rebstar (oregistrerad)

det är klart att man slår tillbaka när man läser korkade kommentarer. tycker du att han är skit så kan jag respektera det eftersom det är din åsikt, men när du säger att hans uttal inte är amerikansk alls så är du ute o cyklar.

Redigerat av rebstar
Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad är det med alla rappare/hiphopare egentligen?

Om man slänger upp en låt här måste man väl kunna ta kritik utan att börja käfta om nån är negativ?

Fan, ta kritiken och gör nåt bättre... Eller säg bara att du tycker kritiken är obefogad och kör din grej?

Inte konstigt att jänkar-rapparna skjuter varann till höger & vänster så fort nån råkar hosta om deras morsor och liknande?

Har det med musiken att göra, eller vad...? fattar noll! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
det är klart att man slår tillbaka när man läser korkade kommentarer. tycker du att han är skit så kan jag respektera det eftersom det är din åsikt, men när du säger att hans uttal inte är amerikansk alls så är du ute o cyklar.

Ok jag hade fel.

Emilios amerikanska är skitbra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Jafan.

Ni har nog rätt.

Jag blev aldrig särskilt vass som rappare.

Lägger med en länk så ni kan höra hur jag låter nuförtiden.

& jag vet att jag är gammal.

Om du bara har rappat i 6 månader så kommer du bli riktigt grym Emilio, inget snack om det. Men tagga ner din ghetto-amerikanska & maffiarimmen lite så kommer du höras där du vill!

Förresten, var bor du? kanske kan koma till min studio & få ordning på acten?

Obs; detta inlägg är helt befriat från ironi.

Michelle_2005.mp3

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...