Jump to content
Annons

Wasabi Groove


Jiisuki

Recommended Posts

När jag likaså är i farten så kommer det en till låt på en gång:

* LÅTNAMN: Wasabi Groove

* ARTIST/GRUPP: Quest Institute

* GENRE: Elektroniskt?

* LÅTLÄNGD: 3:20

* KOMPOSITÖR: QI

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 3 MB

* STATUS: Skiss

* LÅTLÄNK: http://bart.sm.luth.se/~nadlun-5/qi/music/wg.mp3

Uppdatering 1: http://bart.sm.luth.se/~nadlun-5/qi/music/wg2.ogg

Så. Hoppas ni kan njuta lite över den.

Inga riktiga gitarrpålägg än så länge, men det är också därför det kallas skiss..

Det ska nog komma någon sorts riktig sång på denna senare också, om det inte kommer bli för mycket?

Okej. Lyssna på!

Puss & Kram!

Redigerat av Jiisuki
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här var ju också schysst!!

Svänger...! 😕

Om man ska klaga på nåt, så tycker jag att saxen låter lite väl mycket GM (eller också är det bara att jag har svårt för saxofon...?). Och så skulle nog trummorna kunna va lite fetare (men det kan ju iofs bero på mina dåliga lurar?).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det är svängigt. Det jag skulle vilja klaga på är att du skulle kunna försöka hitta mer saker som svänger i melodierna och de andra ljuden förutom trummorna. Det är ju massor av coola ljud här och där. De skulle kunna svänga mer tillsammans. Rocka på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era kommentarer!

Android: Förstår inte riktigt hur du menar med saxen. Kan inte riktigt hålla med om att det är likt GM. Det är en sampling, tror den kommer från Zero-G. Minns inte riktigt vart jag fann den. Nåja, ska försöka pilla på den och se om man kan få den lite mer rå eller något? Trummorna däremot är egenligen optimerade för ett PA, då låten är tänkt att framföras live, med gitarr och lite annat till.. Men, jag har faktiskt glömt att lägga eq på trummorna, vilket skall åtgärdas för att ordna med lite extra tryck 😛

Om du får tillfälle kan du jämföra med ett par högtalare och se om det är fetare trummor där?

Oski: Tack för din kommentar! Jag ska se över arrangemanget och leka lite, och tänka på dina värdefulla tips! Kanske kan bli något ännu ballare! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, nej det låter nog egentligen inte GM när jag lyssnar efter... -Det är bara jag och saxofon som inte riktigt funkar ihop... Börjar tänka på TV-seriesignaturer från 80-talet (Lagens änglar?)... 😉

Men i övrigt låter det ju bra (genom mina monitorer nu), trycket i trummorna är inte alls så pjåkigt... 😎

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, okay.

Har gjort en liten uppdatering. Har försökt få mer tryck i låten, och jämnare nivåer i trummorna.. Har dessutom försökt på mer krisp i saxen, tycker det blev en klar förbättring, men det vore kul att höra fler kommentarer!

Lagen Änglar? Har nog inte sett det. Är det originaltiteln eller översättning?

Aja, ska jobba lite mer på låten. Ha det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok 😉 ..lyssnade på låtlänken o inte uppdateringen!..lyssnar medan jag skriver o tycker det låter tungt o bra..saxen gillar jag 😎 ..men det är för lite av den!..o visst är det här en salig (o bra) blandning mellan olika polisfilmmusiksnuttar...varför inte lägga på samplade röster från några polisfilmer..oops nu hör jag lite tibetanska barnkör...bra!!..eller vad det nu är!?..o gittarer behövs inte här inte 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok 😄 ..lyssnade på låtlänken o inte uppdateringen!..lyssnar medan jag skriver o tycker det låter tungt o bra..saxen gillar jag 😎 ..men det är för lite av den!..o visst är det här en salig (o bra) blandning mellan olika polisfilmmusiksnuttar...varför inte lägga på samplade röster från några polisfilmer..oops nu hör jag lite tibetanska barnkör...bra!!..eller vad det nu är!?..o gittarer behövs inte här inte 😎

Okay Falk! Tack för din kommentar!

Tips på vart man kan finna royalty-fria polis-samplingar kanske? Eller icke royalty-fria för att testa, och sen kanske spela in något liknande själv..

Alla tips välkomnas starkt! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...