Jump to content
Annons

more than my mistress


pennudd

Recommended Posts

# LÅTNAMN: More than my mistress

# ARTIST/GRUPP:

# GENRE:Neo-soul

# LÅTLÄNGD:

# KOMPOSITÖR:Markus Nyberg (pennudd) Henrik R

# PRODUCENT:Markus N

# EV. MEDVERKANDE:

# INSPELNINGSÅR:2003

# FORMAT: mp3

# STORLEK:

# STATUS: Nästan färdig (blir låtar färdiga)

En låt som är två år gammal som jag och Henrk Rytiniemi har gjort. JAg gjorde musiken först så skrev vi text och melodi tillsammans.

Mixen är väl inte den bästa, man får ju mer skills allt eftersom och på två år hinner man lära sig en del...

Kom med kommentar... 😲

more_than_my_mistress.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Efter "I'm a gangsta" är du min idol. 😄

Det här är dock waaaay för smörigt för mig, men om jag bortser från det så är det bra som fan. 😲 Inte riktigt samma närhet i mixen som du har haft i senare alster, men det låter ändå riktigt proffsigt.

Och schysst sångröster (om än smöriga 😄). Vem sjunger?

Link to comment
Dela på andra sajter

🙁 Ja den här va bra! Men vilken smörig text, hehe! men det är väl det som gör det hela.

Vad jag saknar mest är dubbande av sången och lite fetare körer, kanske hellre kvinnlig då det just nu nästan låter lite pojkband i refrängen 😛

Sen slås jag av att produktionen består av dels väldigt proffsiga ljud, man bara wow, men sen kommer nån bongotrumma som låter tokprogramerad och förstör, och sen proffsigt igen! Lite knasigt med andra ord 😮

Över lag så är det en väldigt bra låt! Bra jobbat!!!!!!!

//FredAsp

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kritiken... vet att mix och prodd inte är optimal

Det är ju den äldsta låten jag har lagt ut här... Men ändå den första som jag gjorde som lät någelunda bra. kul att se att det går frammåt i alla fall. 😉

Det är också lite dåligt diskant och mycket bas...

Kanske ska skriva om text/melodi på den...

Link to comment
Dela på andra sajter

Får lite Christian Walz möter Daniel Lindström vibbar på sången, vilket är ett bra betyg! 😆 Kan hålla med om att texten sänker lite.. 😄 Skön låt annars med riktigt bra arr och schysst mix. Hade gärna hört färdigt bara! 🥰

Snyggt jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok pennudd :rolleyes: ..nja..jag tycker nog att hela paketet är färdigt o klart för leverans!..tycker t.o.m. att texten sitter klockrent på den balladen! Inte mitt favoritkaffe precis..men jag säger ändå Tack för kaffet!..ja just de du/ni bör lägga på en sexig sax 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för positiv kritik... 😄

Ytterligare en av låtarna som det aldrig kommer att hända nåt med. Det är lite trisst att man inte får ut några låtar... men sån är branchen 😛

Det är Henrik Rytiniemi som sjunger, som jag även skrev den med. Själv tycker jag att texten är lite mesig, fast den passar ganska bra till det mesiga tracket 😄

Annars är det kul att göra soul. Första och enda renodlade soullåten jag har producerat och skrivit...

Redigerat av pennudd
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter mycket bra....men vet inte vad som händer där i början lät lite komiskt och surt..men när väl låten och sången kommer igång så låter det riktigt riktigt snyggt...

Grattis till en skön låt, och sångaren har en bra och fin röst!.. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Go låt. Det som slår mig är ungefär samma som FredAsp tyckte, dvs att produktionen låter som en blandning av en del riktigt proffsigt, men så en del amatörljud. Tex ruggar jag tillbaka varje gång den hemska cymbalen kommer. Även "fingerknäppet" och kantslaget låter utanför mixen. Kanske sätta dem lite längre bak i ljudbilden med en gnutta reverb på?

Och några fetare körer hade nog suttit som en smäck!

Link to comment
Dela på andra sajter

Välgjord demo, bra jobbat.

Sångaren skulle behöva slipa uttalet, han glömmer några dj-ljud till exempel.

Men det gör ju å andra sidan rätt stora artister också. 😉

Texten känns lite avig, inte samma höga standard som tracket.

Med en text lika hookig som melodin går den lätt att sälja!

Link to comment
Dela på andra sajter

tack för kritiken...

På den här tiden var min mixning helt obefintlig... tror inte att jag har lagt på någon effekt alls på trummorna. Inte ens kompressor 😉

Om fler än en säger samma sak, så brukar det stämma... så jag får nog göra om texten... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...